„Noi în anul 2000, când nu vom mai fi copii”

Dca aveti putin ragaz, va recomand din ziarul „Obiectiv” de astazi, editorialul colegului meu Florentin Coman, „De la generaţie de sacrificiu la masă de manevră electorală”. Este o analiza extraordinara despre cum poti sa faci „tichie de mărgăritar din balega unui sistem disfuncţional”. 

Citeste mai departe.  

11 răspunsuri la „Noi în anul 2000, când nu vom mai fi copii”

  1. Just Me spune:

    Trist dar adevarat si in aceeasi masura patetic acest editorial.
    Daca pana la a aduce „acuzia” de patetism multi imi dau dreptate, ma vad aici odata cu a felicita acest editorial sa critic si sa dezvolt ideea acestui „patetic”.
    O sa va povestesc o mica istorie intamplata in ultimele 3 zile.
    Am avut ocazia sa discut cu un jurnalist despre varii subiecte si la un moment dat, intreb putin raspicat si evident nedumerit de ce oamenii de media nu fac nimic.
    Aduc argumentarea prin faptul ca, personal, consider presa ca fiind a 4-a putere in stat in care mi se raspunde lamentabil ca sunt naiv si ca nici macar in SUA nu exista asa ceva.
    No bun, avand respect si dragoste frateasca fata de acel om mi-am limitat atitudinea si am lasat ultimul cuvant acelei persoane.
    Am stat pe ganduri si nu mai departe de acum 2 zile am o surpriza.
    La un post national FM si TV pe care il respect si il admir, un om, un jurnalist din punctul meu de vedere vertical si profesionist pe nume Robert Turcescu are o dezbatere live pe subiectul jurnalistilor si jurlalismului in Romania.
    Cum de fel sunt carcotas si in aceeasi masura pisalog ma pune al de jos si intru in direct facand o polemica cu Robert.
    Evident clasa lui jurnalistica m-a doborat, in sensul ca indirect am primit acelasi raspuns.
    Stau aici, citesc ce scriu domnii si doamnele de la Obiectiv, ascult cu mare placere si vizionez acele posturi atat TV cat si FM, admir anumiti oameni precum Turcescu, Ursu, Carmen Constantin, Striblea, Lupascu, Coman si lista ar putea continua si ma intreb ca un bou la poarta noua:CE CAUTATI DOMNILOR IN JURNALISM DACA NU SUNTETI IN STARE SA FITI A 4-A PUTERE IN STAT?
    Atat voi cat si cei care detin trusturile de presa fie ele locale, nationale, un tabloid etc.
    Refuz sa ma lamentez alaturi de voi care in mod normal ar trebui sa miscati masele intr-o directie buna si mai bine ma pun sa vizionez fetele de la pagina 5 caci oricum restul e Can Can.
    As fi curios daca cineva mi-ar explica plauzibil de ce va este teama sa deveniti o putere….macar voi cei pe care ii consideram profesionisti.

  2. Cati Lupaşcu spune:

    Esti patetic, dragule! Dar in acelasi timp pari un idealist incurabil. Rostul meu este sa te informez, fara sa fac comentarii sau aprecieri personale, sa iti dau tie posibilitatea sa alegi, sa triezi. Nu trebuie nici sa lupt pentru tine, nici sa gandesc pentru tine. Pot sa iti spun punctul meu de vedere fata de o fapta, o persoana, asta in editoriale, sau pot sa fac o ancheta, o analiza, pentru ca am mijloace de care tu nu dispui, si sa iti expun rezultatul clar, corect, fara patos, fara pasiuni. Iar tu citesti si esti de acord sau nu cu ce am scris, iei in calcul sau nu cele semnalate de mine. Dar, repet, rolul meu principal in societate este sa informez. Editorialistii mai pot fi si formatori de opinie, dar chestia asta functioneaza numai daca respectivul jurnalist are in spate o reputatie nestirbita, impune un respect citorilor sai. Altfel scrie sa se afle in treaba.
    E parerea mea personala acum, a patra putere in stat se cred doar ziaristii foarte orgoliosi, unii pe buna dreptate, altii insa doar de hahalere. Si as putea da exemple, dar nu e frumos. Mai vorbim. Seara buna!

  3. john from London spune:

    Buna diminiata , Braila , sarut mana doamana redactor, am un sigur comentariu „nu judeca , ca sa nu fi judecat” va doresc o zi buna , ca de a mea am eu grija!
    cu drag from London John!

  4. Just Me spune:

    Naiv cu siguranta insa nu inteleg de ce patetic?
    De cand este lumea asta se stie ca cel care detine informatia are puterea.In Roma Antica la fiecare 2 case era un turnator, astfel incat informatia sa dea putere.
    Deci pana acum , jurnalistii au informatia, morala, detin puterea.
    De-asemenea informatia este selectata in asemenea maniera incat ea conduce masele unde se doreste.
    Vrei sa-mi sugerezi ca oamenii de media informeaza totalmente obiectivi, fara amprente si fara a se utiliza de aceasta arta, basca se aduce in fata informatia indiferent de natura ei?
    Daca este asa inseamna ca sunt un dobitoc, nicidecum patetic insa in Romania postdecembrista nu am vazut o transmitere a informatiilor echilibrata, totalmente obiectiva fara a se utiliza arta cuvintelor pentru a transmite prin informatie un mesaj si aceste lucruri mai ales in Campaniile Electorale.
    Morala…detineti informatia, detineti abilitatea sau impunerea de selectivitate, detineti arta cuvintelor, sunteti oameni deci detineti si doza de subiectivism chiar daca este minima, detineti cu alte cuvinte totul, astfel nu faceti decat sa detineti PUTEREA.
    Unde este patetismul?

  5. MBS spune:

    Buna Kati, Buna Just Me,

    Si da, sunt bine, multumesc de intrebare!

    Intr-o economie de piata sanatoasa, echilibrul consta tocmai in raportul dintre cerere si oferta. Plecand de la aceasta, cu toate ca a noastra societate este departe de echilibru, acesti baieti aspiranti la jiltul de la Cotroceni (ca de altfel toata clasa politica), nu s-ar purta asa cum o fac daca nu ar exista o „cerere”. Haideti fratilor sa recunoastem ca suntem un popor de pomanagii, ne bucuram si daca primim GRATIS un rahat care ne explodeaza in fata. Astia smecherii nu s-ar purta asa daca nu am putea fi cumparati cu o galeata sau mai stiu eu ce maruntis. Masa de manevra, da suntem, din moment ce ne inghesuim la fasolea lor cu carnati. Prosti sa fie sa nu exploateze pofta noastra nebuna dupa pomeni.
    Deja sunt preaplina si in pragul unei crize de nervi din cauza cuvantului „sistem”. Noi toti, fiecare in parte daca ne iei dam vina pe „sistem” ca si cum el ar fi un mecanism, independent de noi, pe care l-au plantat aici extraterestrii si noi nefericitii am ramas cu el pe cap. Nu are niciunul curajul de a-si asuma ca acest sistem este al nostru, facem parte din el, suntem fiecare cate o rotita. Avem fiecare dintre noi, partea noastra de vina pentru nefunctionarea optima a angrenajului: mentalitatea, neimplicarea, interesele, pomanageala, lenea, aroganta, placerea nebuna de a muri si capra vecinului si as putea continua la nesfarsit, dar nu pun decat un ETC.
    Am spus-o si o voi repeta, astia cocotati pe scaune nu ar fi ajuns acolo fara concursul nostru. Doar nu suntem un popor de lobotomizati, carora le curge saliva pe la coltul gurii, si care am fost dusi asa de altii, de la spate, sa votam cu Iliescu, Emilica sau Basescu. Parlamentarii aia care isi bat joc de noi cum dracu au ajuns in Parlament?? Primarului cum dracu de i s-a permis sa ajunga la Primarie, dar presedintelui la CJ, dar consilierii locali???
    Haideti fratilor ca am fost acolo, fiecare in orasul lui si am pus cu manuta noastra stampiluta, sau daca nu am fost, si asta este o vina, am permis pomanagiilor sa se duca sa-l voteze pe ala care a facut fasolea mai buna sau a dat galeata mai mare.

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Vedeti voi? Intr-un anume fel vezi padurea de departe, uniforma, verde, frumoasa, perfecta, in alt fel o vezi din interior, ii vezi imperfectiunile, lipsurile, uscaturile, ii vezi si viermii si poienile splendide. Indiferent in care din aceste ipostaze te-ai afla e bine ca vezi. Ce e cel mai grav este sa fii in padure si sa nu o vezi din cauza copacilor.

  7. Just Me spune:

    Si ce ne facem cu acei copaci fara padure?

  8. john from London spune:

    Buna seara , ploua , ploua ca in poeziile lui Bacovia, in casa e cald , semineul doar aminteste de ceva , tehnica a ajuns si aici , incalzire pan pardoseala, dragut ce sa zic , comfortabil , a cam fost furtuna , ma doare in cot , cat despre copacii dan padure sa fie sanatosi eu prefer sa fiu liber , nu liber profesionist,
    Ma doare in cot , de tot , de toate , doar ceaiul englezesc si fotoliul comod , fereastra cu vedere la … o zi buna braila

  9. Just Me spune:

    MBS as dori daca se poate sa am o forma de contact de la tine, eventual un id de messenger.
    Din toate cele discutate pe-aici inteleg ca suntem intr-un fel sau altul pe aceeasi structura profesionala si avand in plan anumite aspecte as dori daca se poate sa discutam in particular. Daca esti de acord spune da aici si vad eu cum facem, poate o rugam pe cati sa ne ajute.

  10. MBS spune:

    Buna Just Me,

    Iti pot da o adresa de mail. Numai bine

Lasă un răspuns

