Presedintii. Fata in fata

Cei doi contracandidati la presedintie in turul doi, Traian Basescu si Mircea Geoana, se intilnesc asta seara la prima si singura dezbatere fata in fata. Confruntarea incepe la ora 19.10 si va fi moderata de jurnalistul Robert Turcescu.

Intilnirea va avea loc la Palatul Parlamentului, va dura intre doua ore si jumatate si trei ore si este organizata de Institutul de Politici Publice.

Candidatul PSD la alegerile prezidenţiale, Mircea Geoană, va avea cuvântul de deschidere, dar şi de închidere în confruntarea cu Traian Băsescu,  după cum au stabilit staff-urile celor doi candidaţi, prin tragere la sorţi.

Confruntarea va începe cu câte un discurs de câte cinci minute din partea fiecărui candidat, urmând o secţiune de replici pe care şi le vor putea adresa de trei minute. Tema relaţiei şefului statului cu Parlamentul şi cu Guvernul va avea alocat 15 minute, urmând apoi zece teme convenite între staff-uri, care vor fi trase la sorţi dintr-un bol şi vor avea câte opt minute. Organizatorii au pregătit inclusiv un moment surpriză pentru cei care vor urmări dezbaterea, însă nu şi pentru candidaţi. Ulterior, candidaţii vor extrage câte o întrebare adresată din partea presei şi a ONG-urilor, dar vor primi şi o întrebare din partea moderatorului. La final, fiecare candidat va ţine câte un discurs de încheiere, primul fiind Traian Băsescu, iar cel din urmă Mircea Geoană.

12 răspunsuri la Presedintii. Fata in fata

  1. Just Me spune:

    Penibila confruntarea.
    Daca Geoana este cel ce va fi Presedinte, este grav.
    L-a calcat Basescu in nenumarate randuri si efectiv nu a avut nici insipiratie si nici curaj sa infrunte.
    Acelasi demagog care ne da locuri de munca, mama lor de locuri de munca, parca le-ar scoate din bucunar.
    Aceleasi mesaje ca in primul tur, instalarea unui guvern pana de Craciun. Vacs albina dar prostimea crede. Acelasi populism ca in prima confruntare, aceleasi demagogii, aceleasi nesimtiri, aceleasi si aceleasi.
    Mai presus de aceste mesaje ipocrite si demagogiste au aparut si cele referitoare la Johannis si Antonescu.
    M-as fi asteptat la mai multe inclusiv din partea lui Basescu insa se pare ca el a fost cu mult mai pregatit decat Geoana si cu siguranta i-a „furat” din electoratul rural.
    O confruntare de tot rahatul din care Basescu a punctat frecvent iar Geoana s-a purtat imatur, fara stapanire de sine si in special labil.
    In rest, nu m-a convins decat sa pun stampila si nu pe ambii ci pe unul singur.
    Asta este stimabili, nu avem de ales de fapt iar cand PSD-ul va veni cu o alternativa viabila nu un „prostanac” ca de fapt asta a dovedit aseara Geoana, atunci cu siguranta voi alege omul si nu partidul.
    Smecher ca intotdeauna Basescu a confirmat iarasi si a stiut atat sa atace cat si sa mearga pe contraatac.
    Nu il felicit prin acest mesaj insa cu siguranta prefer un dictator decat un om fara capacitati de decizie si de lucru sub presiune, fara capacitatea de a iesi din anumite clinciuri si un om care dupa atatea amanari a venit total nepregatit.
    Sincer m-as fi asteptat la mai mult si implicit la un Basescu terfelit.
    Din pacate pentru Romania asta este soarta noastra. Sper ca prostimea sa nu ne faca vre-o surpriza.
    Apropos de asta, Cati as avea o intrebare si anume, voi ziaristii chiar nu cunoasteti atuala evolutie a omenirii si societatea corporatocrista in care traim?
    Mi-e greu sa cred asta, insa nu inteleg de ce tocmai Catalin Tolontan s-a mirat de faptul ca in spatele acestor politicieni fie ei si Presedinti se afla oameni ce invart si trag toate sforile.
    In rest….numai bine

  2. MBS spune:

    Buna tuturor,

    Aseara mi-am facut un bine si nu am urmarit marea confruntare ci m-am dus la teatru. Am vazut o piesa faina cu tineri actori care au jucat superb. Va dati seama ca eu am iesit in castig🙂

  3. Cati Lupaşcu spune:

    Salut tuturor!
    Da Just me, a fost penibil aseara. Impresia mea a fost aceea ca PSD nu prea isi doreste sa castige aceste alegeri, altfel nu pot sa inteleg cum de au iesit la lupta cu un candidat atit de putin pregatit sa ii tina piept lui Traian Basescu.
    Acum mi-e clar, daca, cumva, Geoana va castiga alegerile, 99% din voturi vor fi pentru partidul PSD, in vesnica inertie romaneasca, si doar 1% pentru omul Geoana. Ma intrebam in urma cu citeva zile, Doamne, eu cine votez? Acum stiu foarte clar cu cine nu trebuie, nu vreau si nu pot sa votez.
    Tu MBS esti adevarata castigatoare a confruntarii de aseara, inlocuind o piesa ieftina cu un spectacol superb.

  4. gabita spune:

    Eu am votat in primul tur de scrutin cu Crin Antonescu. Acum nu ma mai regasesc in discursul lui. Ce voi face duminica? Nu stiu. Nici unul dintre candidati nu ma reprezinta.

  5. Just Me spune:

    Castigatoarea marei finale cu KO, MBS. Cred ca si un teatru de papusi ar fi fost mai spectaculos decat dezbaterea.
    Cati, daca stam sa gandim la rece pana la urma intre cei 2 candidati este o conexiune cu partidele care ii sustin, insa aceasta conexiune nu este identica.
    Daca va castiga Basescu, acest va conduce atat Romania cat si PDL-ul si daca va castiga Geoana acesta va fi condus atat de Romania (o parte din clientela politica si nu numai) si de PSD.
    Una peste alta, ambii au sanse egale pentru ca eu am specificat : sper sa nu ne conduca prostimea.
    Pentru Gabita, e greu sa iti defineasca cineva cu cine sa votezi. Nici Crin Antonescu nu te-ar fi reprezentat. Personal, in primul tur am fost adeptul lui Crin Antonescu din alte considerente decat cele politice. L-am votat vazandu-l un um care se zbate, care are curajul sa se opuna, un om bataios si mai ales un om tanar si evident faptul ca este de dreapta.
    Aseara a fost invitat la Realitatea. Inainte de a veni el a fost si Norica Nicolai. Ea sustinea cu tarie ca nu vor coaliza cu Basescu. Crin a sustinut acelasi lucru insa nu cu aceeasi tarie si inversunare precum Norica. Este de la sine inteles ca singura sansa a lor este sa se alieze cu cel ce va deveni Presedinte si partidul pe care il sustine cu riscul de a avea dezertori in masa. Nu o sa ma mire sub nici-o forma daca se va intampla asta dupa ce va iesi Basescu Presedinte.
    Revenind la ce vei face Duminica, lucrurile sunt clare.
    De ce l-ai votat pe Crin Antonescu in primul tur?
    Ce ti-a opferit el ca si om politic si viitor Presedinte prin politica pe care o sustine (de dreapta).
    Vei face ce-ti va dicta sufletul si mintea.
    Ai doar 2 solutii:
    1- sa ii votezi pe ambii, evident se anuleaza votul.
    2- sa votezi doar unul singur, evident in baza principiilor dorite de tine ca si politica in urmatorii 5 ani.
    Important este sa te duci la vot, sa iti exerciti acest drept ca in urma votului tau sa ramai linistita ca acel buletin ce ti-a apartinut nu a fost fraudat.
    Eu, ca si Cati, am vazut, de fapt mi-am reconfirmat faptul ca Geoana este inca un amator pus in capul unei liste de anumite grupuri de interese fara a avea „boase” de presedinte. Va mai curge apa pe Dunare pana Geoana va putea fi pe picioarele lui.
    Morala…haidem la vot ca de restul sigur se vor ocupa ei.

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Netza tuturor!
    Da, ne asteapta o zi dura. Ambele tabere stiu ca de ziua de maine va depinde viitorul lor asa ca, sunt sigura, nu se vor da in laturi de la tot felul de actiuni mai mult sau mai putin murdare. De aceea cred ca e foarte important ca noi sa iesim la vot.
    Nu conteaza cu cine votezi, e democratie si e dreptul fiecaruia sa puna stampila acolo unde stie ca sunt sanse sa ii fie mai bine, si de aceea fiecare optiune trebuie respectata. Am o singura dorinta pentru ziua de maine. Invingatorul sa stie sa invinga frumos, corect si cinstit, iar invinsul sa-si poata recunoaste infrangerea cu demnitate, cu eleganta. Asta, desi mi-e greu sa cred sa se va intampla asa, ei merg pe totul sau nimic si mi-e clar ca, indiferent cine va fi invinsul si invingatorul cel putin o saptamana vom asista la tot felul de boicotari, contestari, acuze si lovituri sub centura, din ambele tabere. De aceea mi-as dori ca invingatorul sa aiba o majoritate incontestabila, asta ar mai limpezi putin lucrurile. Si nu putem obtine asta decat mergand la vot.

  7. john from London spune:

    Buna seara ,tuturor , buna seara Cati , doar ce am sosit acasa , sunt obosit , o oboseala placuta , o sa imi fac ghetele , maine e Mos’ Neculai , am avut o vacanta frumoasa , daca vreti va povestesc maine cate ceva , sau poate nu?
    Nu ar fi mai important ca maine cei apropiati voua sa primeasaca ceva in cismulite sa va bucurati un pic de viata , sa mergeti la vot sa alegeti , iubiti mai mult
    familia voastra e cel mai de pret lucru.
    Mergeti la vot , votati si gata , e important , dupa ce iesiti din cabina viata voastra e mult mai importanta suna egoist , asta e parerea mea …

  8. Cati Lupaşcu spune:

    Bine ai revenit John!
    Si noi ne-am pregatit ghetutele. La noi vine Mos Nicolae la noapte. Am tras cu ochiul si sunt sigura ca si la mine vine.
    Intr-adevar, la noi a fost o saptamana agitata, dar a trecut. Va trece si ziua de maine, si nu esti egoist, esti doar realist.
    Acum sper ca mosul sa fie darnic cu toti iar maine dimineata sa aveti toti parte de surprize cat mai placute.
    Seara buna tuturor si sa visati frumos!

  9. buddy spune:

    De Mos Niculae eu sper ca maneaua lui Guta si Printesei sa se indeplineasca….

  10. gabita spune:

    Urasc manelele. Nu am nici un chef sa ascult asa ceva!

  11. Cati Lupaşcu spune:

    Sondajele de opinie il dau castigator al alegerilor prezidentiale pe Mircea Geoana, cu 51,6 % fata de 48,4 % Traian Basescu. Datele sunt valabile pentru ora 19.00. La acest moment, in strainatate inca se voteaza. In Romania se numara voturile. Sa asteptam pana maine dimineata si vom avea o situatie clara si precisa.

  12. Just Me spune:

    Cu siguranta finalul inseamna doar numaratoarea voturilor.
    Personal am votat dupa ora 19.00, atat eu cat si sotia.
    E cam greu sa rastorni insa si in 2004 PSD-ul sarbatorea victoria.
    Sa vedem a zis orbul.

Lasă un răspuns

