Week-end cu dragoste!

Odata era un împarat roman al carui nume era Claudiu al II-lea. Era un luptator îndarjit si a avut multe razboaie.  A vrut o armata puternica, dar majoritatea barbatilor lui nu doreau sa mearga în lupta. Neintelegandu-le impotrivirea, Claudiu s-a gândit ca barbatii voiau sa stea acasa de dragul sotiilor si copiilor lor . Si atunci a decis sa caute o solutie pentru aceasta problema. Drept urmare a decis ca niciunul dintre soldatii din Roma sa nu se mai poata casatori”.

„Imparatul s-a gândit ca aceasta lege îi va face pe barbati sa mearga la razboi si sa lupte ca niste adevarati eroi. Valentin, care era  preot, credea ca oamenii trebuie sa se casatoreasca. Astfel, el a casatorit în secret multe cupluri. Facea cununiile în locuri ascunse, si împaratul nu-l putea gasi. Dar intr-o zi imparatul l-a gasit, iar Valentin a fost arestat si adus în fata lui. Claudiu l-a placut pe Valentin, considerandu-l un om tânar si întelept. L-a încurajat sa renunte la crestinism si sa devina soldat roman. Valentin a refuzat, drept pentru care a fost întemnitat si condamnat la moarte. Pâna în ziua executiei, Valentin a trimis scrisori de adio catre prietenii sai si le-a semnat scriind „Adu-ti aminte de Valentin al tau!”. Valentin a fost ucis pe 14 februarie în anul 269 sau 270″.   Nu stiu sa va spun daca cele de mai sus reprezinta realitatea sau doar o frumoasa poveste, ideea e ca, inca din Roma antica, Sf. Valentin reprezinta ocrotiroul iubirii si e sarbatorit ca atare in foarte multe tari ale lumii. De cativa ani, 14 februarie este perceput ca o sarbatoare a dragostei si de romani. Nu de toti, si nu la amploarea pe care sarbatoarea a capatat-o in occident. Iar motivul e unul cat se poate de simplu, vazand importanta pe care tinerii o acorda acestei zile, traditionalistii si-au amintit ca avem si noi o sarbatoare a dragostei – Dragobete, care este sarbatorit pe 24 februarie. Dragobete este numit dupa un personaj din folclorul romanesc , despre care se presupune ca ar fi fiul Babei Dochia. Parte din numele lui, ” drag”, poate fi gasita si in cuvantul dragoste. Dar despre Dragobete, mai multe pe 24 februarie. Pana atunci, indiferent ce spun unii sau altii, eu va  recomand un singur lucru: daca iubiti si simtit nevoia sa spuneti lucrul acesta cuiva, puteti sa o faceti fara retinere si pe 14 februarie. Fiti siguri, nu o sa se supere daca ii confirmati de doua ori intr-un interval de doar cateva zile.

31 de răspunsuri la Week-end cu dragoste!

  1. john from London spune:

    Buna ziua , is un pic ocupat zilele astea dar sunt prin preajma , va comentez azi, Dragostea , dragostea , aaaaa… Sper sa aveti parte de cat mai multa posibila si sa nu uitati sa ramaneti in „forma” asta ajuta sa va mentineti tineri , garantat!
    Asa cum e ziua asta , comerciala , discutata , tre sa recunoastem fiecare dante noi ca e placut sa spui cuiva „te iubesc”
    Cu drag John !
    Ps: ma duc in poiana ca e vineri si sunt multe de pus la cale!

  2. Cati Lupaşcu spune:

    Un cantec si o interpreta foarte dragi mie.
    Tuturor celor care stiu si pot sa spuna sincer te iubesc!

  3. Cati Lupaşcu spune:

    Si, sa ne reamintim cum era prin anii ’80

  4. JBW spune:

    Parerea mea despre aceste zile(haloween,valentine day,etc,etc)americane e ca sant doar motive pt a vinde produse care au ca logo respectivele semnificatii.Pentru ca pt. a demonstra dragostea fata de cineva,uneori semnificatiile sant de prisos.Pentru a spori contributia la bugetul comerciantilor ne lasam dusi de val si achizitionam produse care au imprimata data de 14 cum este cazul acum,daca nu se vinde se modifica semnificatia si vom cumpara acelasi produs dar pt alta zi(4 iulie,ziua recunostintei).Realitatea ,insa ,cred ca e alta:in romania dupa ’90,din dorinta poate de a fi cat mai repede inclusi in sferele inalte ale societatii europene am devenit devoratori si acumulatori de englezisme(americanisme),uitand ca putem traduce si putem da, pt o sarbatoare sau vreun eveniment national din alta tara,o semnificatie pur romaneasca,sau cautand in istoria obiceiurilor romanesti ceva asemanator si incercand sa facem din el o sarbatoare nationala.Stiu ca nu va fi la fel pt ca spiritul american este mai puternic.Daca valentin a fost latin de ce s-a transformat intr-o sarbatoare nationala in state?Sa fie vb.de spiritul si unitatea poporului american sau doar de spiritul comerciantilor?

  5. JBW spune:

    Oricare ar fi motivatia,si eu cred ca noi romanii nu avem nevoie de americani ca sa demonstram dragostea fata de aproapele nostru,important e sa fim oameni 365 de zile pe an pt ca D-zeu a facut omul intai(fiinta umana),iar dupa aceea el,(omul), s-a divizat in nesimtiti,criminali,borfasi,etc,etc

  6. JBW spune:

    se ridica parul pe mine si acum dupa 30 de ani, aproape, cand ascult melodia,ahhhh ce pui de lei am fost odata..pacat,am ajuns sa traim din amintiri,imi dau lacrimile ,plange si iarba din stadioanele unde se organizau concertele Cenaclului,de mila noastra.

  7. Cati Lupaşcu spune:

    Mai, nu am vrut sa va intristez, am vrut sa va fac o bucurie. Ce sa spun, mai putin de Craciun, cand ne cam facem de cap cu cheltuielile, bine atat cat de poate in Romania, in rest suntem destul de cumpatati. Va rog sa ma credeti ca niciodata nu am primit ceva scump, nici nu cred ca mi-ar placea! Nu imi plac darurile scumpe, imi plac lucrurile simple, nepretentioase. O floare mi se pare daruita cu mai multa dragoste decat nu stiu o bijuterie, si de aceea o pretuiesc mai mult. Asa ca n=-am treaba cu partea comerciala a sarbatorii. Dar, stiti, noi femeile, asa suntem mai siropoase, iar voi trebuie sa ne suportati🙂

  8. JBW spune:

    Te inteleg ,dar cred ca o femeie merita aproape zilnic o floare,cum dealtfel meritam si noi aproape zilnic dragostea unei femei(sau nu?)Asa ca de sarbatori importate pt a demonstra ceva ……

  9. Cati Lupaşcu spune:

    Eu zic asa, de meritat meritam toti si toate e clar, ideea e ca nu se poate ca in fiecare zi sa primim ceea ce meritam – si apoi ar deveni ceva banal si si-ar pierde din stralucire. ca sa nu mai spun ca nici nu ne-am permite financiar asta ( 🙂 ) Deci avem nevoie de zile speciale pentru a face lucruri speciale!

  10. JBW spune:

    Daca zici tu…parerea mea e ca din oricare zi putem face o zi speciala.Doar daca vrem.

  11. john from London spune:

    JBW , avem nevoie de dragoste , oricum ne este livrata , cmercial sau nu , ibirea e … e placut sa fii iubit
    Cu drag john

  12. Buddy spune:

    Eu nu consider Valentines day binevenita si ptr Romania, chiar dc. este o sarbatoare importata si sa zicem exploateaza un sentiment uman intr-o zi speciala…
    De ce, sentimental cuplurile isi fac un mic cadou, isi reincarca bateriile uzate de viata de zi cu zi, isi acorda o zi doar ptr acest sentiment, etc, etc….
    In legatura cu dorinta de a fi inclusi in sfer, tec…. parerea mea este ca din pct de vedere economic in ziua respectiva in ajunul ei si dupa activitatea economica este impulsionata, deci in final cistiga tara…
    Acesti comercianti avind incasari mai mari, la rindul lor cheltuie mai mult, deci bine ptr toti….simplu, nu?
    Aici e problema romanului, nu-i place sa mearga cu valul, vrea el sa fie mai altfel, contesta orice, etc….
    Nu e nimic rau in exploatarea unui sentiment uman spre mai binele general…
    Deci dupa mine problema tre vazuta macroeconomic si nu la nivel de sentiment local, national, etc…
    traim doar in epoca globalization….

  13. Buddy spune:

    Scuze , am vrut sa zic „Eu consider….”

  14. Razvan spune:

    Aceasta zi de 14 februarie cu sarbatoarea ei, importata sau nu, deschide Sarbatorile Primaverii gandindu-ne ca incepand cu mijlocul lunii si terminand prin aprilie-mai iarna lasa usor dar sigur locul suratei sale mai mici Primavara. Eu zic haideti sa profitam din plin de anotimpul iubirii si al renasterii si sa oferim personei dragi tot ce avem mai bun si mai frumos

  15. Razvan spune:

    Cati felicitari pentru ca ne-ai adus aminte de vremurile in care se inaltau ode dragostei, foarte frumoase interpretarile regretatei Tatiana Stepa, si a lui Florian Pitis.

  16. Buddy spune:

    Hi Razvan,
    Nu vrei sa intri si tu in discutii la proiectul „casa de vis” cerut de noi si ptr care Katy a alocat un post special, vazi in dr. la posturi ?

  17. Constantin Marafet spune:

    Străin

    N-am locul în Cetate, nici strană ca s-o plâng,
    mă joc de-a avangarda: prefaţă, Doamnă viaţă,
    oglinda îmi resfrânge cuprinsă astă faţă
    cât umbra morţii mele în somnu-i din adânc.

    Exilul mă încântă, îndepărtat de silă
    sunt 1 întru unul —pe rând, fragment şi-ntreg—
    o, rege dus prin visu-mi, bătrâne tuareg,
    faci rondul meu de noapte la Râmnicul din milă

    când îşi aprind altare smerenie şi chin.
    Răsfrânte pe sub ploape-mi cu cerul de cenuşă
    cu luna-lumânare voi bate-ncet în uşă,
    să-mi odihnesc în fulger întunecat Amin.

  18. Constantin Marafet spune:

    Cu salutări de la Dom’ Pedrino.

  19. Cati Lupaşcu spune:

    Buna Constantin, bun venit. frumoasa poezie…
    Oricand esti binevenit. Apropo, Happy Valentine’s Day!

  20. Cati Lupaşcu spune:

    Nu conteaza cine te recomanda! Oricum, acum il iert pe Don Pedrino ca nu a mai trecut pe aici de ceva vreme. Toate gandurile noatre bune pentru el.

  21. Cati Lupaşcu spune:

    Si inca ceva Constantin, avem aici cativa baieti plecati de prea mult timp de acasa si prea departe. Sunt sigura ca o sa -i emotioneze cuvintele tale…iti multumesc si in numele lor.

  22. JBW spune:

    Scz. pt filmulet.Sa lipit ca nuca-n perete.Nu am derulat comentariile anterioare,dar si astia este ai nostrii ca brazii.Daca prostia ar durea,am fi tara cu cel mai mare consum de morfina

  23. john from London spune:

    Cati iti multumim , frumos ff frumos , in special am un „camarad” olteanca , ochii albastrii , „rea , de buna”
    O iubesc dar nu putem fi impreuna , pentru ca eu nu mai imi apartin mie si nu pot implica si pa altii !
    Eu le-am luat flori ,trandafiri rosii si un tort mare roz de ziua asta , o sa fie o surpriza , oricum nici una nu stie mai mult de „da” in romana!
    D’Pedrino ce faci d’le ma lasasi asa de izbeliste , hai la ora 18 sa discutam !
    cu drag john

  24. Cati Lupaşcu spune:

    Si, in loc de noapte buna

  25. Cati Lupaşcu spune:

    Am uitat!
    Maine este ziua sotiei lui Buddy. Din partea noastra, doamna,

  26. Mirel I spune:

    Si sa nu raman dator acesta este cadoul meu de Valentine’s day. Iubiti-va multtttt!!!

  27. Mirel I spune:

    CRED CA AM POSTAT CEVA DE 8 MARTIE (DIN GRESEALA)ISA TOT O DOVADA A IUBIRII ESTE ACUM INSA VA ROG SA URMARITI CLIPUL CE URMEAZA!!! IUBITIVA MULT!!!!

Lasă un răspuns

