Al treisprezecelea experiment

După mai multe runde de negocieri eşuate, astăzi, peste 2.000 de cadre didactice din toată ţara sunt aşteptate în capitală pentru a participa la mitingul de protest organizat de cele patru confederaţii sindicale. De la Brăila participă 139 de persoane. Dascălii sunt nemulţumiţi de reducerea veniturilor prin aplicarea Legii Unice de Salarizare, dar şi de prevederile noii Legi a Educaţiei.
Cititi mai departe aici.

17 răspunsuri la Al treisprezecelea experiment

  1. Andi spune:

    Titlul tău e nemaipomenit, felicitări! Ți-am lăsat comentariu , ‘la sursă’, cu dubiile mele referitoare la acest subiect delicat…
    Să ai o zi cât se poate de bună🙂

  2. Cati Lupaşcu spune:

    Buna Andi!
    Am citit si dincolo, multumesc. Ce pot sa iti spun este ca si eu am lucrat in invatamant, 5 ani, intr-o scoala de tara ce-i drept, dar care mi-a oferit o sumedenie de satisfactii. Si nu din cauza banilor am plecat. Deci vorbesc oarecum in cunostinta de cauza.
    In ceea ce ii priveste pe elevi, atat timp cat in scoala se face doar invatamant ( si ala la extreme, ori deloc ori exagerat) iar educatia este lasata doar pe seama parintilor si a strazii, nici nu ar mai trebui sa ne mire rezultatele. Of, Doamne, daca ai sti cate as avea de spus pe subiectul acesta!!!!!
    Ceea ce mi se pare insa cel mai grav este supraincarcarea programei si supraaglomerarea programului. E cumplit, si vorbesc iar in cunostinta de cauza, sunt mama unui elev de clasa a treia… crede-ma pe cuvant….

  3. Buddy and us spune:

    Personal nu sunt de acord cu miscarile de protest ale profesorilor, considerind profesorii un segment esential al societatii alaturi de politisti, pompieri.
    deci nu ar trebui lasati sa faca greva la voia intimplarii, orice protest ar trebui mediat de un organism neutru , care din pacate nu exista in Ro.
    Se face aceeasi greseala ca si in alte domenii , se construieste casa (noua forma de invatamint)si pe urma se imparte in camere, etc.
    Eu cred ca ar trebui inceput de la camere mai intii si pe parcurs dimensionata casa…
    Cred ca manualele trebuie sa fie doar un cadru si profesorul trebuie sa dea o pondere mai mare sau mai mica anumitor lectii…
    Programa trebuie sa fie relaxata cu teme de casa doar la romana,engleza, matematica si eseu(comunicare)
    In rest toate temele la materiile celelalta sa fie facute in clasa…
    Profesorii trebuie sa fie platiti f f bine dar si verificati la calitatea muncii lor. Postul lor trebuie sa fie la contract 5 ani spre ex. cu posibilitate de extindere de ambele parti si rediscutarea beneficiilor…
    Doar citeva pareri…

  4. Baltazar spune:

    Ca de obicei, si pentru invatamant se pune caruta in fata cailor. Ar fi trebuit sa inceapa cu reasezarea materiilor, cu stabilirea prioritatilor si a obiectivelor si abia apoi cu disponibilizari. Dupa ce lucrurile acestea se puneau la punct se calculau sumele si se stabileau salariile.

  5. Buddy and us spune:

    Exact Baltazar, dar reasezarea materiilor trebuie sa fie flexibila ptr a crea oportunitati fiecaruia…
    Nu mai stiu exact cum functioneaza practic sistemul in Ro. pe vremea mea la liceu de ex dar si in generala , jumatate din nr. de clase erau dimineata, cealalta jumatate dupa-amiaza.
    In Canada Si USA toate clasele la toate scolile se tin dimineata intre 9AM si 3PM cu mici variatii, iar profesorii vin la scoala la 7:30AM si pleaca la 5PM
    Sistemul este f flexibil, clasele nu sunt fuxe, elevii devin pe parcursuk anilor f buni la comunicare, computer, obligatoriu, si in functie de inclinatii, la stiinte, sport, materii umaniste, materii practice (exista licee cu specific de aprentiship in diverse meserii)
    Profesorii f bine platiti aici la fel ca si police si firefighters(pompierii) si ambulance atendants, dar intre timp datorita lipsei de fonduri li s-au redus si lor anumite beneficii…

  6. Cati Lupaşcu spune:

    @ Baltazar, exact!
    @ Buddy, mai avem mult pana sa ajungem la modelul prezentat de tine. Si, da, ai dreptate.

  7. JBW spune:

    Buna seara!Chiar deunazi vb.cu un coleg de munca de zvonul ca la vara,profesorii fac greva ca aproape in fiecare an.A devenit o sarbatoare nationala greva profesorilor,precum Pastele,Craciunul,o data pe an si in data fixa:inaintea unor examene,a vacantei scolare.Eu nu desconsider activitatea destul de laborioasa a unui dascal,de a invata pe cineva,numai ca,vedeti d-vstra,deja cand pronunt cuvantul”dascal” nu are deloc semnificatia ce o avea inainte vreme.Deja cand aud de greva bugetarilor didactici,gandul imi zboara la bugetarii medicali.De ce ii pun in aceiasi oala?Pentru ca de ceva timp au aceleasi preocupari meschine de a-si vinde cunostintele si obligatiile contractuale pe bani grei.Deja in scoli nu se invata mai nimic,fara celebrele”meditatii”.Sant fffff multe cazuri,daca nu ,e ceva generalizat:PROFESORII NU-SI MAI DAU INTERESUL IN ACEA ORA DE INVATATURA SA-I INVETE PE COPII!!Le predau in viteza si foarte vag si daca vreun parinte sesiseaza ca copilul lui are probleme la o materie,profesorul respectivei materii ii recomanda fara scrupule meditatii personale,binenteles pe 400-500 mii lei NEIMPOZABILI!! ora,depinzand de anul de studiu,materia etc.Si nu-s precum medicii??Si vor salarii???Poate ca educatorii,invatatorii,da,au drept sa ceara ceva.

  8. Just Me spune:

    Mai si zisei ca ma bag la somn dar specific lui JBW reuseste sa ne atraga in polemici.
    E uite ca in seara asta voi fi mai carcotas si ma vad nevoit sa reamintesc ce a zis Baltazar ai anume „Ca de obicei, si pentru invatamant se pune caruta in fata cailor”
    Deci nimic din sistemul actual nu functioneaza pentru ca intotdeauna carutele sunt impinse de cai si mai presus de orice, pentru ca nu doreste cu aderat o anume reforma pe un anume domeniu.
    Morala?! Sa iasa toti in strada ca micii in Piata Victoriei sunt la fel de buni ca cei din Piata Constitutiei…..apa de ploaie luminate chipuri doar apa de ploaie

  9. JBW spune:

    carutele nu sant impinse de cai,sant trase,sau ar trebui sa fie trase.La noi caii sant in caruta si caruta in aer..

  10. Andi spune:

    Să îți trăiască și să fiți fericiți, ce frumos că ai un fiu!🙂
    Se simțea că vorbești în cunoștință de cauză. Am presupus asta.🙂
    Vorbim la vară mai pe îndelete.
    Noapte bună

  11. Cati Lupaşcu spune:

    @ Just me, bine „ai mai” venit printre noi, baiete… da, ai dreptate, multe scartaie in domeniul acesta, si vinovatii se regasesc in toate taberele implicate: minister, sindicat, cadre didactice, elevi, parinti, comunitate… ideea e ca toata lumea recunoaste ca asa nu se mai poate, dar nimeni nu face nimik…
    @ JBW oooooooooo, meditatiile… tu ai copilul mai mare sunt convinsa ca stii mult mai bine cum stau lucrurile… asta e intr-adevar o mare problema… si nu pentru banii pe care ii presupune o asemenea decizie ci despre faptul ca se „fura” miseleste din timpul si asa extrem de comprimat la elevului
    @ Andy… multumesc… nu ma starni ca si eu, ca orice parinte „putin zuzi”, daca ma apuc sa vorbesc despre copilul meu nu ma mai opresc o spatamana…
    Tuturor o zi bunaaaaaaaaaaa!!!!

  12. Cati,
    O confirmare a esentei articolului tau: intr-o zi, mogaldeata Cristinel, mezina mea, in clasa intaia,ma ia de mana, ma duce in fata usii de la baie, si-mi zice:fii atent; apoi, ciocane discret in usa,dupa car,ma asigura: e liber, poti sa intri. Ii multumesc, intru, ma spal, si cand ies, incantata de receptivitatea mea, imi spune mandra: tati, stii, azi tovarasa ne-a explicat cum sa ne purtam acasa; ti-a placut ce te-am invatat? tot azi, am aflat si eu. Din acel moment, Tovarasa,idolul lui Cristinel,a devenit prietena familiei Ionescu. O venerabila Doamna Invatatoare,daruita vocatiei de Dascal. O Pilda de neuitat, memoriei careia,inchin aceste randuri!Si , imi amintesc,pios de tatal meu, INVATATORUL. O zi buna, ,tie si cititorilor tai!

  13. Andi spune:

    Te provoc să scrii un post despre puiul tău!🙂
    Cum anume ți-a schimbat viața, la ce ai renunțat și dacă regreți, ce fire are, ce ai de învățat de la el…etc…știi tu, tot ce te emoționează și îți împlinește viața! Și să ne zici când e ziua lui, să-i facem urări🙂
    Ziulica bună

  14. Andi,
    Daca mie, te-ai adresat, s-o luam cu salutul! „Ziulica buna”, este cea mai delicata urare de binete, ce poate fi acordata cuiva, si o recomandare de prospetime sufleteasca,fara echivoc!Bravo!
    Despre puiul meu Cristinel, am cateva incercari, intr-o maniera personala,purtand esenta temperamentului ei.Le voi posta pe blogul meu, cu destinatia absconsa, tie.
    Orice copil,iti completeaza viata,ii confera o nuanta de bucurie, o stare de placuta emotie perpetua , o sursa vivace, de autoeducatie, de responsabilitate, fata de tine insuti!
    Regrete? Cred ca ai gresit cuvantul!
    Daca reusesc, voi posta o incercare rimata, de a-mi prezenta puiul. Dar s-o caut, si o s-o postez, tot la mine, sa n-o deranjez pe amabila noastra gazda.Mai este timp, de „ziulica buna”?

  15. Andi spune:

    Solitaire, ziulica bună!
    Mă adresasem mămicii Cati, dar nu mă supăr deloc dacă scrie mai multă lume despre gingășia de a fi părintele cuiva.🙂
    Weekend plăcut tuturor

  16. Andi,

    Am retinut eroarea comisa. La Cati, nu mai pot corecta! Am inceput-o la mine! Nu-mi place, sa-mi raman dator, cand gafez prosteste! Ziulica!

  17. Cati Lupaşcu spune:

    Seara buna tuturor!
    Noi tocmai am picat acasa, dupa 3 zile la munte. Ne-am oferit acest mic dar pentru ca am avut de sarbatorit doua lucruri foarte importante. A fost superb, o sa va povestesc eu. Am fost pe Valea Prahovei, am inceput in prima zi cu o imbulgareala pe cinste, apoi a doua zi am facut plaja iar astazi ne-am trezit cu o ploaie din aia mocaneasca de tine trei zile si trei nopti ca in povesti.
    Va pupppppppp!!!!
    @ Andi, nu ma provoca sa vorbesc de bebe ca sunt greu de oprit… , dar de dragul tau am sa incerc sa o fac cu moderatie

Lasă un răspuns

