Cu Dumnezeu coleg de banca

Odata cu dezbaterile legate de noua lege a educatiei, ce prevede printre altele si reducerea numarului de ore, oportunitatea studierii
religiei a revenit in atentia opiniei publice. Si, ca de obicei, subiectul
este unul care genereaza controverse. Unii sutin mentinerea acestei ore, ba chiar ne dau asigurari: „ora de religie nu e in pericol”, altii dimpotriva, vor ca acest obiect sa fie scos definitiv din programa scolara.
De fapt, studierea religiei in scoli, ca materie obligatorie a fost in
ultimii ani unul dintre cele mai controversate subiecte.
Cititi mai departe aici.

23 de răspunsuri la Cu Dumnezeu coleg de banca

  1. […] liquid factoids O cronichettă savuroasă despre o piesă de teatru plictisitoare sau apa ca declarație de dragoste … făcută cui/cum nu trebuie: The Force Of Water, The Power of Words. Am râs cu o lacrimă, […]

  2. Andi spune:

    Ca să parafrazez un film celebru, iar m-ai avut încă de la titlu🙂
    Dar este un subiect atât de delicat încât aș prefera să fie lăsat în grija familiei. N-am idee. Dar, dacă aș avea un copil, nu mi-ar plăcea să-i cotrobăie prin cele mai adânci fibre ale sufletului un străin.
    Greu de decis.

  3. Cati Lupaşcu spune:

    Daca cel care ar initia discutiile, profesor sau preot, ar face-o cu delicatete si intelepciune ar fi extraordinar. Din pacate de multe ori nu e asa.
    In acest caz, nu mai vorbesc in calitate de mama, fiul meu e micut si inca e fascinat de ce se discuta la clasa, chiar si pe mine ma impresioneaza cateodata cu intrebarile. Am stat de vorba insa cu niste copii exceptionali, olimpici nationali la diferite obiecte, deci copii mai mult decat capabili, si am ramas muta de cum se pune la liceu problema religiei. Pe un asemenea copil n-ai cum sa-l indoctrinezi, si daca nu ii dai libertate de gandire…

  4. Andi spune:

    Educația din prima copilărie e cea mai importantă. Caracterul puternic/sănătos format atunci e cel care va marca toată viața adultului. Dacă are norocul să aibă un părinte inteligent și curat sufletește, desigur.

    Nu sunt nici pentru dresare, nici pentru îndoctrinare, nici pentru libertate totală. Copilul e ‘chipul și asemănarea’ părintelui său.
    Bine, mai trebuie să ai și norocul să te naști într-o familie cu suflet (vizibil).
    Seară bună

  5. Andi spune:

    Salutări micului tău domn🙂

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Multumim, noapte buna, Andi!

  7. MBS spune:

    Delicata si spinoasa tema ti-ai ales pentru editorial Katiusa! Iti dai seama ca indiferent de pozitie vei avea contestatari. Sunt de acord cu tine ca dascalii de religie si preotii ar trebui sa arate o anume delicatete si rezerva vis-a-vis de transpunerea cunostntelor biblice si nu numai, in fata copiilor, dar acum serios, cum le poti cere moderatie unor oameni care si-au ales meseria prin prisma unui anumit „fanatism”. Eu as propune ca in loc de ora de religie ortodoxa, mai potrivit ar fi un studiu al istoriei religiilor (la nivelul lor de intelegere, al copiilor!), dandu-i posibilitatea copilului si viitorului adult sa isi dea seama la care dintre ele rezoneaza.

  8. Cati Lupaşcu spune:

    Buna MBS. Da, stiam, dar mi-am asumat riscul. Nu generalizez, sunt si profesori sau preoti care fac din ora religie o reala placere pentru copii. Dar sunt si altfel de cazuri…
    Despre istoria religiilor, da ar fi perfecta pentru liceeni. Pentru cei mici insa e bine sa studieze religia pe care o practica familia. Dar, repet, sa fie o ora libera, neincorsetata de o programa stricta.

  9. Andi spune:

    Am o nepoțică foarte specială, care a fost așa de frumos educată de preotul/profesorul de religie încât a reușit să își ducă la biserică părinții și fratele mai mare, să le insufle ceea ce…ei nu aveau absolut deloc, ba chiar dimpotrivă. Nu pot povesti detalii, dar știu că mă înțelegi, Cati🙂

  10. Cati Lupaşcu spune:

    Sigur te inteleg, ba chiar foarte bine. Eu abia acum ma simt linistita intr-o biserica. Fiul meu m-a invatat ce trebuie sa fac, nu stiam si simteam din cauza aceasta ca nu sunt in locul potrivit.

  11. Andi spune:

    Vezi cu ce canal transcendent frumos ai fost dăruită?! Lumina ajunge la tine prin suflețelul lui.
    Norocoaso!🙂

    Noapte bună

  12. Cati Lupaşcu spune:

    Mare adevar ai grait, Andi. Noapte buna si tie!

  13. cred c-asa ar fi normal – o ora de discutii libere pe specific,
    Insa exact cum ati subliniat ma-ntreb si eu la randu-mi – oare cati profesori pe domeniu sunt daruiti cu harul si rabdarea de a relationa cu elevii ? Mai ales c-aici e vorba de o materie (hm, materie auzi !) ce se adreseaza spiritului …

  14. Cati Lupaşcu spune:

    E atat de delicat acest subiect, incat e greu sa gasasti o „reteta” care sa se plieze pe asteptarile tuturor. Dar daca e intelepciune in abordare deja jumatate din probleme sunt rezolvate.

  15. Cati Lupaşcu spune:

    Exact, ganditorule, daca…

  16. hm ”ganditor”
    Iar mi se provoaca simtul umorului … 🙂

  17. Cati Lupaşcu spune:

    NU am absolut niciun merit, dvs sunteti singurul „vinovat” ca ati ales pentru blog un nume asa inspirat. Am avut de ales, pentru a ma adresa, doua varinate si, recunosc, mi-a placut mai mult varianta aceasta decat D-l STRONG.🙂🙂🙂

  18. buddywonca spune:

    Daca-mi permiteti sa abordez si eu subiectul….
    Cind l-am dat la scoala in Canada pe baiatul meu, am ales o scoala catolica si nu una de stat ptr ca auzisem ca sunt mai stricti si se poarta uniforme nu pantaloni pe vine, etc…
    Am putut constata in decursul anilor ca ora de religie a avut un efect asupra lui (acum are peste 20 ani)si anume, era interesat sa purtam o discutie pe teme religioase, din biblie, era interesat sa vada un film religios, cunostea obiceiurile religioase din biserica catolica, il interesa putin istoria religiilor.
    Matera era obligatorie pina in clasa a 8-a si trata pe larg biblia cu multe ilustratii.
    Personal cred ca aceasta materie nu strica, te ancoreaza mai ferm la religia ta, iti explica pe inteles biblia, ceva din istoria religiilor, etc.

  19. Cati Lupaşcu spune:

    Sun nici o forma , Buddy, nu m-am gandit ca ar „strica” ceva studierea acestei materii. Se pune problema cum sa facem ca ora sa nu fie una irosita.

  20. Gindeste ma bine spune:

    trebuie facuta cit mai atractiva, bazata si pe filmele religioase existenet, bazata pe prezenta unor teologi tineri…
    bazata pe excursii investigative la minastiri, etc, etc.
    Cam asa cred eu.

  21. Cati Lupaşcu spune:

    Ar fi extraordinar sa fie asa…

  22. Buddy and us spune:

    Asa e pe aici katy, disciplina este f. interactiva,
    se foloseste f. mult internetul, se fac multe vizite la biserica de care tine scoala, preotul acelei biserici vine si asista la ore , etc, etc.
    tinerii sunt pregatiti ptr o viata spirituala in sensul credintei in cel de sus….
    Noi asti din generatia de sacrificiu am fost crescuti in spiritul lui ceasca… generatiile noi trebuie crescute in spiritul credintei in cel de sus.
    asta ajuta f muklt in viata…in fond biblia te invata de bine, sa nu furi, sa nu prea curvesti, sa nu tragi la avutul altuia, sa nu fi invidios, sa-ti iubesi aproapele (in sens larg), atc,atc.

Lasă un răspuns

