Daca e joi, e greva

Daca e joi, e greva generala. Iar daca e sfarsit de an scolar, e boicot general. Dascalii sunt iar suparati. Ei, iar! Sunt tot suparati, asa cum sunt de 20 de ani. De fapt, nu stiu daca din ’90 incoace a fost vreun an scolar fara tensiuni, daca in ultimii 20 de ani a fost vreo initiativa in acest domeniu care sa nu starneasca proteste din partea sindicatelor. Nu-mi amintesc, in ultimii 20 de ani, sa fi fost vreun mandat in care intre cei de la catedra si minister sa existe un dialog deschis, constructiv, un consens ca fiecare, dupa competente, sa puna umarul la treaba pentru binele tuturor. Eu, una, nu-mi amintesc. Imi amintesc insa despre pretentiile unori absurde ale cadrelor didactice ca si despre “calitatea” ministrilor Educatiei, despre reformele esuate ca si despre experimentele nereusite ale caror victime au cazut generatii intregi de elevi.

Ideea e ca dupa atatea dispute, invatamantul se vede din afara ca un sistem stramb, cu o imagine terfelita de neajunsuri, lipsa de comunicare, orgolii marunte, mancat de lupte interne. Si, din pacate, in toata aceasta disputa, marii perdanti sunt copiii nostri, sufocati de un program infernal, materii supradimensionate, atat ca numar cat si complexitate, de standarde de performanta din ce in ce mai ridicate.

Nu-mi pun sperante nici in aceasta lege, asa cum nu mi-am pus in ultimii 20 de ani in nicio initiativa, pentru ca toate deciziile au fost luate la repezeala, au fost gandite pe genunchi si, de regula, au vizat in primul rand siguranta si confortul dascalilor si mai putin viitorul sau dorintele copiilor.

Nu-mi fac iluzii, ca parinte, ca finalitatea acestei legi va fi micsorarea numarului de ore si aerisirea programelor, ar ramane pe afara prea multe cadre didactice ceea ce sindicatele nu vor inghiti. Vor ameninta cu greve si, in final, ministerul va ceda presiunilor si va accepta o solutie de compromis, bineinteles in detrimentul elevilor. Pentru ca, la urma urmei ce conteaza pentru ei ca un adolescent de 15 – 18 ani are intr-o saptamana 34 – 38 de ore. Adica petrece 7-8 ore pe zi, numai la scoala! De ce i-ar pasa cuiva, atat timp cat cele 8 ore ale fiecarui copil asigura cate 4 pentru fiecare profesor! Pentru toti profesorii… Si apoi, copilul nu are nici drept de vot si nici timp de proteste. Pentru ca si a doua zi are tot 7 – 8 ore, pentru care trebuie sa se pregateasca.

43 de răspunsuri la Daca e joi, e greva

  1. Roxana spune:

    Mie mi se pare aiurea sa recuperez orele sambata si duminica. Dupa ce ca sunt singurele zile in care ma odihnesc, tre sa vin dimineata la scoala, ca au ei chef. De parca fac eu greva sau sunt eu nemultumita, desi as avea toate motivele cand stau iarna in frig si invat dupa manuale mizeabile.

  2. oanaclara spune:

    Din cate imi amintesc, atunci cand eram eleva aveam tot 7-8 ore pe zi si vad ca nu am murit.
    Intrebare 1: Daca dupa 12-13 ani de munca , o groaza de studii si cursuri platite din propriul buzunar ati avea , de exemplu , 1000 lei salariu si ar fi fost votate 2 legi (niciuna pusa in aplicare)prin care sa vi se mareasca leafa cu 50 apoi cu 33 la suta, nu ati face greva?
    Intrebare 2: Cum v-ati simti daca propriul dumneavoastra copil si-ar dori o jucarie, i-ati spune ca nu va permiteti ca i-o cumparati si el v-ar replica : „Da, stiu ca nu ai bani, muncesti in invatamant!” ?
    Intrebare 3: Ati citit noua lege a invatamantului? Cea care e acum in dezbatere publica? Eu am citit-o. E o aberatie.

  3. Daniel Tudose spune:

    nu lucrez in inv. si nu pot zice ca stiu problemele, dar stiu ca salariile sunt mici iar pe copii nu i-as plange ca stau prea mult la scoala, noi la fel am stat, daca nu stateam…stateam la fotbal pe maidan, eu, ei…la calculator sau tv…eu zic ca mai bine stau in clasa.

  4. Cati Lupaşcu spune:

    @ Oana
    Draga mea, eu imi amintesc ca aveam zilnic 5 – 6 ore pe zi, ce-i drept invatam si sambata, si tot erau zile in care nu imi ajungea timpul sa ma pregatesc asa cum as fi vrut la toate materiile. Norocul nostru, mai vanam note… atunci se putea… acum nu. Mai mult, singurele pregatiri pe care le-am facut au fost dupa ce am terminat liceul, pentru admiterea la facultate si alea au fost mai mult de testare a cunostintelor… nu am avut nevoie de pregatire in cei 12 ani pentru ca era suficient ce faceam la scoala.
    Intrebare 1: Am 20 de ani vechime in munca, din care 5 in invatamant. Daca as fi ramas in sistem acum as fi avut toate gradele luate, si iti spun sincer as fi avut salariu sensibil mai mare decat il am acum, daca nu cel putin egal. Asta in conditiile in care in invatamant aveam program de 4 ore pe zi (si in jur de 2 ore pentru pregatirea mea, seara, cand terminam cam tot ce aveam de facut prin casa – erau ca o relaxare pentru ca faceam exact ceea ce imi placea mai mult – si tine cont pe vremea aceea nu erau calculatoare si nici xerox la indemana oricui) iar acum ca timp zilnic dedicat profesiei… inmulteste cu cat vrei tu, poti sa incepi cu 3. In privat nu prea se face greva…
    Intrebare 2: Cand e musai sa cumpar ceva copilului tai din cheltuielile mele cat pot de mult – nu imi cumpar cosmetice decat strictul necesar ce tine strict de igiena, nu cheltuiesc decat tot strictul necesar pe haine, incaltamninte etc. Iar cand nu pot sa imi permit sa-i cumpar ii explic pur si simplu ca nu sunt bani, pentru ce sa ii incarc copilului mintea cu probeleme de oameni mari. oricum n-ar intelege ce sunt aia someri, ce inseamna diminuare de salariu cu 20%, pierderea unor bonificatii. Sunt mii de parinti care abia pot asigura hrana cea de toate zilele, si printre ei multi si cu studii superioare.
    Intrebare 3: da, am citit-o in mare tocmai de aceea am spus ca nu cred in ea. Desi, daca gandesti la rece, ai sa recunosti ca sunt si lucruri bune.
    Acum incep eu. Daca ai avea copil de varsta scolara, si care la 9 ani sta 4 – 5 ore la scoala si inca vreo 4 acasa, la birou, sa isi faca lectiile pentru a doua zi si asta doar pentru strictul necesar, daca ai avea un copil de 30 de kg (o mana de om) care intr-un semestru a facut deja gramatica cat faceam noi in tot gimnaziul ( toate partile de vorbire si de propozitie)si daca ai vedea intr-o seara ca nu il poti ajuta sa faca o problema la matematica pentru ca pur si simplu te depaseste, poate mi-ai acorda si mie credit ca stiu ce spun. Daca l-ai lasa intr-o seara la ora 8 sa se pregateasca in baie de culcare si l-ai gasi adormit in cadita de la dus, daca te-ai speria intr-o sambata dimineata ca nu se mai trezeste asta desi doarme de 12 ore, iarasi poate ai da dovada de mai multa intelegere. Inainte de orice sunt parinte, si cand vad cearcanele in jurul ochilor copilului meu mai mari ca la mine, zau ca nu-mi mai pasa de absolut nimic.

    • oanaclara spune:

      „Asta in conditiile in care in invatamant aveam program de 4 ore pe zi (si in jur de 2 ore pentru pregatirea mea, seara, cand terminam cam tot ce aveam de facut prin casa – erau ca o relaxare pentru ca faceam exact ceea imi placea mai mult” . Si mie imi placea asta , dar acum e cumplit . E o birocratie crunta. Ni se cer zeci de statistici, tabele , rapoarte, lucruri pe care anii trecuti le faceau secretariatele.
      „Cand e musai sa cumpar ceva copilului tai din cheltuielile mele cat pot de mult – nu imi cumpar cosmetice decat strictul necesar ce tine strict de igiena, nu cheltuiesc decat tot strictul necesar pe haine, incaltamninte etc.” Corect. Cosmeticele mele se limiteaza la ruj si atat. Se spune ca un cadru didactic ar trebui sa fie un model care apare in fata elevilor. Nu am vazut modele imbracate de la sh pana acum , dar cred ca asa vom ajunge. Norocul meu e ca imi plac hainele cu croiala clasica , pe care le pot purta ani la rand, iar copiilor incerc sa le asigur strictul necesar.
      „Daca ai avea copil de varsta scolara, si care la 9 ani sta 4 – 5 ore la scoala si inca vreo 4 acasa”. Am copil de varsta scolara. Are si el teme de facut, e elev la un colegiu national , unde sunt exigente destule. In afara de mers la scoala si facut teme , mai merge si la cate 3 antrenamente la fotbal saptamanal si la diverse concursuri scolare la limba romana, matematica, informatica. Nu e un geniu , ci un copil normal. Sincer, nu pare extenuat.

  5. Cati Lupaşcu spune:

    Dan, sper ca pana ai sa ajungi tu tata lucrurile sa se schimbe. Eu am vorbit de copiii care chiar merg la scoala sa invete… copii sarguinciosi care asteapta rezultate pe masura muncii lor. Copii normali nu genii.

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Ca joi e greva, sincer chiar imi convine.. imi pare rau ca nu e vineri ar fi avut un weekend prelungit si s-ar mai fi odihnit…

  7. Daniel Tudose spune:

    sper ca lucrurile sa se schimbe, desi…greu

  8. Andi spune:

    Of, ce zile nebune, nu am timp să îmi trag sufletul. Mi-ar prinde bine o grevă🙂
    Salutări
    Noapte bună

  9. Cati Lupaşcu spune:

    @ Oana
    Ma bucur pentru tine si pentru copilul tau, sa creasca mare si frumos si sanatos. Asta ne dorim toti de la copiii nostri. Ma bucur ca este puternic. Din punctul acesta de vedere eu nu-s asa norocoasa… Al meu e mai firav. Nu te contrazic cu birocratia, asa o fi, in 15 ani lucrurile sunt convinsa ca s-au schimbat mult.
    In rest ce sa zic, am impresia ca am intrat intr-un joc, cine aduce mai multe argumente. Nu asta e problema, iti inteleg frustrarile legate de venituri , dar si tu ar trebui sa intelegi frustrarile noastre ale celor din afara sistemului. Si, in plus, sunt multe alte probeleme in invatamant care ar trebui sa ne preocupe pe toti, profesori, elevi, parinti, si care intotdeauna cad in derizoriu.
    @ Andi, eu am recunoscut deja .

  10. daurel spune:

    D-na Lupascu, sunteti un avocat aprig! Aparati foarte convingator drepturile copiilor…N-am pe nimeni apropiat in invatamant, dar ii inteleg pe unii dascali; ei sunt intelectuali prin definitie…Isi doresc un alt standard, dar n-ar trebui sa uite ca au dat diplome unor loaze; care acum ii/ne sfideaza…Oricum, sanatatea copiilor trebuie aparata…

  11. Cati Lupaşcu spune:

    Stiti care e marea noastra problema? Traim intr-o tara anapoda in care oricat ne-am stradui lucrurile tot strambe ies. Stiti care e marele necaz? Ca noi ne batem mintea ca sa gasim o solutie care sa multumeasca cat mai multa lume iar pe ei (ma refer la guvernanti, politicieni) ii doare in cot. Intr-o tara normala toti am merita un trai mai bun. Pentru ca muncim pe rupte. Si medicii, si profesorii, si pensionarii sunt convinsa si constienta ca nu sunt rasplatiti la adevarata valoare. Nu mai zic de privat unde criza a decimat pe capete… Dar nu vedeti ca vorbim in van…

  12. Cati Lupaşcu spune:

    Si da, Daurel, ii apar, cu toata puterea, cu toate mijloacele umile de care dispun. Copilul meu pentru mine e lucrul cel mai important. Si fiecare copil e lucrul cel mai important pentru parintii lui. Sunteti parinte si cred ca intelegeti. In postul dvs, am „citit ” printre randuri emotiile pe care le aveati cand spuneati ca asteptati 1 Mai. E omenesc sa fie asa. Si apoi, daca nu pentru ei, pentru cine si pentru ce sa luptam?

    Si vreau sa mai adaug ceva. In cele ce am scris mai sus nu e vorba neaparat de mine si copilul meu. Noi suntem printre norocosi, avem o doamna invatatoare care ne asculta de fiecare data, e receptiva si la ceea ce spunem noi, parintii, dar si la doleantele copiilor. Nu toti insa au norocul nostru. Prin natura meseriei iau cunostinta de multe, foarte multe cazuri in care relatia cadru didactic – parinte (elev) e extrem de tensionata, se fac tot felul de abuzuri, de ambele parti, se greseste mult, de ambele parti. Exact cum spuneam, sunt multe probleme in invatamant si inainte de toate cred ca avem nevoie de intelegere reciproca, toleranta reciproca si dorinta reciproca de a indrepta lucrurile.

  13. Incertitudini spune:

    Cati, incerc sa raspund temelor din postul tau.
    Am citit toate comentariile . Intr-un fel, imi spusesem parerea la mine pe blog.
    O inteleg pe doamna Oana. Te inteleg foarte bine pe tine. Regret ca nu am legea s-o cites cu atentie.
    Eu sunt impotriva grevelor in invatamant. Am participat la prima , a fost o prestatie jalnica, incheiata prin recuperarea materiei, desi salariul fusese taiat.
    La urmatoarea, cea care a durat muuult, nu am vrut sa semnz, atragandu-mi multi dusmani. Finalul a demonstrat ca aveam dreptate.

    Sunt, cel putin, doua abordari in opinia ta si in cea a doamnei profesoare Oana, cred eu.

    Cand privesti scoala din afara, dupa ce o stii bine din interior, cu greu mai poti pierde amanuntele.
    Nu toti profesorii merita respect. Nici salarii egale. Cred ca multi ar trebui exclusi din invatamant. Cei foarte buni ar merita salarii mult mai mari decat se dau.
    Ce stiu eu este ca am ‘ trecut’ absolut totate treptele scolii. N-a fost usor, dar a meritat. Eu, fara ma laud, chiar m-am facut profesoara din dragoste pentru meseria asta. Asumandu-mi riscul ca salariul va fi mai mic decat intr-un alt sector.

    Si eu iubesc copiii. Si as vrea sa -i apar. Au nevoie sa fie intelesi, respectati, incurajati. Nu sunt toti derbedei. Chiar si cei rebeli au ajuns asa din cauze independente de ei. Sunt multi profesori slabi, care , necunoscandu- si meseria sau nerespectandu- se, se transforma in material de joaca pentru copii.

    Eu cred ca este o perioada potrivita pentru o actiune care sa nu permita adoptarea legii. Ma ingrozeste ideea cu ‘ portofoliile’ elevilor( un alt mod de a incuraja copiatul, acordarea notelor fara acoperire).
    De ce sa se inceapa scoala mai devreme? De ce sa fie clasa a IX-a la gimnaziu? Nu cred ca exista argumente psihologice. Nici pedagogice.

    Stii ce cred? Ca discutiile trebuie facute cu materialul in fata, cu grupe de profesori buni si foarte buni. Nu prin greva.

    Sa ma scuzi , ca am zabovit atat de mult.

    O noapte buna!

  14. Cati Lupaşcu spune:

    Buna dimineta Gina!
    Cafeaua e gata, numai ca tu mi-ai luat-o inainte, postand inca de aseara.🙂
    Foarte multe lucruri reale ai spus aici, se simte maturitatea si dragostea pentru copii.
    Maine daca un profesor ar veni la mine si mi-ar spune: duminica vrem sa facem greva, mergeti cu noi sa ne sustineti? As face-o fara nicio retinere, pentru ca ma consider suficient de echilibrata incat sa vad problemele reale cu care se confrunta scoala. Ma deranjeaza insa cumplit ca in lupta lor sindicala se folosesc de copii.
    Am senzatia ca de 20 de ani asist la o cearta intre doi parinti, iar la un moment dat unul din ei, ia copilul si arunca cu el in celalalt…fara sa se gandeasca la consecintele pe termen lung.

  15. Cati Lupaşcu spune:

    Buna dimineata Oana! Hai sa-l luam cu boldul sa vedem exact ce si cum. Eu promit ca astazi ma ocup si de lucrul acesta si mai vorbim.
    O zi frumoasa va doresc!

  16. Cati Lupaşcu spune:

    Of, si la noi ploua de azi noapte si e frig barrrrrrrrr. Nu-mi place, am scos iar hainele groase… mi-e dor deja de soareeeeee..

  17. […] pentru acces la marele public; un viitor jurnalist de investigație(fraude din sistemul cultural oficial al statului); un ficționalist, creator de mituri literare de impact, pregătit să de-prăfuiască […]

  18. octavpelin spune:

    Cati,Cei care vor suferi sunt copii,care trebuie sa dea examene,dar ,exista un dar,aceasta miscare sindicala a dascalilor este sustinunta si de acesti copii care au devenit „maturi „inainte de vreme datorita harababurii din sistemul Ministerului Educatiei condus de „japonezul”Daniel Funeriu si „fumatoarea”inraita Melania Mandas Vergu,o zi minunata🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  19. Cati Lupaşcu spune:

    Mersi Andi, mersi Octav.
    Harbabura e de ani de zile si asa va fi atat timp cat gandesti ca modifici un sistem intreg din temelii cu o lege la care lucrezi o luna, fara sa vezi daca dispui de infrastructura necesara de sumele necesare.

  20. Strica toata ziua Pamantului. Eu sper doar se termine anul cu bine.

  21. Buddy spune:

    Ptr. ca nu sunt in tara nu stiu exact ce greva mai vor sa faca si cine….Totusi as vrea sa specific cite ceva din sistemul de invatamint canadian-ontarian…
    Scoala primara 1-4
    Scoala generala 5-8
    liceul 9-12(13)
    In general sunt materii obligatorii si materii facultative (trebuie sa ai un numar de materii ovligatorii si 2 facultative in fiecare an)
    Liceul este f flexibil… trebuie sa ai un numar total de credite ptr a promova liceul si a primi diploma de absolvire de liceu…
    Ptr elevii cu probleme de asimilare si capacitate mai mica de invatare , exista si al 13-lea an cind poti sa-ti iei diferenta de credite (materii) ptr a atinge limita minima la care esti considerat absolvent de liceu si primesti diploma de absolvire.
    Elevii cu capacitate mare de asimilare iau mai multe materii (credite) decit min necesar ptr ca ajuta la acceptarea la universitati si colleges si uneori primesti credite ptr aceste materii la univ.
    In general publicul larg nu accepta greve de profesori, sunt si contra actiuni organizate de asociatii ale parintilor, actiuni tinute pe la inspectoratele scolare (board of educations) si sediile profesorilor sindicalisti.
    Profesorii sunt f f bine platiti, au regim zilnic de 8 ore , dar sosesc mai devreme la scoala cu 1 ora ptr pregatiri si pleaca mai tirziu cu 1 ora ptr inchiderea zilei.
    Lucreaza 9 luni pe an cit e anul scolar si au in vacanta in unele cazuri ajutor de somaj.
    Unii dinte ei au un al doilea job vara… nu neaparat legat de pregatirea lor ca profesori…Inainte mai demult se plateau si orele de corectie a lucrarilor, etc…ac um s-a taiat din astea aproape complct, ei acceptind cu greu dar neavind incotro ptr ca nu mai sunt bani…
    Elevii nu invata acasa decit max 1 ora si dupa mine asa trebuie sa fie, copilaria e una in viata si nu trebuie s-o incarci cu invatat suplimentar …
    In ore cam 1/4 este revizie, 1/4 lectie noua si 1/2 teme individuale facute in clasa…
    Nu se forteaza elevul, se incearca sa se gaseasca calea naturala ptr fiecare spre viitor…
    Sunt unii care au inceput politizarea acestui blog si categorisesc pe cei din educatie de la putere ca anti sau „japonezi, fumatori” doar ptr ca nu sunt liberali sau pesedei…asta reprezentind o latura extrem de proasta a intelectualitatii romanesti…
    Indiferent cine e la putere, sa nu se uite, se vrea binele copiilor si elevilor …prin doctrina respectiva…sa nu uitam cind pesedeii si liberalii au fost acolo sus tot harababura a fost.. orice ar zice cineva…DECI lasati politica sectanta acasa cind discutati de educatie , sau mai bine nu va bagati in treaba ca si asa nu ati putea face mai multe din lipsa de experienta si comparatie prectica cu alte sisteme care merg…

  22. Cati Lupaşcu spune:

    @ Bogdan si eu sper acelasi lucru. Macar pentru copiii de clasa a VIII a si a XII a ar trebui sa fie bine
    @ Buddy. Sistemul romanesc e departe rau de cele prezentate de tine.
    @ Oana, am citit azi o parte din lege, problema e ca m-au furat rau comentariile de pe forum si de aceea o sa mai intarzii cu concluziile.

  23. […] a şovăi prea mult, Ionică purcese la Vodă spre a-i cere mâna mezinei – că avea acela şi-o fată mai mare. Vodă îl ascultă binevoitor şi, fără a-l lăsa pe tânăr să-şi încheie tirada, […]

  24. daurel spune:

    Asteptam concluziile.

    @Incertitudini. Cum, cine, nominalizeaza pe „profesorii buni si foarte buni”? Eu propun ca in grup sa fie si pensionari; ma gandesc la sora-mea, de la Satu Mare, care se cam plictiseste.PS. sper sa nu fie cu banat; nu exista, decat in aviatie, un sistem obiectiv de apreciere; parerea mea!

  25. Incertitudini spune:

    @ Daurel,

    Daca, la fiecare nivel de scoala, conducerea ar fi in cunostinta de cauza, s-ar gasi modalitati corecte de evaluare a profesorilor. Din pacate, criteriile existente in prezent se rezuma la ‘ hartii’.
    Da, ar fi foarte bine ca opiniile , cunostintele, experienta profesorilor pensionari sa fie folosite.
    Sunt dati uitarii.

    Cu buna stiinta, la noi , se pierde multa invatatura.

  26. […] părea ciudat, însă, deşi Igor plăteşte întotdeauna consumaţia tuturor, o singură dată nu i-a venit prin minte să-mi […]

  27. Cati,
    Eu cred, ca facem bine sa ne exersam dreptul la greva. Altfel, ni s-ar atrofia dicernamantul asupra notiunii de drepturi si obligatii.

  28. leo79 spune:

    si eu cu cine votez….
    buna dimineatza.greva?iar?hmmm de unde bani ptr salarii mai mari?mai avem industrie si agricultura in romania?raspunsul este nu!!!! asha ca raspunsul ptr grevisti: nu sunt bani ptr salarii mai mari!!!!romania este saraca, o tara cara cerseste bani pe la vecini, care cerseste bani ptr pensii.s-a castigat dreptul sa faci greva la revolutie.uraaaa
    traiasca romania corupta!!!!!

  29. s-a ajuns in situatia asta si datorita luptei dintre marile orgolii …
    Nu stiu … cred !

  30. Cati Lupaşcu spune:

    @ Onu, de acord, dar eu as spune ca avem nevoie si de o limita
    @ Leo, bine ai revenit, baiete! Ai si tu dreptate ce sa zic, numai ca de departe se vad altfel lucrurile
    @ Ganditorule da, e una din cauze, dar mai sunt si altele.
    Oricum eu acum scriu un editorial tot pe aceasta tema, probabil ca o sa-l postez si aici. Ma mai gandesc.🙂
    O zi minunata tuturor, mai ales ca a parut si soarele!

  31. Madi spune:

    Nu pot decât să-l citez pe băieţelul meu, Andrei, care întorcându-se azi de la ore a exclamat furios … ”mami, asta nu-i şcoală !!!”

    P.S. Poftiţi de cetiţi comentariile unor ”dascăli” [aici]

    Zi fainăăăă, Cati !

  32. […] în mod independent, fără să obţină profit, contribuind la formarea unui sistem integrat de asistenţă medicală, tehnică de urgenţă şi prim ajutor puternic prin intermediul unor parteneriate durabile între […]

  33. Madi,
    Meritoriu comentariu. Felicitari, Voua!

  34. coramica spune:

    Stimata doamna Cati, vreau sa va spun ca si eu invatam mult pe vremea lui Ceausescu, invatam si sambata, cred ca suntem din generatii apropiate si stiti.Numai ca atunci stiai de ani buni ca: dupa clasa a opta vine treapta intai, apoi a doua, bacul, stiai cum sa o iei. Acum, vine un ministru, are o pasarica in cap, vine altul , alta pasarica in cap etc. Nimeni nu mai stie ce sa faca si e greu si pt elevi, si pt profesori.Parintii vor calitate, dar multi nu se ocupa de copiii lor, asteapta doar din partea scolii minuni. Cat despre bani: de ce nu se micsoreaza salariile parlamentailor, cum s-a promis? Aveti ce aveti cu profesorii. Si noi muncim mult, avem lectii de pregatit, lecturi de facut, proiecte, cursuri. Nu e munca fizica, dar totusi…Si, dac s-a dat o lege, sa se respecte!

  35. Cati Lupaşcu spune:

    Cora. Nu am absolut nicio problema cu profesorii. Le recunosc importanta si meritele (si eu am fost 5 ani la catedra). Dar nici nu pot sa inghit pe nemestecate anumite pretentii absurde.
    Chiar ii eram datoare si Oanei cu niste raspunsuri. Oana am terminat de citit si legea si comentariile.
    O prima impresie mi-am expus-o aici:

    http://www.obiectivbr.ro/component/content/article/42158.html

    Mai vorbim!

  36. oanaclara spune:

    Spre stiinta:
    ” iar activităţile extracurriculare – nu ştiu ce înţelege un inspector prin asta – dar impresia mea ca ziarist este aceea că, în cele mai multe şcoli, ele nu există. Sau dacă există, sunt activităţi simple, sporadice, realizate mai degrabă pentru a bifa o acţiune pentru un plus la salariul cadrului didactic organizator.”
    Total gresit. Activitatile extracurriculare se organizeaza in afara timpului alocat orelor de curs si profesorii nu sunt platiti pentru ca le organizeaza. Sunt munca voluntara.

  37. Cati Lupaşcu spune:

    Acest editorial a fost un raspuns al unei situatii inregistrate la Braila.

  38. g6by spune:

    Scoala e grea:))!Vreau greva:))

Lasă un răspuns

