Ala era tat’su!?

Era intr-o vacanta de iarna, sa fi fost clasa a II a sau a III a. Eram singura acasa si aveam o misiune foarte importanta. Scroafa statea sa fete si, cand a plecat la serviciu, mama mi-a lasat instructiuni clare. Intri in cocina din jumatate in jumatate de ora si la primul semn, strigi la cuscra. Ea stie ce are de facut. Cuscra era soacra fratelui meu cel mare si locuia gard in gard cu noi. Am respectat intocmai instructiunile si, pe la pranz, cand scroafa a dat primele semne ca i-a venit sorocul, am mers frumusel la cuscra si am anuntat-o. Si-a lasat femeia toata treaba balta si a facut-o pe moasa. 11 rotofei a fatat „Bobina” noastra, asa o botezasem ca era rotunda ca o bobina iar eu inclinatii ingineresti am avut inca din frageda pruncie. Pe la doua dupa masa, intreg procesul era finalizat, purcelusii stersi frumos de cuscra, pusi sa suga si inveliti cu paie. „Merg pana acasa sa mai bag in foc, sa nu se stinga. Doar vii cand si cand si ii urmaresti sa nu se culce scroafa pe vreunul sa il betegeasca sau sa iasa vreunul din paie si sa inghete!”. Era un ger cumplit in ziua aceea si zapada de vreo juma de metru. Am stat eu ce am stat in casa si, la un moment dat, purcelusii au incepeut sa guite. Am iesit repede la ei, m-am uitat de jur imprejur sa vad cam ce anume i-ar fi putut deranja si am inteles intr-o clipita. Se lipisera paiele de ei si, am zis eu, asta nu e chiar confortabil! Daca v-ati jucat vreodata prin fan sau paie o sa intelegeti de ce am gandit asa, daca nu, va spun eu – inteapa rau daca intra la piele. Asa ca, fara sa stau pe ganduri, am adus albia in cocina, am incarcat-o cu apa direct de la fantana (va inchipuiti macar cat de rece putea fi?).  Si, unul cate unul, am luat animalutele si le-am spalat, le-am sters bine si le-am asezat proaspat ferchezuite langa mama lor. Urlau ca din gura de sarpe, va dati seama, dar eu eram asa mandra de ceea ce facusem incat aproape nu-i auzeam. In schimb, cuscra, auzind atat harmalaie, a dat fuga sa vada ce-i. Iar cand a vazut, a inlemnit. Avea un bat cu care se sprijinea sa nu alunece pe gheata, iar acel bat a ajuns instantaneu pe spatele meu. „Dumnezeule, cum ai facut o asemenea nerozie, te omoara ma’ta cand o veni acasa!”. M-a bodoganit cat m-a bodoganit, dar in timpul asta cauta si solutii, doar doar o reusi sa mai salveze ceva. Asa ca a luat repede pucelusii si i-a dus in bucatarie, langa soba. 4 dintre ei, probabil primii care intrasera la baita, erau deja tepeni. Alti 3 au murit in urmatoarea jumatate de ora. Cand a ajuns mama acasa, mai traiau 4. Si pe aia, cu mare chin a reusit sa ii salveze. Eu stateam cuminte intr-un colt si asteptam sa ma omoare mama, si eram sigura ca asa o sa se intample dupa setea cu care aruncase jordia pe spatele meu draga de cuscra. N-a fost asa, mama era atat de suparata de ce se intamplase incat aproape nu m-a bagat in seama. Mi-a dat intr-un tarziu vreo doua peste cefa, da’ cu mila, si apoi si-a concentrat toata atentia asupra salvarii rotofeilor.

P. S. Iata ce a declat ieri, Adriean Videanu despre criticile aduse de Traian Basescu la adresa PDL: „Atunci cand te bate tatal suporti mai usor decat atunci cand te bate vecinul”.

Ei bine, eu va spun acum raspicat: Il inteleg perfect pe Videanu. Numai ca, de cand l-am auzit spunand asta, nu-mi da pace un gand: „Ala mic, chel, care locuieste la Cotroceni si are  fata la Bruxelles, era tat’su!?…”

45 de răspunsuri la Ala era tat’su!?

  1. George Valah spune:

    He he..! Am facut-o si eu! Era vara, cald, si..ce mi-am zis: sa arunc niste apa pe purcei, sa se mai racoreasca, saracii! Nu prea eram de pe la tara, da..plin de intentii.!! Unul a scapat totusi…
    Da.. ca veni vorba de Cotroceni: cine a zis ca…i-a certat? Eu cred ca i-a laudat! Chestia cu bataia era ..pentru noi!

  2. Daniel Tudose spune:

    e tatal purceilor, hihi, sigur !!!

  3. daurel spune:

    Unde, de la cine, cum, sa mai ia copiii nostri asemenea lectii !? PS.Demnitarii sunt fara mama , fara tata…I-a facut o vecina; nici nu era cuscra…

  4. Cati Lupaşcu spune:

    Buna dimneata!
    @ La multi ani, George! La multi ani tuturor celor care poarta numele Sf. Mare Mucenic!
    Oare, era numai pentru noi! Eu zic si ca a vrut sa arate preventiv pisica !
    @ Dane🙂🙂🙂

  5. Cati Lupaşcu spune:

    @ Da, Daurel, da’ce vecinaaa!!!🙂🙂🙂
    Chiar asa, de ce-or fi zicand barbatii astia ca arata bine!…

  6. […] simplă ofertă, ci se pomeni internată în salonul numărul 6, unde domnul doctor Stoicanu urma să o ajute. Odată internată, scriitoarea îl cunoscu pe Emil, un personaj interesant. Acesta-i […]

  7. […] Ce-n mugur zace putred n-ai să schimbi. […]

  8. octavpelin spune:

    Cati,asa am patit si eu cu purceii,cand eram copil,au fost amintiri frumoase🙂
    Cat despre „purceii „lui Basescu acestia ii papa cand ii”vrea muschii”.
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  9. Daniel Tudose spune:

    inclinatia feminina de a face totul aseptic e nativa, nu ? hihi. super amintiri, am savarsit si eu muuuuuulte din astea

  10. Cati Lupaşcu spune:

    Inseamna ca mi-am atins scopul, v-am descretit fruntile si v-am facut mai frumos inceputul de week-end.
    Dan, chiar nu stiu.. asa o fi?

  11. Daniel Tudose spune:

    nu stiiu, glumeam, idea ta a fost laudabila in esenta

  12. Cati Lupaşcu spune:

    Pai, din acest motiv cred ca nu prea mi-am luat-o de la ai mei. La urma urmei pusesem in practica exact ceea ce fusesem invatata – CURATENIE!!!

  13. Daniel Tudose spune:

    exces de zel chiar, haha

  14. in ’98 am renuntat la ”betoane” si am achizitionat o casa cu o curte mare.
    Printre prioritati a fost achizitionarea a doi porci (ma gandeam ca ulterior o sa fac avere de pe urma purceior fatati)🙂
    Unul dintre ei fiind mai mare, curand i-a venit sorocul – eu insa n-am putut sa mananc nici un dumicat, apucasem sa ma imprietenesc cu el !
    In ’99 am trait niste vremuri foarte urate – porcul ramas (aproape ca-mplinea un an !) pur si simplu … a sarit gardul !
    Nu l-am mai vazut d-atunci !

  15. john from London spune:

    Buna ziua , la multi ani , sa traiti o mie de ani , pace , sa traiasca si ” Anglia ” ca e ziua ei , steaguri peste tot si baloane ros albastre , traiasca , ura ura ura…
    Cati nota zeze cu felicitari , ma uns la inima , ca pe gatlej ma ung eu deseara … cu drag John

  16. După zâmbetu-i spânatic,
    Tipu tare-i umoratic
    De-asta cred, că spusa lui,
    Dosul Cotroceniului,
    De palmă, o să-l atragă!

    Doar Şeful, multe nu ştie…!
    Să accepte, când la vale,
    Tronul.., i se tot, prăvale!

  17. Cati Lupaşcu spune:

    @ Ganditor
    Vezi, daca n-ai inceput de mic… iti trecea pana la maturitate pofta de a mai creste porci si te-ai fi scutit de suferintele ulterioare. Ei bine, eu, de la intamplarea aceea m-am pus serios cu burta pe carte… cand am vazut ce catastrofa pot sa fiu in gospodarie am zis trebuie sa-mi gasesc un alt rost in viata.🙂🙂

    • Doina Popescu spune:

      Morala este că ai inima bună şi eşti o hărnicuţă Nu-i rău deloc!
      Totuşi, dacă ai copii să nu le pui paie în pătuţ… Încearcă tot cu băiţa!
      Sfaturile sînt date să fie încălcate dar nu acum…

      • Cati Lupaşcu spune:

        Buna dimineata Doina.
        Copilul meu e maricel de acum, a supravietuit🙂🙂🙂
        E o mare bucurie pentru mine vizita ta aici. Te citesc de ceva vreme, imi place la nebunie cum scrii, te citesc pe blog, n-am ajuns inca la nicio carte de a ta. Dar daca week-endu-ul viitor vei fi iar in Gradina, promit ca vin la standul tau. Acum n-am ajuns, am fost de tura la serviciu. Mi-ar placea sa te cunosc, asa ca o sa te trag de maneca sa stii…
        O zi frumoasa!

      • Doina Popescu spune:

        Şi fetele mele au supravieţuit dar în cazul meu, în mare parte este meritul lor…
        Într-un oraş atât de mic este inevitabil să ne întâlnim, probabil s-a mai întâmplat dar nu ne-am dat seama. Grădina este un loc excelent pentru o cafea. Da, voi fii la stand!

  18. Cati Lupaşcu spune:

    @ John… La multi ani si tie de ziua tarii adoptive!
    Ma bucur ca ti-am inveselit dimineata, iar pentru diseara distractie multaaaaaaa.
    @ Onu, ce schimbare… vad ca de doua zile te inspira textele mele… scrii numai in versuri… Spe ca e de bine!

  19. Roxana spune:

    m-a distrat patania dumneavoastra:))

  20. Cati Lupaşcu spune:

    Roxana, te-am mai rugat de cateva ori sa imi spui Cati. Ti-am mai spus si de ce….🙂

  21. Roxana spune:

    imi cer scuze, am uitat

  22. Cati Lupaşcu spune:

    Ha, ha, ha🙂🙂🙂

  23. […] să se schimbe una pe cealaltă. Schimbă viețile, devine monotona, se sfârșește și doare. Doare întotdeauna. Dar această poveste de dragoste spusa în cheie comică, în 8 episoade, poate fi foarte […]

  24. Ioan spune:

    Tat-su lu* cine?

  25. Cati Lupaşcu spune:

    @ Ioan, aveti dreptate, multi il considera un nimeni.

  26. Gina spune:

    Este o vorba despre unii ajunsi prea sus- astia n-au mama, n-au tata..

  27. cati, draga, dar nu ti-au inghetat manutele in apa rece de fantana? :O😛
    Eu am incercat cu fratele meu sa bag puii inapoi in tarcul lor cu un ciomagel😀 bineinteles ca l-am nimerit pe unul in cap si l-am mancat friptura! Dar nu inainte de a fugi cu frate-meu de acasa – asta se intampla la una dintre bunici, care mi s-a parut mie ca nu ne iubeste suficient, pentru ca nu ne-a cautat in coarne😦
    O seara placuta

  28. Mirel I spune:

    He ,he ,he frumos spus !!! ca-n povestile lui Creanga , in afara de ,,batul cuscrei,, toate sunt amintiri ……. ce vremuri……

  29. Cati Lupaşcu spune:

    Buna dimineata tuturorrrrrr!!!!!
    @ Gina, mare adevar ai grait.
    @ Draga mea cu o minunatie de copila, cred ca mi-au inghetat, dar oricum eram invatati. Crezi tu ca la noi, la cartier, se spala vreun copil dimineata cu apa incalzita? Si oricum apa de la fantana era mult mai calda decat zapada. Iar eu nu-mi amintesc in toata copilaria mea sa fi iesit la imbulgareala cu manusi. Bulgarele, daca nu era batatorit gospodareste cu mana ta, bine netezit, nu-si atingea tinta niciodata…
    @ Mirel… stii tu ce stii. Intr-adevar din toata povestea asta doar cuscra si batul ei mai exista si astazi.

  30. […] Ieronim le raportează la rugăciunea lui Iisus: Preamăreşte-mă cu slava pe care am avut-o la Tine mai înainte de a fi lumea (Ioan 17, 5) şi păzeşte-i în Numele Tău pe […]

  31. Andi spune:

    Weekend plăcut și vești bune, Cati!🙂

  32. […] „curate redă gr. καθαρός – curat, pur, care traduce ebr. tahor – care iese la lumină, strălucind ca lumina; necurate redă gr. μη καθαρός – necurat, impur, […]

  33. […] Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 Hi5 […]

  34. Cati Lupaşcu spune:

    Mersi Vania, mersi Andi.
    Natasa, copilul meu te adoraaaa…
    O zi frumoasa astazi, ca de maine vin ploile..😦

  35. […] Imaginaţia unui tată, pentru copilul său, este penibil de săracă,  faţă de ingeniozitatea mamei, de a capta atenţia acestuia,  spre bucuria şi educarea lui iniţială. De fapt, cred că […]

  36. […] pentru ca este totusi o leapsa, o voi inmana doamnei Lupascu si o voi ruga sa ne scrie o poveste despre minunata fantana arteziana din Braila! 0.000000 […]

  37. I don’t usually reply to posts but I will in this case, great info…I will bookmark your site. Keep up the good work!

Lasă un răspuns

