Inocenta

Sunt zile in viata cand prezentul nu conteaza, cand amintirile o iau razna si te coplesesc. Din sertare prafuite ies cu disperare la iveala crampeie de lume demult uitata. Eram copil si tot ce imi doream era sa ajung odata „om mare”. Lumea mi se parea mult prea stramta pentru cate visuri aveam. Acum, tot ce imi doresc este sa mai fiu, daca nu pentru o zi, macar pentru o clipa, copil.

O clipa doar in care sa imi pot vedea parintii tineri, iar pe mine, de-o schioapa, alergand in jurul lor. As vrea sa mai primesc macar o data daruri de 1 iunie. De fiecare dintre ele imi amintesc. De un 1 iunie, l-am primit pe Patrocle, cainele copilariei mele, cu care imparteam toate dulciurile dar si marile framantari. De un alt 1 iunie, tata a venit cu o sacosa plina de raci, vii si rai. O saptamana au fost vedetele cartierului, copii de la zeci de strazi distanta veneau sa ii hraneasca si sa se joace cu ei. O excursie la Garboavele, o bageta magica a Zanei Bune, o carte cu printi si printese, toate acestea mi-au infrumusetat ziua de 1 iunie.

Astazi, tot de 1 iunie, e randul meu sa fac un pui de om sa zambeasca, sa ii ofer ceva care, peste ani, sa ii trezeasca nostalgii. Nu am emotii, indiferent ce voi alege, stiu sigur ca il va bucura. Copiii nu au pretentii mari, in inocenta lor, orice dar oferit cu dragoste capata stralucire si importanta. Pentru ca ei stiu cel mai bine sa se bucure de lucruri simple, sa dea nimicurilor valori inestimabile. Pentru ei, esential este sa se stie iubiti. Iar noi ii iubim, pentru ceea ce sunt dar si pentru toata fericirea pe care o aduc in fiecare dimineata in viata noastra. Ii iubim pentru ca ne reinvata sa ne bucuram de lucrurile marunte, sa ne tavalim prin iarba fara teama ca suntem ridicoli si fara sa ne pese ca murdarim hainele. Ii iubim pentru ca ne reamintesc in fiecare vara ca florile de camp au un miros dumnezeiesc, ca stelele atunci cand cad indeplinesc dorinte, ca stopii de ploaie te fac sa chiui. De la ei reinvatam primavara sa dam binete copacilor plini de muguri, si, culmea, sa le si auzim raspunsul. De la ei reinvatam ca un sarut alunga durerea si ca soarele trebuie intampinat in fiecare dimineata cu un zambet.  

Ii iubim  secunda de secunda, dar astazi, mai mult ca in oricare alta zi, trebuie sa le spunem asta.

Ea este fata din cantec, el ne invita la o plimbare printre amintiri. Ea ne spune povestea unei albinute, el ma intampina de fiecare data cu un cantec  (astazi, Viata la tara). La ea am gasit intotdeauna o poezie cu si despre copii, iar la el, numai despre iubire. Ea e indragostita de frumos , de Enya si de Serafina, iar el se joaca cu focul. Ea se intreaba cine sunt (astazi doar o mama foarte foarte fericita), iar el imi infatiseaza cele mai frumoase locuri din calatoriile sale. Pacat, el nu mai vrea sa scrie. Ea scrie si da mai departe.  El vorbeste despre responsabilitate  iar ea prefera sa asculte muzica. El insa face trafic cu hituri iar ea cu carti si hohote de ras. El spune multe daca -l citesti printre randuri, la fel si el, si el, si el, si el.

De 1 iunie insa, sunt convinsa, fiecare dintre ei va spune unui copil „La multi ani!”.

36 de răspunsuri la Inocenta

  1. virtualkid spune:

    mie mi se intampla, uneori…
    este adevarat, am ajutorul unui „magician”…

  2. […] comentat incertitudini on CorsoInocenta « Cat… on CorsoMirela on Corsodaurel on CorsoCELLA on CorsoAdrian SM on Corsodaurel on Amintiri […]

  3. Andi spune:

    Deci, ai spus ‘pe repede înainte’ câte ceva despre blogării de care te-ai ‘îndrăgostit’ :))) Fain. Și eu mai am vreo 3-4 musai de pomenit🙂
    La mulți ani ție și puiului tău🙂 Și tuturor puilor (mă scuzi pentru diminutivul poate neinspirat, dar tocmai vin de la masă🙂
    Sper că nu sunt însărcinată, de câteva zile visez doar copii…
    Dau ping mai pe seară
    Toate cele bune

    • Cati Lupaşcu spune:

      🙂🙂 Ce m-ai prins!🙂

      Multumimmmmmmmmmmm, la noi e sarbatoare!! Avem baloane, avem jucarii, o sa avem si ceva dulce, inca negociem prajuturica sau inghetata. Va invitam pe toti.
      Iar daca o fi sa fie , sa fie intr-un ceas bunnnnnnn!!!! Vei fi o mama grozava, indiferent cand va fi asta. Te imbratisam cu drag!

  4. john from London spune:

    La multi ani copii! de departe John

    @ Onu , devi pe zi ce trece un „CIORAN” de baragan,sper sa ne gasim , succes

  5. Mirela spune:

    Cati, ziua de 1 Iunie era mai importantă decât terminarea anului școlar! Am avut noroc de o învățătoare de modă veche, ținea să mergem la cofetărie, la prăjitură și suc, cu clasa, apoi în parc și primeam de la dumneaei câte un balon colorat! Era o bucurie, era soare și se simțea mirosul vacanței mari! Mâine îmi duc frumoasa să i se înmâneze Premiul I pentru pictură la Concursul Eroii cărților citite, un premiu meritat pe deplin! Mai merge și cu colegii la o pizza, iar de la noi, va primi o carte pe care și-o dorește mult! Seninul, atât cât a rămas în sufletul meu, i-l dăruiesc cu drag! Și le voi zâmbi copiilor mâine. Profa de română la va da test din predicat, care a fost predat azi…DAR eu le voi zâmbi copiilor, mâine și mereu!
    Un zâmbet și o îmbrățișare fiului tău, cu drag!🙂

  6. […] Sigur, am încercat să nu ignor faptul că mâine e şi 1 iunie, ziua noastră, a tuturor celor ce suntem sau n-am încetat să fim nişte […]

  7. Cati,
    tie, care tot o fetita nazuroasa ai ramas, si pustiului tau drag, pe care -l presupun/doresc ambitios ca si tine,sanatate, ca e darul cel mai de pret, iar in rest,implinirea tuturor celor inchipuite in visurile delicate ale copilariei,care nu cred ca-ti lipseste, cu tot aerul tau admonestar!Onu

  8. […] desculţă pe afară În iarba umedă covor, Să văd bondarul gras cum zboară Legat de coada unui […]

  9. Johny,
    Prestanta stilului personalitatii tale, imi impune, o reverenta, desi, o explicitare a comment tau, m-ar ajuta foarte mult.!
    Bineinteles,sanatatea si bucuriile meritate, celor care-ti insenineaza viata.
    Alaturi de ei, presupun ca te prostesti si tu, ca un copil,asa ca dupa cum spune francezul, urarea „y compris „. Onu

    • john from London spune:

      Buna Onu , ma onoreaza scrierea ta , eu , am sesizat o tristete profunda in scrierile tale si asta ma indemnat sa te compar cu Cioran , fireste nici eu nu sunt cunoscator , dar citesc , la buna vedere!
      John

      • Buna, John,
        Intrebandu-te, ti-am dovedit simpatia; si bine, cred ca am facut; asa, am aflat ca ostentatia exprimata fata de ce-mi pare in neregula, apare ca o nuanta de tristete.Si-mi place ipostaza”:mai bine pesimist, decat comunist”. asta spre linistea celor care se tem de revenirea comunismului; si-njura, cum ii duce..; dar oare ce-i duce? ca nu par a avea vreo directie. Mai degraba, manipulati, prin subliminal, sau prin nevoia existentiala! Ca asa si-au racolat si comunistii, acolitii!Cu bine!Onu

  10. […] Cristian Lisandru, World of Solitaire, Theodora Marinescu, Elisa, Atitudini, Cati Lupaşcu, Link-Ping, […]

  11. […] mele. La rubrica nume-prenume era să scriu Antonio Bob. De departe, cea mai stranie experiență identitară la care nu am râs […]

  12. daurel spune:

    Sa aveti mereu bucurii!

  13. Cati, la mulţi ani băiatului tău, la mulţi ani tuturor celor care în sufletul lor, indiferent de vârstă, păstrează într-un colţişor măcar, candoarea copilului ce a fost cândva.

  14. […] ACESTE BLOGURI: Ioan Sorin Usca; Ana Usca; Caius; World of Solitaire; Cati Lupașcu; M’s blog; Orfiv; Atitudini; Consiliul Național al Blogosferei; Ioan Usca; Cristian […]

  15. virtualkid spune:

    Pentru ca astazi este 1 iunie, am ales sa scriu despre niste oameni mici, mult mai uniti, si tot prin suferinta.
    Din pacate, sunt si situatii in care trebuie sa pui totul pe taraba, doar, doar mai reusesti sa mai crezi ca ai o sansa. M-am intristat, chiar de ziua copilului, pentru ca am incercat sa imi imaginez ce dar si-ar alege, daca ar intalni pestisorul de aur:

    http://jumatati.blogspot.com/2010/06/copilul-si-durerea.html

  16. virtualkid spune:

    „Inocenta” poate sa arate in atat de multe feluri!

    • Cati Lupaşcu spune:

      In toti anii acestia de ziaristica, am vazut multe, si bune, si rele. Am vazut multe tragedii. Dar nimic nu se compara cu durerea pe care o simti in spitalul de copii. Si, totusi, eu am invatat multe acolo, copiii acestia au o demnitate, o intelepciune si o bucurie de a trai clipa pe care nicaieri in alta parte nu le-am regasit. Ce am facut pentru copiii bolnavi si care au avut nevoie de ajutorul meu? Am scris. Am initiat campanii prin intermediul carora am strans banutii necesari unor interventii chirurgicale sau unor tratamente in strainatate. Asa cum m-am si ne-am priceput, pentru ca am fost intotdeauna o echipa. Si am reusit de fiecare data sa le indeplinim visul. Pentru unii interventiile au fost reusite, pentru altii nu, Dumnezeu a fost cel care a decis, dar noi, asa cum am putut am facut tot ce ne-a stat in putinta. Ce m-a impresionat insa de fiecare data, a fost solidaritatea brailenilor. Si va spun cu toata sinceritatea si responsabilitatea, am strans sute de milioane de lei sau mii de euro, din donatii de 100.000 – 500.000 lei (vechi).
      E trist sa vorbim despre asta intr-o zi speciala, dar, la urma urmei si ei fac parte din viata noastra, viata asta a noastra, cu bune si cu rele.

      • john from London spune:

        iti doresc tie si echipei succes , nu nu e trist , asa e viata voastra , succes , e trist , nu ma asteptam , trist al draqu

  17. incertitudini spune:

    La multi ani tuturor celor care isi pastreaza inocenta inceputului!

  18. octavpelin spune:

    LA MULTI ANI ,COPILA!!!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  19. […] care se refugiază într-o poezie. Știu,  “e prea târziu/ să restitui cecurile divine/ primite în alb/ pe care nu le-am folosit…” (George Vigdor), dar îmi iubesc toate poemele și absolut […]

  20. George Valah spune:

    Copilaria… Ca o carte din raft, pe care sa o poti rasfoi oridecareori doresti… Din pacate, multi sunt ramasi in urma cu lectura…Cititul, n-a fost niciodata usor…

    • Cati Lupaşcu spune:

      De ce copiii nu sunt bătrâni?

      Copiii nu sunt bătrâni
      pentru că nu au când să îmbătrânească

      Au prea multă treabă cu joaca
      şi cu descoperirile lor minunate,
      ca să primească timpul în vizită
      şi să rămână, la despărţire, cu feţele supărate

      Copiii au inima pe cât de liberă, pe atât de vie –
      de aceea nici nu e de mirare că unii oameni mari
      vor să se retragă, la bătrâneţe,
      înapoi în copilărie

      (Elia David)

  21. john from London spune:

    FF frumos Cati , multumim , i-am dato fetei sa o citeasaca , Plecam la patinaj , hureeeeiiiiiiii!

    Cu drag John

  22. […] desculţă pe afară În iarba umedă covor, Să văd bondarul gras cum zboară Legat de coada unui […]

  23. You need to take part in a contewt for one of the besst websites on the web.

    I most certainly will recommend this website!

Lasă un răspuns

