Vânătorii de moşteniri

Au reparat o serie de nedreptăţi cu alte nedreptăţi, unele chiar mai mari. În multe cazuri, aşa sunt percepute legile postdecembriste privind retrocedarea bunurilor confiscate abuziv în perioada comunistă. Dorite a fi măsuri reparatorii, în realitate, ele au creat haos de prea multe ori în proprietatea funciară, efectele lor fiind resimţite chiar şi acum, la 20 de ani de la revoluţie. Cititi mai departe aici.

Andi, Caius, Consiliul national, Cosmin, Daurel, DispecerGabriela, Dan, Flavius, George, Vania, Madi, Mika, Mirela, Tavi, Aurora si Teo.

18 răspunsuri la Vânătorii de moşteniri

  1. Daniel Tudose spune:

    oho, stiu niste oameni care…te doare mintea ce vor sa li se retrocedeze…

  2. Mirela spune:

    Te-am asteptat pe la mine, ai lipsit si ti s-a simtit lipsa!😛
    Multe proprietati nu au apartinut niciodata celor veniti de te miri unde, dupa 40-45 de ani (stiu ce spun, parintii si bunica mea sunt clujeni, prietenii lor sunt clujeni, avem cunostinte care stiu totul despre retrocedari si adevaratii proprietari ai bunurilor si proprietatilor retrocedate), sau mostenitorilor lor, veniti dupa 50-55 de ani (si-au amintit brusc ca exista o Romanie…) sa ia o casa, doua, zece sau 29, o strada sau noua strazi, un oras intreg! Aflate, atunci cand au plecat la trai bun, intr-o paragina de nedescris, acum sedii, gradinite, scoli, licee, magazine sau case, renovate, reconstruite, etajate, mansardate, cu garaje, garduri, gradini, centrale…eu le-as fi demolat, decat sa le inapoiez ceva, care acum are cu adevarat valoare, alora, care sunt putred de bogati acolo, in america etc, si atat de batrani, care au lasat aici mai nimic, cerand acum totul…Stiu, stiu ca au fugit de frica comunistilor atunci, dar la ce au mai venit acum, sa ia inapoi ceva care ar fi trebuit, practic, demolat?! Niste copii au ramas fara gradinita, niste familii fara case, niste elevi fara scoli, asta au facut. Mi-e sila. Uite, locul unde e construit magazinul Central, din Cluj, un hipermarket cu patru etaje, a redevenit proprietatea unor evrei, plecati legal, pe vremea lu Ceusescu, la mai bine, normal! Acum, dupa un proces costisitor, in care avocatii s-au intrecut pe sine, li s-a retrocedat aproape toata strada aceasta centrala a Clujului, iar cel mai mare magazin din centru le plateste…chirie.Si celelalte magazine, ca e o stada super comerciala! Sunt milionari in Euro. Poate asa trebuie, dar strada e acum pe patru benzi, trotuare noi, din placute de gresie, sa fim seriosi! NOI am platit impozite pentru construirea si repararea strazilor! Nu ei, care au fost rasfatati acolo si acum vor sa fie, si sunt, rasfatati aici. Eu cred ca tot niste smecherii si chestii politice stau la baza acestor „retrocedari”, care se tot fac de 20 de ani! Nu meritau decat darapanaturile pe care la-au lasat cand au fugit la mai bine. Nimic mai mult.
    NU E BINE CA SE PROCEDEAZA ASA.Punct.
    Cati, sa nu uiti sa treci pe la mine!
    O zi frumoasa!🙂

    • Cati Lupaşcu spune:

      Desi nu a fost politicos din partea mea sa ma dau la fund atata vreme, te rog sa ma crezi ca nu am avut timp. De fapt se vede si pe blogul meu ca l-am lasat putin deoparte. A fost si foarte cald la noi , nu m-am simtit foarte confortabil si din cauza asta, dar acum e bine. Sper sa imi chivernisesc mai bine timpul de acum inainte.
      Dar, sa stii, face bine la moral sa ti se spuna ca ti s-a dus dorul🙂🙂 Multumesc mult!

      • Mirela spune:

        Si eu am lipsit o saptamana, asa ca, nicio problema! Te astept si la Cleopatra, sa vezi ce frmusete de parada. Cand ai timp. Sa ii transmiti vacanta placuta fiului tau, cu drag!🙂

  3. daurel spune:

    Aceasta problema duce la atitudini politice, pasiuni…Oricum, eu fac oparte dintre cei sunt de acord sa se vanda Casa Poporului, dacat sa mai cheltuie cu reparatii si intretinere; despre proprietatile nationalizate: raul cel mare l-a facut Iliescu…

  4. […] piață din Varna Bulgaria – Foto Cosmin Ștefănescu (4) Un spam aici, alt spam dincolo… Cati Lupașcu; Caius; Ana Usca; Ioan Sorin Usca; Ioan Usca; Simion Cristian; Noapte bună copii; Pro […]

  5. Ai dreptate Cati:s-au facut mult prea multe abuzuri cu legea aceasta a retrocedărilor, atat de distructiv aplicată.
    Nu stiu dacă vei avea timp, dar te invit la un alt gen de poezie faţă de cea cu care te-am obişnuit. Vreau să spun că din când în când, mai scriu şi pentru maturi.Este suficient să accesezi:
    http://stropidesuflet.wordpress.com/2010/06/17/intoarcere-in-locul-natal/

  6. […] Cati, Theodora, Madi, Link-Ping, Gabi123… – îl îngână femeia. Crezi că nu m-am prins că […]

  7. Cati Lupaşcu spune:

    Rezolvarea crizei

    E august, un mic oras pe malul marii …, in plin sezon, ploua torential de citeva zile, orasul arata de parca ar fi parasit.
    Toti au datorii. (bineinteles)

    Din fericire vine un rus bogat la un mic hotel cochet. Vrea o camera.
    Pune o bancnota de 100$ pe masa receptionerului si se duce sa vada camerele..
    Seful hotelului ia repede bancnota si se duce repede sa plateasca datoriile la macelar.
    Acesta ia bancnota si se duce repede sa-si plateasca datoria la crescatorul de porci.
    Acesta la rândul lui se grabeste sa-si plateasca datoriile la cel ce-i livreaza furaje pt. porci.
    Cel cu furajele insfaca bancnota si alearga la prostituata pe care nu o mai platise demult. In timpurile astea de criza pina si ea oferea servicii pe datorie!
    Prostituata ia bancnota in mână si se grabeste spre hotel, unde fusese cu clientii ultimele dăţi si unde ramasese datoare, si pune bancnota pe masa receptionerului

    In acest moment coboara rusul, dupa ce a inspectat camerele, spune ca nici o camera nu-i place, isi ia bancnota si paraseste orasul.

    Nimeni nu a castigat ceva, insa intregul oras traieste acum fara datorii si priveste optimist in viitor !

  8. daurel spune:

    Frumoasa rezolvare; rabinica…Cred ca o voi copia maine pe blogul meu, cu multumirile si recomandarile cuvenite.

  9. […] Bun de citit de pe alte bloguri:  Ana Usca; Ioan Usca;  Filatelica; Cristian Dima; Smeu Mihai; Cati Lupașcu; Rusu Gigi; Sifilica;  Societate; Vitralii – Gabriel; Theodora 0303; Madi; Link-Ping; […]

  10. […] Aurora Georgescu,  Belle de Jour, Blue Cafe, Blogul lui Adrian,  Bunatati simple,  Caius,  Cati Lupașcu,   CELLA,  Chitidevis,  Consiliul Național al Blogosferei,  Corina,  Cristian Lisandru,  […]

  11. Doina Popescu spune:

    Bună Cati! şi eu am o poveste grea cu pământul bunicilor pe care refuză să mi-l retrocedeze primăria Siliştea. De fapt mi-au dat o hîrtie prin care se recunoaşte că am dreptul şi de atunci mă duc cu preşul!
    Te aştept pe fain@polimedia.us să-mi votezi articolele. După ce vei vota şi vei comenta ca să ai suficientă karma vei putea propune articole. Urmeay[ link/urile şi o să-ţi placă!
    http://polimedia.us/fain/comercial/am-invins-lacomia-si-aroganta-bancii-transilvania-doinapopescu-s-blog/ http://polimedia.us/fain/alte-arte/de-ce-e-greu-sa-te-mariti-doinapopescu-s-blog/

Lasă un răspuns

