Corul bocitoarelor

Zilele acestea, mii de bugetari îşi primesc, pentru prima dată, salariile diminuate cu 25%. Evident, nemulţumirile sunt multe şi mari, drept pentru care, oriunde te suceşti şi răsuceşti, subiectul este îndelung comentat. La fel de evident, televiziunile iniţiază tot soiul de dezbateri, fac reportaje, interviuri. Smulg lacrimi şi acuze. Dimensiunea dezastrului pare totală, situaţia, în premieră în societatea românească, de-a dreptul catastrofală.
Cititi mai departe aici.

35 de răspunsuri la Corul bocitoarelor

  1. Mirela spune:

    Bine te-am regăsit, Cati!
    Poate pentru că vin din locuri senine și (aparent) lipsite de griji, am tendința de a pune totul pe socoteala unei văicăreli tipic românești. Dar, pe lângă splendoarea Veneției (unul din locurile vizitate), să știi că există o latură dură și la ei: munca! Pentru ei, normală! Muncesc. Mult. Dacă salarul e mic, își iau încă un job. Dacă tencuiala se desprinde, o refac, repară, fac, aleargă, merg pe bicicletă, zâmbesc! Nu se plâng, acționează. Lucru pe care sunt hotarâtă să-l fac și eu, cu atât mai mult cu cât în ultimele două luni sectorul privat a înregistrt o cădere….Multe concedieri, care bugetarilor le sunt perfect străine, deocamdată. Ar fi cazul să ne reprofilăm, să muncim mai mult și să nu mai așteptăm să ne îmbogățim dintr-un salar de pofesor, că nici în vest nu se întâmplă asta.
    Dar tu știi la fel sau chiar mult mai bine toate lucrurile astea. Munca va remedia situația, am început să fiu tot mai convinsă. Și cinstea. Am stat pe o plajă unde lumea își lăsa poșete și restul, fără ca nimeni să se atingă de ceea ce nu le aparținea! Pe când și la noi?! Retorică întrebare!
    Te îmbțișez cu drag, salutări fiului tău!🙂

    • Cati Lupaşcu spune:

      Buna Mirela, ma bucur ca ai avut un concediu reusit. Si al meu a fost in regula, in Romania ce-i drept, dar sunt fericita ca am reusit sa evadez 10 zile, fara televizor, cu ziare cand si cand si selectiv citite, si cu foarte multe carti. Marea mea bucurie este ca in acest concediu am reusit sa citesc enorm, cum, spre rusinea mea, n-am mai facut-o de multa vreme.
      Trecand la subiect, vreau sa fiu clar inteleasa, nelinistea, indignarea, teama bugetarilor este reala. Nu este insa reala „grija” celor care le plang pe umar. Sunt niste ipocriti, se folosesc de nemultumirile si durerile oamenilor pentru propriul capital.
      L-au facut varza aseara pe base ca spunea de al doilea job. Ce o fi, Doamne, asa strigator la cer, asa indignabil ca, in cazul in care timpul iti permite sa mai lucrezi undeva. A doua slujba nu inseamna musai spalator de vase intr-un restaurant. Meditatiile, cabinetele particulare, vanzarea de produse gen AMWAI, ORIFLAME etc. Iar eu cunoasc o groza de bugetari care fac asta. De ce o fi injositor pentru altii nu stiu.
      Mentalitati gresite.
      O zi frumoasa si salutari Enyei!

  2. […] Corul bocitoarelor Thu Aug 12, 2010 11:28 am Zilele acestea, mii de bugetari îşi primesc, pentru prima dată, salariile diminuate cu 25%. Evident, nemulţumirile sunt multe şi mari, drept pentru care, oriunde te suceşti şi răsuceşti, subiectul este îndelung comentat. La fel de evident, televiziunile iniţiază tot soiul de dezbateri, fac reportaje, interviuri. Smulg lacrimi şi acuze. Dimensiunea dezastrului pare totală, situaţia, în […] […]

  3. Stanciu Petronela spune:

    Buna Cati,
    Pana la urma fiecare are dreptatea sa (si adevarul sau). Ceea ce este interesant in aceasta ecuatie este faptul ca unii se folosesc de adevarul altora in functie de propriile interese pentru a ajunge la rezultatul dorit. Vorba inteleptului , „restul e can-can”:)
    P.S.:Felicitari pentru articol!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Buna Petronela.
      I-am vazut recent la televizor pe Ponta si Antonescu vorbind despre motiune, despre nenorocita de guvernare, despre starea critica a tarii. Corect. Spuneau ca isi unesc fortele pentru daramarea guvernului. Corect si aici. Cand i-a intrebat Hurezeanu ce vor face mai departe, au inceput un „dupa cires” de-a dreptul sfidator. Habar nu au. Nici macar un raspuns elementar legat de diferenta de opinie legata de impozitare (cota unica sau progresiva) nu au fost capabili sa dea. OK. Astia sunt niste nemernici, ce punem in loc, Petronela?
      Tu lucrezi in privat, ai gasit in declaratiile lor vreodata ceva care sa iti dea speranta?

      • Stanciu Petronela spune:

        Sa declari ceva este usor (sigur ca ne putem uita si la ce declara respectiva persoana) insa pe mine una ma intereseaza mai mult ce face(efectiv) acea persoana.
        Desi lucrez in privat(de aceea iti dau dreptate in totalitate cand spui ca situatia este foarte grea)nu pot sa spun ca numai noi ducem greul tarii.Pe de alta parte(dupa cum am mai afirmat in mai multe articole,comentarii) ar trebui sa ne stabilim prioritatile ca tara/popor.Nu putem sa cadem intr-una din extreme(am vazut ca se recurge des la exprimarea „voi sunteti bugetari, nu produceti nimic”. Si aici este de discutat.Ce sa produca bugetarul? Bugetarul nu trebuie sa produca ceva ci sa-si faca treaba cat mai bine acolo unde se afla.
        Bugetar este si medicul care ne salveaza viata, si politistul care ne asigura un climat de liniste si siguranta,pompierul care salveaza vieti si profesorul care ne educa(virgula)copiii.Si avem mare nevoie de acestia.Nu putema sa le cerem sacrificii in continuu iar noi, ca rasplata, sa ne batem joc de ei.
        Cu prietenie

  4. incertitudini spune:

    S-ar putea ”să-mi sară nu știu câți profesori in cap”..Risc!Spun ce știu , nu de ieri, nici de alaltăieri.Știu din prima zi de profesoară.Nu suntem egali .Nici in prestație, nici in dragoste pentru copii, meserie, comunitate etc.
    Există profesori și profesori.
    Unii chiar muncesc , nu 16 ore , cât spune președintele, ales de unii, injurat de alții.Muncesc mult mai mult.Și o fac cu toată priceperea și dăruirea.
    Sunt ,insă, mulți, foarte mulți, care nu știu nici carte,nici nu sunt pregătiți pentru a face educație altora, ei inșiși fiind needucați.De fapt, sunt cei care , indirect, ii ”invață” pe copii să fie leneși, să devină obraznici, să fugă de orice responsabilitate.
    Nu știu cum ar trebui să se procedeze.
    Dacă aș fi știut, intram in politică și m-aș fi bătut cu toți indărătnicii.
    Cine conduce trebuie să caute toate căile de a face bine. De asta și-a ales sș fie conducător.Altfel, să se dea deoparte, să lase pe cel priceput.
    Nu sunt de acord cu sindicatele, asta este altă problemă.Presa scrisă și cea vorbită au devenit ceea ce bine spui- cor de bocitoare.

    Ce știu eu foarte bine este că, dacă fiecare, la locul lui de muncă face bine, la timp, și dă cât poate, recompense există.
    Câți fac ce trebuie?
    p.s.
    O fostă colegă de cancelarie zicea- la cât ne plătesc ăștia este prea mult că păzim copiii unora..

    • Cati Lupaşcu spune:

      Draga mea Gina, cata dreptate ai! Ca de obicei un comentariu pertinent, realist. Chiar imi pare rau ca n-ai luat in calcul varinta intrarii in politica. Si imi pare rau ca ai plecat de la catedra. Mi-ar fi placut sa imi las copilul „pazit” de o profesoara ca tine.

  5. Daniel Tudose spune:

    apoi…gand la gand…oricare ar fi adevarul, sigur el nu-i la tv

    • Cati Lupaşcu spune:

      Dan, daca dintre bugetari ar avea vreo categorie „dreptul” sa ridice glasul, ati fi voi, militarii. Numai ca voi nici macar dreptul la sindicat si la proteste nu aveti. La fel, nu aveti dreptul la niciun alt mijloc de venit. Si politistii sunt cam in aceeasi situatie, doar ca ei au sindicat. Voi doar dreptul la onoare il aveti.
      „Norocul” vostru e ca sunteti din aia cu salarii nesimtite🙂🙂 Eu as invita o secretara sa participe intr-o singura zi la o instructie obisnuita, asa la 35 de grade. Doar sa va priveasca.

  6. Daniel Tudose spune:

    daaaaa, sunt un nesimtit hihi, si cand facui sc. mil. eram, toata studentimea in iunie era-n vacanta, noi…la 1 sept., doar 3 sapt.

  7. Cati Lupaşcu spune:

    Petronela. Scriam intr-un editorial mai vechi de marea reusita a actualei guvernari: invrajbirea. Au separat tineri de batrani, bugetari de privati, tarani de oraseni, bugetari intre ei etc. Asta le-a iesit cel mai bine. Sunt perfect de acord cu tine:SUNTEM UN TOT. Nu putem functiona unii fara altii. Si da, pana cand nu vom restabili niste prioritati si o reala scara a valorilor, nu vom avea sorti de izbanda.
    O zi linistita.

  8. daurel spune:

    Am citit comentariile (si) de pe forumul ziarului; cinstit sa fiu, abia dupa cum tipa acolo, am inteles ca ii indemnati la munca…

  9. Cati Lupaşcu spune:

    Nu neaparat asta am vrut. Dar, fiecare intelege ce vrea.

  10. […] Recomand, cam tot pe aceasta tema, articolul obiectiv, deci apolitic,  Corul bocitoarelor. […]

  11. nu mai avem nevoie de bani nu mai avem nevoie de nimic. oricum vine apocalipsa in 2012. intram in a patra dimesiune, polii se inverseaza. totul va fi altfel. mai avem putin de strans din dinti. rascolitor articol.

    • Cati Lupaşcu spune:

      M-ai pus la colt. Ce sa-ti spun? Nu ma reprezinta gandirea pesimista. Sau optimista!? Ca, daca ma iau dupa ce spun unii pe net, cei buni trec cu bine de 21 decembrie 2012.
      Eu gandesc asa: cand Dumnezeu vrea sa rupa ata, o rupe si gata. Eu vreau doar sa traiesc onorabil si, daca se poate, sa pot muri onorabil.
      Pana in 2012 sa ne rugam de sanatate!
      Seara linistita, Costin!

  12. Daniel Tudose spune:

    hai cu a patra dimensiune ! hai apocalipsa ! cati, am plecat, vestea ma bulversat, asteptam alegerile din 2012, asa…haha

    • Cati Lupaşcu spune:

      Iti dai seama, sa te culci presedinte si sa nu te mai trezesti deloc! 🙂🙂🙂
      Imi spunea un coleg acum ca ultimul sondaj de opine da 13% din voturi partidului lui Diaconescu. Mai bine apocalipsa, zau.

  13. Cristian spune:

    Salut, eşti interesată de un link exchange?

  14. Daniel Tudose spune:

    suna monden, hihi, link exchange…super, la cursul zilei ? ma dau de-a dura englezismele, hihi, un schimb de adrese pe cand ?

  15. […] rest, salutări blogosferei: Ada Kiss, Altcersenin, Andrei, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Collector, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Deea, Florin Matei, Melami, Mika, Adela, Orry, Se-cret, […]

  16. pisica spune:

    bună dimineaţa cati. te-am citit de ieri, azi am reluat (cu cafeaua alături). fac parte dintre cei care, anul trecut si-au primit pumnul în gură. la fiecare sfârşit de lună mă uit spre taxe şi impozite şi spre aberaţiile unui guvern şi ale unei opoziţii cu teama că nu le mai putem susţine. nu îmi permit un concediu, dar văd, în rarele ocazii când îmi scapă ochiul spre ecran, concediile de lux ale altora.
    sunt vremuri nebune. cei care chiar muncim, câştgăm mult mai puţin, cei care nu muncesc se duc în vacanţe. până când? nu aştept toamna aceasta….

    • Cati Lupaşcu spune:

      Buna dimineata, Cami!
      Fata de vara anului trecut, veniturile familiei mele s-au injumatatit. Si, totusi, am fost in concediu. De criza, ce-i drept. Dar a fost. In general mie nu imi trebuie mult ca sa ma simt bine, cu atat mai putin in concediu cand simplul fapt ca nu-mi suna ceasul si telefonul imi e de ajuns. Prietena mea Doina, patroana, imi spunea inainte de plecare ca ea nu si-a mai permis un concediu de 2 sau 3 ani, in timp ce angajatii ei pleaca in fiecare vara.
      Cred ca tine de fiecare dintre noi si asteptarile pe care le avem. Nu mi-am permis niciodata un concediu in strainatate, tanjesc dupa asta, dar pana acum n-am avut cum. Dar asta nu m-a impiedicat ca atunci cand am dispus de o zi doua, 10 libere sa nu fug din oras. Macar pana in muntii Buzaului si tot m-am dus. O perna pe care sa pun capul, o farfurie de mancare si natura imi e mai mult decat suficient. Ca sa nu mai spun: marea bucurie este aceea ca, macar in aceste zile suntem si noi impreuna. Toti trei.
      Sper ca te-am convins sa fugi macar pentru un week-end intr-un loc drag tie! Merita sa evadezi, macar cand si cand. Fiecare dintre noi cred ca merita asta.
      Te imbratisez cu drag si iti doresc un week-end linistit!

      • pisica spune:

        draga mea, poate ca as fugi, nici mie nu imi trebuie decat un colt de pat si-un covrig. da firma noastra cea micuta e ca bebelusul… nu imi permit mai mult din cauza ei.
        teimbratisez si eu. va fi un week-end cu mare sarbatoare! (ne da liber guvernul duminica???)

    • Mirela spune:

      Pisica, imi permit sa-ti amintesc ca ai avut un concediu despre care ai si scris pe blog, in luna mai, in Grecia. Asta pentru ca nu stiu ce sa mai cred! Am vazut si poze.
      Daca ne permitem, este pentru ca muncim si facem economii, parerea mea. Si nimeni nu are dreptul sa condamne un concediu al oamenilor care muncesc pana la 14 ore pe zi!
      In legatura cu cei si cele care nu muncesc si merg in cele mai scumpe vacante, pe socoteala banilor altora (poate chiar ai nostri), sunt de acord sa fie condamnati de societate…mereu a fost asa!

  17. Un efect colateral la spectrul somajului amplificat bine de media: multi patroni cu mentalitati ieftine au devenit adevarati satrapi in relatiile cu angajatii!
    Care angajati ajungand acasa din ce in ce mai umiliti, probabil ca-si invata copiii ce-i aia.. demnitate!!!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Exact Ganditorule, in multe cazuri. Dar, cred eu, nu e corect sa generalizam. Sunt patroni si patroni. Si, de asemenea, sunt angajati si angajati. Eu cred ca, in general, si relatiile de munca sunt tot o oglinda a societatii.

  18. N-am generalizat, mai degraba ..am abstractizat!
    Care patron s-ar recunoaste intr-o mentalitate ieftina? :)) :))

    • Cati Lupaşcu spune:

      Nici sa-i pici cu ceara nu ar recunoaste ca-s nemernici. Noi avem aci, in coasta, cateva exemplare… nu stiu cum pot pune seara capul pe perna… Da cand se vad cu microfonul sub nas… Doamne, ce mai vaiet…
      Dar si aceasta e o tot o consecinta a tolerantei de care se bucura din partea statului, mai precis organelor statului. Mai bine pun ghilimele la toleranta, ca, de fapt, e serviciu contra serviciu. Sa pun, oare, si aici ghilimele de rigoare?🙂

Lasă un răspuns

