Coşmarul de la etajul V

Aş putea să încep prin a spune că acela care nu e părinte, nu a pierdut o noapte la căpătâiul unui copil, nu a trecut prin emoţia primului gângurit, a primului pas, a primului cuvânt, poate nu va înţelege revolta mea. Aş mai putea să încep prin a spune că, după ce a dat naştere unui copil, orice femeie este mai întâi de toate mamă. Şi abia apoi contabilă, profesoară, medic, croitoreasă, jurnalist, director sau mai ştiu eu ce. Şi, mai mult, a fi mamă nu înseamnă a fi doar mama copilului tău. A fi mamă înseamnă să iubeşti copiii, necondiţionat, să faci tot ce îţi stă în putere să le alini suferinţa, să îi faci să zâmbească.

Dar indiferent pentru ce aş opta ca început, tot aici aş ajunge: este revoltător, este inadmisibil ceea ce se întâmplă în Secţia de Pediatrie a Spitalului Judeţean. Mă revolt ca jurnalist, mă revolt ca plătitor de impozite, mă revolt ca brăilean, dar mai mult de atât, mă revolt ca mamă. Cititi mai departe aici.

Iar materialul suport pentru acest editorial il gasiti aici.

48 de răspunsuri la Coşmarul de la etajul V

  1. […] Coşmarul de la etajul V Thu Dec 09, 2010 8:58 am Aş putea să încep prin a spune că acela care nu e părinte, nu a pierdut o noapte la căpătâiul unui copil, nu a trecut prin emoţia primului gângurit, a primului pas, a primului cuvânt, poate nu va înţelege revolta mea. Aş mai putea să încep prin a spune că, după ce a dat naştere […] […]

  2. Daniela Tone spune:

    Nu sunt surprinsa dar ma dezgusta genul acesta de comportament lipsit de empatie. Acum 2 ani am avut un accident de masina in care a fost implicat si cel mic. A fost ingrozitor sa vad cu cata lipsa de empatie il tratau desi avea doar 9 luni. Aveau pretentia ca cel mic sa faca liniste, cand el era speriat si avea branula in manuta. Si motivul nu a fost spaga, pentru ca nu au vrut sa o primeasca.
    Ce m-a surprins cel mai tare a fost lipsa de empatie a unor mamici fata de propriul copil. Unii copii plangeau si se vaitau de durere, iar mamele lor ii certau pentru ca faceau galagie. Mi-a parut rau pentru ca i-am deranjat pe ceilalti pacienti care probabil ca sufereau si ei, dar nu am sa imi cert copilul atunci cand el plange de durere.

    • Cati Lupaşcu spune:

      O, Doamne! Eu am ajuns o singura data cu copilul meu la urgente, acum ceva ani in urma, a fost cumplit. Ore in sir am asteptat pentru ca asistentele nu indrazneau sa trezeasca doctorul de garda. Iar cand a venit, ciufulit si cu ochii carpiti, s-a uitat la copil si m-a trimis la un alt spital sa il vada un chirurg pediatru. Acelasi scenariu si acolo. M-au trimis inapoi la Judeatan astfel incat la 6 dimineata am plecat acasa fara niciun rezultat.
      Multumesc pentru comentariu Daniela.

  3. Anca Hotineanu-Stoina spune:

    E revoltător şi trist în acelaşi timp. Trist deoarece trăim printre oameni fără umanitate, simple animale cu raţiune dar nu şi conştiinţă.

  4. Cati,
    Avand modelul profesional,intamplator medical,desavarsit, al lui Madi, fie si pentru aceasta exceptie,pe care ea o constituie, n-as generaliza neomenia mercantila, descrisa!
    Oricum, atentionarea doamnei Directoare, era oportuna.
    Materialul, trist, ca disperarea unei mame, mi-a provocat umed cald, sub pleoape.
    Cu bine! Onu

  5. se-cret spune:

    Da Cati sunt de acord cu tine că este vorba de o atitudine CRIMINALĂ.Probabil că nu toate femeile devin mame cu toate că au dat naștere unui sau mai multor copii.Este inuman să te răzbuni pe un copil nevinovat și mai mult unul suferind.Trist și revoltător.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Da, e trist si revoltator. Cu una dintre mamicile reclamante am vorbit chiar eu. NU iti pot descrie ce am vazut in ochii ei. Si stii ce e si mai cumplit, dupa o saptamana de calvar la Braila, au plecat disperati la Bucuresti unde problema s-a rezolvat in doar cateva ore. Pana seara s-au si intors acasa, cu taratament cu tot, si dupa cateva prize deja starea copilului se imbunatatise considerabil.

  6. […]  Marea ticăloşie a neocomunismului este maneaua ”anticomunismului”. Promotorul său, probabil un fost comunisto-securist nărăvit în diversiuni ca atare, iar ciracii săi, realii parveniţi, radiografiaţi de Alioşa, în postul său, PARVENITUL. Consecinţa: comuniştii, şi-au consolidat teroarea socială. Parveniţii.., clica socio-economică. În ţară, toţi se tem să facă sau să spună ceva, să nu fie acuzaţi de comunism. […]

  7. Mirela spune:

    Cati, dacă ar fi singurul caz și tot aș fi în culmea indignării! Dar e al n-lea, și văd că proliferează! Ar trebui închiși toți cei care se fac vinovați de așa ceva. Uite, încă un exemplu: mătușa mea se internează anual pentru analize. Ține un regim extrem de strict. I s-a adus de două ori consecutiv, la masă, carne și cârnat prăjit, plus desert, ea fiind diabetică, ținută la regim vegetarian și fară zahăr. Firește că nu le-a mâncat. Dar dacă erau aduse unui copil fără discernământul adultului, cum era??? Întrebări retorice. Și clișeul că ”la așa salar, așa prestație” e o crimă și cine îl rostește ar trebui pe loc concediat. DEMISIA! Sunt destui care ar munci bine și ”la așa salar”. Mă indignează. Sper că strigătul tău de jurnalist, mamă și om să se facă auzit.
    O zi mai bună, dragă Cati!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Mirela sunt convinsa ca in multe unitati spitalicesti din tara se intampla lucruri asemnanatoare. Singurele unde problemele sunt cat de cat normale, sunt cele cu supraveghere video (bine, stiu, Maternitatea Giulesti e un caz aparte, cu supraveghere video si tot s-a intamplat nenorocierea). Stii bine ca eu sunt o obisnuita a spitalelor, nu intru in amanunte si stii de ce – SUNT INGROZITA de ce vad. Si stii ce ma doare cel mai tare? Umilinta pe care trebuie sa o induri – esti la mana lor – cel putin la Braila sau in apropiere nu exista un spital privat si chiar daca ar fi cati si-ar permite asta!?
      Sunt multe spus si foarte greu de rezolvat pentru ca, in acest domeniu, coruptia decima.

  8. costin spune:

    Imi pare rau insa eu mi-am pierdut din arsenal pana si revolta… Peste tot e asa. Statul nu stie decat sa taie pensii si concedii maternale. De oferit nu fera nimic. Ce e mai grav este ca suntem deja anesteziati, unora chiar le place…

  9. psipsina spune:

    cati, eu îți scriu ca o femeie ce nu este mamă, dar ca om, dacă vrei. am citit articolul și am citit furioasă și comentariul lăsat de cineva. trăim vremuri grele în care falimentăm sănătatea, învățământul, cultura, dar cel mai trist este că falimentăm frumosul din om. lucrez în fiecare zi cu oamenii, văd nervii, nerăbdarea, lipsa de politețe a multora, dar asta nu îmi dă dreptul de a mă purta ca o isterică ori ca o nebună.
    spuneam și cu alte ocazii că nu vom crește cu adevărat până nu vom învăța fiecare, prin ceea ce facem, să ne respectăm semenii, legea, să învățăm să muncim pentru că așa trebuie, nu pentru peșcheșuri, să nu ne mai intereseze caprele învecinate și să nu uităm că culoarea roșie a semaforului, a oricărui semafor este aplicabilă tuturor.
    cu atât mai rău pentru doamnele asistente, dacă uită că sunt femei și mame. nu le obligă absolut nimeni să practice această profesie dacă nu le place, eu așa cred. iar cumsecădenia, bunul simț și compasiunea nu au nimic de a face cu lipsurile sistemului sanitar. țin de om și de calitatea acestuia.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Stiu, si te inteleg, sa lucrezi zi de zi cu oamenii nu e intotdeauna placut, linistitor, usor. Si da, ai dreptate, cateodata iti vine sa fugi in lumanari. Dar, daca in anumite sectoare de activitate, sa zicem, le-as mai acorda circumstante atenuante, sunt 3 sectoare in care degeaba sunt doxa de pregatire, daca nu au calitate umana. Sunt 3 meserii „dedicate”, ai vocatie sau nu, iar daca nu ai vocatie nu ai ce cauta. Si ma refer la preoti, la cadrele didactice si la personalul sanitar.

      • psipsina spune:

        cati, orice domeniu în care lucrezi cu oamenii presupune că trebuie să fii acolo pentru ei zâmbitor și amabil pentru că asta îți este profesia. nimic nu ne scuză ieșirile, dacă cumva am avea așa ceva. până la urmă e vorba de respect.
        cele trei sectoare de care spui ar trebui trecute prin serioase teste psihologice înainte să se apuce să îți bată joc de oameni. eu așa cred…

      • Cati Lupaşcu spune:

        Si crezi bine, ai dreptate.

  10. Astfel de articole sunt extrem de necesare. Chiar dacă sunt mulţi care consideră că presa şi-a pierdut puterea, a intrat sub diferite pulpane şi face tot felul de jocuri de culise. Nu contest că sunt şi ziare care fac asta, dar nu trebuie generalizat. În ceea ce priveşte subiectul abordat de tine, sunt convins, din păcate, că există numeroase exemple, în acest sens. Totul este să fie făcute publice, indiferent de oprelişti. Numai aşa de poate schimba, totuşi, ceva…

    • Cati Lupaşcu spune:

      Noi cel putin incercam din rasputeri asta, cu tot ce presupune, si banuiesc ca stii.
      Uneori avem si sorti de izbanda. Uneori.
      Sistemul de santate este insa atat de putred incat, si daca intr-o zi anume toata presa doar despre asta ar scrie, si tot ar fi prea putin.

  11. carmen spune:

    …am mai spus eu (http://stanciupetronela.wordpress.com/2010/08/09/colapsul-sistemului-de-sanatate/)ca e nevoie de OAMENI pentru OAMENI. Poti sa ai toate dotarile din lume, toti banii si averile de pe pamant, dar daca ai un suflet de piatra…E valabila, cred, si reciproca: daca la putinul (material) de care dispui adaugi MULT suflet, pasiune si daruire (trei „ingrediente” indispensabile practicarii celor 3 meserii pomenite de tine), sansele de reusita sunt mari.
    Corectarea unor astfel de „defectiuni”, indiferent din ce domeniu, cred ca incepe prin semnalarea si recunoasterea lor.

  12. incertitudini spune:

    Cati,

    Are dreptate Mirela-și un singur caz ar trebui să ne revolte.
    M-a ferit Dumnezeu să ajung vreodată cu fiii mei în spital..Nu generalizez, sunt convinsă că există și medici cu suflete de îngeri!Și asistente care îți fac meseria!
    Dar, am văzut ”cu ochii mei” multe și groaznice nereguli..oameni și oameni..ca în toate profesiile.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Da Gina, sunt oameni si oameni. Unii isi fac meseria cu daruire, fara sa astepte o recompensa pentru asta si fara sa se uite pe statul de plata. Numai ca sunt atat de putini, incat zau daca as putea acum sa iti dau un exemplu. Medici capabili sau asistente bine pregatite cunosc o multime dar… mai bine nu mai zic nimic.

  13. Carmen Negoita spune:

    De ani de zile se cunosc aceste aspecte şi Pediatria nu este singura secţie unde comportamentul anumitor asistente lasă de dorit. E adevărat că este cu mult mai revoltător când toate toanele lor se îndreaptă împotriva unor copii. Iar pentru directoare este mult mai comod să închidă ochii şi să-şi imagineze lumea ei, fără să vadă realitatea. Chiar dacă n-a dorit să recunoască în faţa jurnaliştilor, măcar după plecarea lor să ia nişte măsuri în secţia respectivă. Mă îndoiesc însă că se va întâmpla asta.

    • Cati Lupaşcu spune:

      S-ar putea sa ia masuri, din cate o cunosc eu, cred ca va incerca sa mai rezolve din probleme, pe anumite aspecte. Alte aspecte, insa, chiar nu tin de ea sau de orice alt manager, tin de fiecare persoana implicata in parte.

  14. coramica spune:

    Eu imi amintesc cum, la 6 ani, operata fiind de amigdale, o cretina de asistenta s-a apucat sa urle la mine ca am spart un termometru. Mama s-a enervat atunci. Nu poti urla la un copil si la un bolnav, de fapt. Trist!

  15. jbw spune:

    Eu fac doar o acolada catre MATERNITATEA DIN BRAILA!!!!care se poate numi fara niciun fel de mandrie Auschwitz.Cele care au devenit mame in braila au trecut sigur prin portile iadului de la maternitate.Care nu aveau bani erau lasate sa urle ca vacile in asa numita sala de travaliu(de parca treceau prin furcile caudine!!)Si marea majoritate din angajatii pe post de calai sant FEMEI!!si MAME pe deasupra.Daca erau barbati ii mai puteam intelege,dar pe cele pe care nu le poti atinge nici cu o floare???Sau acum lucrurile sau schimbat?Ma-ndoiesc!Si cele care nu au avut nevoie de nicio injectie si tot trebuiau sa dea pentru schimbatul bebeilor ceva spaga la drum de seara!Cand am scris ca eu as pune la zidul din Targoviste 99%din angajatii sistemului sanitar stiam ce scriu!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Ei, JBW, prin maternitate nu am mai trecut de 10 ani. Rau nu s-au purtat cu mine, pentru ca una a incercat s-o faca pe desteapta si am pus-o imediat la punct – probabil dupa aceea s-au vorbit intre ele ca zau daca am mai avut ceva ce sa le reprosez. Dar cu banii… am facut CAR ca sa fiu sigura ca imi vor ajunge.

      • o mama spune:

        mi s-a intamplat un caz, eram internata in spital cu copilul avea febra 40 aproape si asistenta ne-a dat roata mai toata noaptea ca scadea foarte greu,in acest timp a fost sunata de acasa ca copilul ei facuse febra, le-a transmis prin telefon ce avea de facut si cam atat … deci era mai degraba mama pentru al meu caci pentru al ei nu… nu avea cum sa fie langa el … era linga al meu…deci cine a fost vitregitul in acest caz? e si acela un copil nu?

  16. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  17. […] Dan Chișu – filmat în 12 zile, în București, este relansat pe DVD.  Cuvinte cheie: adolescente, prima beție, joint, YouToube, filmare telefon mobil, răzbunare, aventură, film […]

  18. […] Gina,Carmen, Adela Onete, Aurora Georgescu, Gabi123, Supravieţuitor, Cristian Lisandru, Cati, Carmen Negoiţă, Daurel, Cristian Dima, Theodora Marinescu,Angela, Caius, Melami, Ioan Usca […]

  19. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  20. […] Voicu, Alex Mazilu, Altcersenin, Ana Cazacu, Ana Usca, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupascu, Chat Noir, Cristi, Cristi Dima,  Cristian Lisandru, Doza de poezie, Flavius, Florin […]

  21. […] Voicu, Alex Mazilu, Altcersenin, Ana Cazacu, Ana Usca, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupascu, Chat Noir, Cristi, Cristi Dima, Călin Hera, Cristian Lisandru, Doza de […]

  22. Daniel Tudose spune:

    tragic, mai mult nu pot spune

  23. […] Pavel, Adrian Voicu, Amalgammax, Anavero, Andi Bob, Andrei, Athe, Caius, Carmen, Carmen Negoiţă, Cati Lupaşcu, Cella, Cosmin Ştefănescu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Dan Novac, Doina Popescu, Dumitru […]

  24. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  25. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  26. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  27. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  28. […] stiu daca si Andrei, Altcersenin, Carmen,  Carmen Negoita, Cati Lupascu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Ela, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Geanina Lisandru, Geocer, […]

Lasă un răspuns

