Inocenta

 

Sunt zile in viata cand prezentul nu conteaza, cand amintirile o iau razna si te coplesesc. Din sertare prafuite ies cu disperare la iveala crampeie de lume demult uitata. Eram copil si tot ce imi doream era sa ajung odata “om mare”. Lumea mi se parea mult prea stramta pentru cate visuri aveam. Acum, tot ce imi doresc este sa mai fiu, daca nu pentru o zi, macar pentru o clipa, copil.

O clipa doar in care sa imi pot vedea parintii tineri, iar pe mine, de-o schioapa, alergand in jurul lor. As vrea sa mai primesc macar o data daruri de 1 iunie. De fiecare dintre ele imi amintesc. De un 1 iunie, l-am primit pe Patrocle, cainele copilariei mele, cu care imparteam toate dulciurile dar si marile framantari. De un alt 1 iunie, tata a venit cu o sacosa plina de raci, vii si rai. O saptamana au fost vedetele cartierului, copii de la zeci de strazi distanta veneau sa ii hraneasca si sa se joace cu ei. O excursie la Garboavele, o bageta magica a Zanei Bune, o carte cu printi si printese, toate acestea mi-au infrumusetat ziua de 1 iunie.

Astazi, tot de 1 iunie, e randul meu sa fac un pui de om sa zambeasca, sa ii ofer ceva care, peste ani, sa ii trezeasca nostalgii. Nu am emotii, indiferent ce voi alege, stiu sigur ca il va bucura. Copiii nu au pretentii mari, in inocenta lor, orice dar oferit cu dragoste capata stralucire si importanta. Pentru ca ei stiu cel mai bine sa se bucure de lucruri simple, sa dea nimicurilor valori inestimabile. Pentru ei, esential este sa se stie iubiti. Iar noi ii iubim, pentru ceea ce sunt dar si pentru toata fericirea pe care o aduc in fiecare dimineata in viata noastra. Ii iubim pentru ca ne reinvata sa ne bucuram de lucrurile marunte, sa ne tavalim prin iarba fara teama ca suntem ridicoli si fara sa ne pese ca murdarim hainele. Ii iubim pentru ca ne reamintesc in fiecare vara ca florile de camp au un miros dumnezeiesc, ca stelele atunci cand cad indeplinesc dorinte, ca stopii de ploaie te fac sa chiui. De la ei reinvatam primavara sa dam binete copacilor plini de muguri, si, culmea, sa le si auzim raspunsul. De la ei reinvatam ca un sarut alunga durerea si ca soarele trebuie intampinat in fiecare dimineata cu un zambet.

Ii iubim  secunda de secunda, dar astazi, mai mult ca in oricare alta zi, trebuie sa le spunem asta.

35 de răspunsuri la Inocenta

  1. psipsina spune:

    la mulți ani cati, pentru copilul ce doarme în sufletul tău, pentru copilul ce doarme în brațele tale.
    o zi cu mult râs, ca niște cireșe rostogolite să ai!

    • Lucica spune:

      COPILEI MELE

      Sunt cu mine şi e de ajuns.
      Iar visele ce le-am tot strâns
      Acum îmi ţin de foame şi de sete.
      Te privesc şi-acum şi n-am a crede.

      Sunt cu mine şi chiar mai mult
      Am în mine-un copac ce-l ascult.
      Mi-s braţele crengi înflorite:
      O coroniţă cu flori, copila mea cuminte.

      Sunt cu tine, draga mea copilă,
      Albastrul tău din ochi m-alină,
      Îmi ies aripi nestingherite
      Şi zbor şi cânt fără cuvinte.

      La mulţi ani tuturor copiilor şi a celor cu suflet de copil.Întoarcerea la inocenţă este un lucru fantastic. Citindu-vă mereu,d-na Lupaşcu, simt că sunteţi un balsam pentru suflet meu.Şi cu siguranţă nu sunt singura. La mulţi ani şi multă sănătate celor ce n-au zâmbet, celor ce nu au de îmbrăcat şi celor ce nu au de mâncare.Să iasă soarele şi pe străduţa lor şi să aibă puterea de a înfrunta totul în viaţă. La mulţi ani Copilăriei sub orice formă s-ar manifesta ea!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Ce urare frumoasa, Psy, multumesc mult. Asemenea si copilului din tine.

  2. Teo Negură spune:

    E foarte frumos si sensibil ce ai scris, draga Cati, am citit randurile acestea zambind nostalgic, aducandu-mi aminte de copilul ce eram ieri si amuzamdu-ma, mai apoi, de copilul ce-am devenit astazi. Si inca n-am ajuns la varsta despre care se spune ca atunci dai in mintea copiilor ;))
    La multi ani tuturor copiilor din jurul tau si la multi ani tie!

  3. CT spune:

    1 Iunie, o zi care ne incarca pozitiv sufletul si mintea. Copiii sunt fiinte supranaturale. Si noi am fost la fel, odata cu trecerea timpului ne pierdem treptat inocenta si puterea de a ne bcura de lucruri marunte… Iisus n-a spus intamplator: Lasati copiii sa vina la mine! Ma bucur sa vin aici si sa constat ca simti la fel ca mine. Zi frumoasa!🙂

  4. Mirela spune:

    Acum ne-am intors de pe strazile copilariei, cu premii si daruri, pentru ca meritam! Merita copiii, dar mai merita si parintii, ca-s terminata de oboseala, o oboseala placuta, ca am aplaudat, pe merit, doua ore!
    Am mai adus niste cirese, sper ca te-ai infruptat si la mine, ca de aseara le-am pus acolo pentru tot copiii, IAR AZI E HOTARAT: NE COPILARIM!
    Transmite-i lui Coco multe urari de bine si fericire! Il pupam!🙂

  5. 🙂 Uite ca primesti si tu Cati, un dar de 1 iunie: un zambet si un gand bun, insotite de o urare – fie ca dorinta ta de a fi din nou copil, sa ti se indeplineasca…in fiecare zi, macar pentru o clipa.
    La multi ani tie si tuturor celor dragi tie!

  6. razvanserbu spune:

    Cum poti sa scrii lucruri atat de sensibile?
    La multi ani tururor copiilor din lume, copiilor nostri, copiilor lor, copiilor carora n-are cine sa le spuna „La multi ani!”. Celor care au refuzat sa spuna nu copilariei si au decis ca-n sufletul lor sa ramana copii, celor care se amuza, rad si se bucura, celor care se minuneaza zilnic de frumusetile din jur nu trebuie sa le urez eu nimic. Ei se vor bucura si vor fi fericiti multumita copilului pe care nu l-au lasat sa moara in ei.

  7. Madi spune:

    La Multi Ani, tuturor copiilor ! In voi ne e speranta, noi am cam dat-o in bara😀

  8. Sufletul admirabil de mama-copil, l-am trăit intens,în postul tău deosebit.Numai bine, tuturor copiilor si parintilor acestora!Madi si Onu

  9. […] tuturor: Adrian Voicu, Alecu Racoviceanu, Alex Mazilu, Ana Usca, Androxa, Bogdan Onin, Caius, Cati, Coolnewz, Gabi123, Gabriela Savitsky, George Valah, Griska, Hazmate, Ilarie, Ioan Sorin Usca, […]

  10. […] jos, vă prezint câteva figuri feminine si masculine care au apărut în reclamele vechi ale brand-ului, câteva […]

  11. incertitudini spune:

    La mulți ani, a doua zi!
    Pentru pruncul tău și pentru mama lui cu suflet de copil!
    Ieri, printre copii, m-am simțit, din nou, de-a lor!!
    Fericiți toți cei care își păstrează copilăria în suflet!!

  12. […] invitaţi la vot: alex, altcersenin, cammely, cati, coolnewz, jorji, lotusull, gabi, redsky, rokssana, scorpio, tiberiu, tudor, vero, grişka, lora, […]

  13. […] 1- vreau sa inteleg cândva discursurile in engleza ale unor inovatori gãsite azi intr-un ziar; sunt curios daca acestia regreta ceva; nici eu nu regret cã nu stiu engleza, insa nu sfãtuiesc pe nimeni sã neglijeze aceasta sansa de emancipare. […]

  14. […] prevederilor actului de la Versailles s-a facut prin aparitia Decretului-lege nr. 1693/4 mai 1920 – care a stabilit ca Ziua Eroilor sa fie sarbatorita cu […]

  15. CELLA spune:

    m-am jucat cam mult ieri şi am ajuns tîrziu la tine dar mie mi-e bine că am ajuns😀

  16. Toti atunci cand suntem mici dorim sa treaca anii, sa devenim „oameni mari”, nestiind ca si grijurile, responsabilitatile, poverile, devin mai mari.
    Cati, chiar daca acum nu mai primesti daruri de
    1 iunie, ai bucuria de a darui.😀

  17. […] prevederilor actului de la Versailles s-a facut prin aparitia Decretului-lege nr. 1693/4 mai 1920 – care a stabilit ca Ziua Eroilor sa fie sarbatorita cu […]

  18. […] Usca,  Caius, Cati, Coolnewz, Gabi123, Gabriela Savitsky,  Griska, Ilarie, Ioan Sorin Usca, Mirela Pete, Nea […]

  19. […] este răspunsul meu la provocarea Mirelei, pe tema, propusă de această dată de mine – Parfumul inocenţei – al copiilor din viaţa noastră sau al copilului din […]

  20. […] astăzi . Extras: Numărul de cazuri şi decese în Europa, provocate de  Escherichia coli a ajuns  astăzi, după diferite rapoarte ale agenţiilor de ştiri la aproximativ 1.500 de cazuri de […]

  21. […] nu există. Spune-mi, dacă Dumnezeu ar exista, ar mai fi atâţia oameni bolnavi? Ar mai fi copii abandonaţi? Dacă Dumnezeu ar exista, n-ar mai fi suferinţă şi durere. Nu-mi pot imagina cum ar […]

  22. […] invitaţi la vot: alex, altcersenin, cammely, cati, coolnewz, jorji, lotusull, gabi, redsky, rokssana, scorpio, tiberiu, tudor, vero, grişka, lora, […]

Lasă un răspuns

