Am mai rămas 67

Trebuie să reparăm acoperişul. De câteva săptămâni doar despre asta se vorbeşte în bloc. Eu una, când am auzit, am intrat în panică. Ştiu ce cheltuială presupune o asemenea lucrare – ar fi a treia în cei 8 ani de când locuiesc aici. Şi la fel de bine ştiu că, de data aceasta, efortul va fi enorm. Am încercat să vorbesc la administraţie. Am încercat să le spun că e criză, că veniturile au scăzut dramatic, că fiecare încearcă acum doar să supravieţuiască. Că această reparaţie, nechibzuită din vreme, va da peste cap bugetele multor familii. Am încercat să le sugerez că ar fi bine să amânăm pentru anul viitor şi să încercăm din vreme să strângem banii, puţin câte puţin. Am încercat să îi avertizez că o asemenea intervenţie, odată începută trebuie imediat achitată, că acest efort la început de toamnă, neplanificat, s-ar putea răsfrânge periculos asupra datoriilor la întreţinere şi că, în miez de iarnă, ne-am putea trezi fără căldură şi apă. Au rămas neclintiţi.

„Trebuie să reparăm acoperişul. Ne-au reclamat”, a fost singurul răspuns. Cum, cine, greu de înţeles, la etajul VIII, de ceva ani, nu mai locuieşte nimeni. Au plecat şi au lăsat în urmă datorii de zeci de milioane. Administratorul se disculpă: „Le-am pus somaţii în cutia poştală”, dar cum ei nu vin pe acasă cu anii, n-au cum să afle despre existenţa lor. Şi, atunci, întreb şi eu, dacă nu au mai trecut pe-acasă, de unde ştiu că le plouă?! Iar dacă, totuşi, au trecut, cum de n-au văzut somaţiile!? Mi se pare absurd.

De acord, cheltuielile într-un bloc se împart în mod egal între locatari şi, legal şi moral, suntem datori să contribuim fiecare la orice lucrare efectuată în imobil. Ei, însă, de ani de zile nu mai fac parte din acest „noi”, n-au mai contribuit de ani de zile la întreţinerea clădirii, de la la an tot mai costisitoare. La plecare au tras uşa după ei, lăsând în urmă restanţe uriaşe, care pe „noi”, restul, ne ţin legaţi de mâini şi de picioare. Legal au dreptul să ne oblige să le refacem acoperişul. Moral însă îl au?

Şi dacă în această situaţie ar fi doar blocul meu! În tot oraşul cade tencuiala de pe faţade – nu-s bani pentru anvelopare, sar ţevile – le cârpim una câte una, nu-s bani pentru o revizie adevărată, lifturile dau rateuri – nu-s bani pentru o lucrare mai serioasă, uşa la intrare dă semne de oboseală – nu-s bani pentru alta nouă. Şi asta pentru că „noi”, cei care am mai rămas, suntem din ce în ce mai puţini şi din ce în ce mai săraci. Pe cine să condamni? Niciunul n-a plecat de bine.

Locuiesc într-un bloc cu 44 de apartamente, din care 8 sunt complet goale, iar 15 figurează în listă doar cu câte-o singură persoană. În total mai suntem 67, pe umerii cărora a rămas un bloc întreg.

Câţi vom mai fi anul viitor? Dumnezeu ştie. Câţi vom mai fi rămas în ţară? Nu cred că s-a gândit să socotească cineva. Deşi, legal şi moral, şi Guvernul, şi Parlamentul, şi puterea, şi opoziţia ar trebui s-o facă. Nu de alta, dar am avea nevoie de o proiecţie corectă a încasărilor şi cheltuielilor, de o redimensionare a nevoilor. Pentru că „noi”, cei care am mai rămas, avem de dus pe umeri câte un bloc, un oraş. O ţară. Trebuie să reparăm şcolile, chit că multe dintre ele au clasele goale, trebuie să reparăm spitalele, chit că multe sunt uriaşe comparativ cu numărul de pacienţi, trebuie să reparăm şoselele, chit că unele leagă sate aproape părăsite. Nu reuşim, se vede. Suntem din ce în ce mai puţini şi din ce în ce mai săraci. Dar ce contează!? Am rămas. Legal şi moral, trebuie să facem toate astea. Da. Trebuie să reparăm acoperişul!

Acest material a fost publicat exact in urma cu un an. Datele finale ale recensamantului incheiat zilele trecute imi confirma insa temerile. Am mai ramas cativa. In municipiu, mai suntem doar 176.004 locuitori, fata de 216.292 in 2002 (penultimul recensamant), iar in judet 316.652 louitori, fata de  373.174.


		

17 răspunsuri la Am mai rămas 67

  1. Cati
    Tu poţi să îi condamni pe cei care pleacă din Ro?
    Eu nu pot. Pur şi simplu îi înţeleg: s-au săturat să mai fie a nu ştiu cîta generaţie de sacrificiu.
    N-au loc în ţară de neamurile celor care-şi împart puterea transpartinic.
    Oameni cu diplome obţinute la universităţi prestigioase din occident sunt umiliţi de semianalfabeţii absolvenţi ai S. Haret.
    Hoţia este generalizată.
    Trăim într-o lume a absurdului în care judăcătorii de la cele mai înalte instanţe sunt gaşcă cu crema interlopilor. şamd.
    Ce viitor ne aşteaptă?

  2. Cati Lupaşcu spune:

    In niciun caz nu ii condam. II inteleg perfect. Nu ii inteleg insa pe cei care ar putea sa ii opreasca.

  3. Teo Negură spune:

    Probabil nu va veni urmatorul recensamant, caci nu e nevoie, e suficient sa mai treaca o nemernica gurvernare si locatarii blocului vor fi, din nou, decimati…
    Sper ca esti bine, Cati🙂

  4. Cati Lupaşcu spune:

    Tot ce e posibil, Teo, ca urmatorul recensamant sa se termine intr-o singura zi, nu in 10 ca acum.
    Sa spunem ca sunt bine🙂

  5. John from London spune:

    Hai salut! pai imi place cifra 13 , adica 6+7= 13 , asta ca sa ma explic , in rest ce sa zic , traim vremuri grele , sper sa nu fie in zadar munca noastra.
    Va iubesc pe toti , chiar daca imi e greu sa … vorbesc despre mine , oricum Cati iti sta bine fara ochelari , in poza de pe faleza , , printul tau e un baiat pe cinste seamana cu tatal lui sa va traiasca ,!

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Bine ai revenit fiu ratacitor. Multumesc.

  7. Cati,
    Asta este!
    Si-a facut-o fiecare, cu propria stampila. Or fi priceput ceva?
    Sau abia asteapta o alta sacosa? Madi si Onu

  8. Popateapa spune:

    Te-am supărat cu ceva ca nu mai publici comentariile mele?

  9. Cati Lupaşcu spune:

    Upsssssssssss!!! Eu nu am moderare de comentarii activata. Deci tot ce ajunge intra!
    Ma duc sa vad doar sa nu fi intrat in spam, mai stii ce pacate ai facut, parinte, de te-o baga wodpressul in spam!!!🙂🙂🙂🙂

  10. Cati Lupaşcu spune:

    M-am uitat, nu esti nici in spam, deci undeva ai incurcat butoanele🙂

  11. Popateapa spune:

    i-am răspuns lui Orăşanu. Cred că la el a plecat răspunsul

Lasă un răspuns

