Baieti buni. Baieti rai

Te uiti la ei, luati unul cite unul, chiar nu-s rai deloc. Sunt placuti ca interlocutori, fac glume bune, sunt cititi, par ca stiu exact ce au de zis. Iti povestesc, de cele mai multe ori, cam ce vrei sa auzi, te cuceresc usor cu dezinvoltura, incrancenarea lor de a schimba ceva, dorinta lor nebuna de a indrepta rautatile predecesorilor si a ridica nivelul de trai al cetatenilor. Te asculta cu mare atentie, iti dau categoric dreptate, isi noteaza cu sfintenie toate problemele pe care le ridici. Nu o data i-am vazut in asemenea ipostaze, nu o data i-am privit cum se comporta in multime.

Au proiecte marete: amenajarea la standarde occidentale a unor locuri de promenada si agrement, atragerea de investitii, amenajarea unor bulevarde largi, cu multa verdeata, constructia de autostrazi, poduri, porturi si aeroporturi. Vor sa starpeasca saracia, sa termine cu cainii vagabonzi, promit ca vor face curatenie in administratie, de unde vor arunca afara toti incompetentii, toate pipitele si pilosii care habar n-au pe ce hol sa sa mearga pentru a ajunge in propriul birou. Promit sa se ia la trinta cu lumea interlopa, sa asigure pe strazi un climat linistit, sigur. Vor sa aiba grija de batrinii dar si de copiii nostri. Vor sa repare drumurile, sa amenajeze parcari, sa construiasca locuinte pentru tineri. Si cate si mai cate nu au in cap atunci cand tintesc o functie.

Ce mai, luati unul cate unul, cel putin in campaniile electorale sau atunci cand sunt fata in fata cu alegatorii, politicienii sunt baieti de treaba. Apoi, nu stiu ce se intimpla, ce transformare miraculoasa are loc peste noapte ca, imediat ce ajung acolo unde au tintit, tot acest voal mirific se destrama. Dintr-odata, devin alti oameni. In primul rand devin mult prea ocupati pentru a mai avea timp de pierdut, cu oricine. Devin agitati, constata cu stupoare ca multe din promisiunile electorale sunt irealizabile, ba pentru ca nu sunt bani la buget, ba pentru ca proiectul nu este agreat de nu stiu ce „investitor” care, printre altele, a si contribuit substantial in campanie, ba ca pur si simplu resursele pe care le-ar implica realizarea lui depasesc puterile comunitatii. Tot dintr-odata nu se mai pot dispensa de experienta niciunui subordonat, ba din contra, isi amintesc, subit, ca au si ei niste datorii, niste angajamente si, de ce nu, niste neamuri care mor de foame. Si, uite asa, dupa fiecare campanie aparatul administrativ se umfla ca un cozonac de Paste. Mai mult, odata infipti in functie, e clar ca au nevoie de trepadusii care sa le hraneasca si cultul personalitatii – se inconjoara de tot felul de haimanale, profitori, oameni fara capatai dispusi sa le cante-n struna, sa le inalte osanale, si sa le faca complimente gratuite. Si, uite asa, pe nesimtite, din baietii buni, alesii poporului, se transforma exact in ceea ce in campanie au huiduit in gura mare – baietii rai.

E o vorba la romani: „anturajul strica”. Cam asta putem spune si despre ei. Luati unul cate unul, sunt baieti de treaba, stransi laolalta insa, se strica unul pe altul ca un dintre cariat care, netratat la timp, distruge toata dantura. De aceea, din 4 in in 4 ani, cand sunt in cabina de vot, am senzatia ca, de fapt, sunt in vizita obligatorie periodica la medicul stomatolog. Si ma gandesc: oare in cat timp o sa constat daca am facut sau nu extractia corecta!?

Caricatura de Costel Patrascan. Mai multe, extrem de savuroase, aici.

Spun buna dimineata cu promisiunea ca raman fata buna: Ana, Andi, Caius, Cosmin, Costin, Daurel, Doina, Gabriela, GanditorGeeo, Flavius, George, Gina, Vania, Madi, Mirela, Natasa, Offshore, Orfiv, Ragnar, Mika, Ciprian, Dan si Onu.

30 Responses to Baieti buni. Baieti rai

  1. octavpelin spune:

    Cati,…imi aduce aminte de melodia din filmul bad boys,o saptamana frumoasa 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  2. Daniel Tudose spune:

    baieti de baieti………….

  3. daurel spune:

    Ei au dinti mult mai puternici; si falci; mai ales falci…Dantura poate sa fie si falsa, dar scumpa…

  4. […] Caricaturi cu anti-criza; despre baieti de baieti puteti citi la Cati Lupascu; despre 10 Mai sunteti pe cont propriu; nu pot convinge pe nimeni cu cuvintele mele; poate […]

  5. Roxana spune:

    a aparut si la noi in liceu expozitie:D

  6. Cati Lupaşcu spune:

    @ Tavi, mersi
    @ Dan Cu cefe late incorsetate de gulere albe
    @ Daurel, deja ma rasfeti. Multumesc.
    @ Roxana. E unul dintre cei mai buni caricaturisti ai tarii. Si e braileanul nostru. Cred ca a fost o expozitie de succes, bine gustata de public.

  7. […] după cum cu multă pertinenţă s-a exprimat Şeful, vorbind despre Soluţia Imorală, alianţa cu PC, la guvernare, n-am avut starea să-l ascult. Am continuat visul discuţiei cu prietenul meu, pe […]

  8. […] poze în fiecare zi, şi-o să-mi deschid şi cont pe Facebook! Întâi ziceau că să ajung în primii 100, da’ pe urmă miau luat şi-aşa… Aici admiram cerul pe […]

  9. Cati Lupaşcu spune:

    Clip nerecomandat minorilor si adultilor pudici sau cu urechi sensibile:

  10. Cati Lupaşcu spune:

    Acesta este decent:

  11. […] Vania, Cristian, Anavero, Andi, Link-Ping, Mircea, Solitaire, Teo, Melami, Cosmin, Ana, Gabi123, Cati, Gabriela Elena, Orfiv, Elisa, Geanina, Supravieţuitor, Iguana, […]

  12. […] nu suntem chiar aşa de săraci), Dumitru Agachi, Cristian Dima, Ioan Usca, ISU, Caius, G1b2i3, Cati Lupaşcu, Geanina […]

  13. Gina spune:

    Este suficient ca unul sa fi fost nevaccinat si , cu atatia virusi..

  14. […] în jos zâmbind alene o lacrimă doar în oglindă scaiul a înflorit pentru tine dar ai adormit zâmbind sub patul altcuiva […]

  15. Sa admitem ca toate manifestarile astea sunt omenesti – insa ele n-ar putea perturba actul guvernarii daca ar exista niste ghidaje principiale bine conturate si consecvent respectate !

    ”N-ai cu cine dom’le, n-ai cu cine !” 🙂

  16. […] am avut o zi mai lejeră. Mi-am mai făcut ordine prin hârţoage, am mai citit din Nicolaus Cusanus, chestii […]

  17. […] special. Sunt și câteva prelucrate. Am ales și muzică, atmosfera creată va face vizionarea mai atrăgătoare. Videoclipurile sunt la concurență cu fotografiile, dar se pot urmări pe rând. Subiectele sunt […]

  18. […] Recomandări: https://catilupascu.wordpress.com/2010/05/10/baieti-buni-baieti-rai/ This entry was posted in Personal. Bookmark the permalink. ← […]

  19. […] Teo face mai departe trafic cu hituri într-o Românie peste care s-a lăsat noaptea. Cati caută dedesubturile unei… extracţii… Şi viaţa merge mai departe… 45.655651 […]

  20. […] de un portret al lui Sir Isaak Newton, care de asemeni va fi transportat in spatiu! Naveta spatiala Atlantis, este programata sa decoleze pe 14 Mai intr-o misiune cu 6 astronauti pe durata a 12 […]

  21. […] alegoric recăsătorirea lui Avraam: a treia soţie, după Sarra şi Agar, ar simboliza ştiinţele profane (Hom. Gen. XI, 1-2). Prin urmare, Avraam îşi înmulţeşte capacităţile”[1]. Arătăm aici […]

  22. […] introductive: În ebraică: lehazkir[2] (spre amintire), iar în Septuaginta: εις ανάμνησιν περι σαββάτου (spre amintire despre […]

  23. […] Computerul protopopiatului fiind într-o altă încăpere, Arhelau decise să se folosească de laptop, pentru a da un scurt tur prin blogosferă. Conform obiceiului, intră pe un server anonim, apoi îi scrisese Melopeei că-i o proastă şi mie nişte ameninţări ca din partea unui grup de cititori indignaţi. Nu ştiu cine e şi cum va fi reacţionat Melopeea – după unele zvonuri, e-o femeie nesatisfăcută din Galaţi -, dar eu nu prea eram prezent pe internet în acele zile, astfel că a trecut ceva vreme până să-i dau spam vlădicii. […]

  24. […] mai asistat: Caius, Adakiss, Cati Lupaşcu, Gabriela Savitsky, Supravieţuitor, Gând licitat, Cristian Lisandru, Black Angel, Elisa, Geotax, […]

  25. […] la demonstraţie:  Caius, Adakiss, Cati Lupaşcu, Supravieţuitor, Gând licitat, Cristian Lisandru, Black Angel, Elisa, Geotax, Andi Bob, Anavero, […]

  26. baltazar spune:

    @ 🙂

    In anul 2010, vine Dumnezeu la Noe, care traia linistit in … si-i zice:
    – Noe, pamantul s-a umplut de rautate si oamenii M-au uitat. Vreau sa-mi construiesti o noua Arca, pentru ca Potopul va veni iar. Sa iei din fiecare specie cate un exemplar mascul si femela. Ai la dispozitie 6 luni de zile!

    Dupa 6 luni se uita Dumnezeu pe pamant si-l vede pe Noe plangand in gradina.
    – Noe !!! Sunt pe cale sa incep Potopul, unde este Arca ???
    – Iarta-ma Doamne, dar lucrurile s-au mai schimbat intre timp ….. Am nevoie de autorizatie de constructie. Ma tot cert cu un inspector, pentru un sistem antiincendiu, vecinii m-au dat in judecata pentru ca am incalcat planul de urbanism construind Arca in gradina mea si nu am respectat normele de inaltime.
    Apoi compania de electricitate a cerut sa pun ipoteca pe Arca in vederea acoperirii costurilor de transport si de mutare a liniilor de inalta tensiune ce trebuie date la o parte din calea Arcei pentru a fi lansata la apa. Degeaba le-am spus eu ca va veni marea la mine, ca nu m-au crezut.
    Sa fac ro st de lemn, a fost o alta p ro blema. Este interzis sa tai lemn din padurile invecinate deoarece acolo traieste bufnita cu pete care-i o specie p ro tejata. Am incercat sa-i conving pe ecologisti ca tai lemnul tocmai pentru a salva bufnita, dar nici n-au vrut sa stea de vorba cu mine.
    Cand am inceput sa adun animalele, am fost dat in judecata de un grup de activisti pentru p ro tectia animalelor. Ei sustineau ca tin animale salbatice sechestrate impotriva vointei lor si de asemenea, au sustinut ca sa pun atatea animale intr-un spatiu atat de mic, inseamna cruzime asupra lor.
    Apoi Ministerul Mediului, au spus ca nu am voie sa construiesc Arca pana cand reprezentantii lor nu fac un studiu de mediu si implicatiile pe care Potopul Tau le poate avea asupra mediului..
    Inca am un p ro ces in derulare cu Ministerul Muncii deoarce nu m-am hotarat cate minoritati ale grupurilor etnice sa angajez pe santier. Blocul Sindical nu ma lasa sa fiu ajutat de p ro prii copiii la constructie deoarece acestia nu fac parte din Sindicat si nu au certificare ISCIR pentru constructia de Arce.
    Ca sa fie totul si mai rau, Fiscul, mi-a confiscat toate posesiile deoarece ei sustin ca vreau sa parasesc tara cu specii de animale pe cale de disparitie.
    Deci Doamne iarta-ma dar, imi trebuie pe putin 10 ani ca sa fac tot ce mi-ai zis!!
    Dintr-o data cerul se lumina, norii disparura, iar soarele aparu din nou stralucitor pe cer.

    – Doamne, sa inteleg ca nu ne mai distrugi lumea ?
    – Nu, Noe, se pare ca mi-a luat-o guvernul inainte…

  27. Cati Lupaşcu spune:

    @ Ganditorule, asa e, n-ai cu cine! Iar comentariul lui baltazar o demonstreaza cu varf si indesat.
    @ baltazar 🙂 😦
    Multumesc pentru pinguri

  28. Doina Popescu spune:

    Cati, Baltazar, m-am hotărât să vă votez! 😛

  29. Cati Lupaşcu spune:

    S-a facut, Doina! Candidam.

Lasă un comentariu