De la ridicol la absurd

Importăm ceapă, usturoi, fasole, praz, cartofi, morcovi, păstârnac, ţelină, ardei, roşii. Importăm, de asemenea, mere, pere, struguri, pepeni, prune. Salată, ridichi, ba chiar şi mărar sau pătrunjel verde. Pieţele, aprozarele, marketurile sunt ticsite cu fructe şi legume din import, aduse de peste mări şi ţări. Tot ce vrei găseşti pe rafturi. Cartofi din Spania, Franţa sau Egipt. Roşii din Turcia sau Siria. Usturoi din China. Varză sau sfeclă roşie din Germania. Ardei din Portugalia sau Olanda. Struguri din Africa, prune şi nuci din Brazilia. Toate acestea în condiţiile în care ţăranii noştri , după ce le produc, cu mare chin, le aruncă an de an la gunoi sau în troaca porcilor. Cu tonele. Fie că-s prea mici, fie că-s pătate sau „lovite”, fie nu dispun de maşini de sortat şi ambalat. Sau pur şi simplu pentru că nu are cine să le cumpăre. Iar când se găseşte câte-un doritor, doar că nu le cere pe degeaba! Şi asta pentru că nu avem depozite, dar, mai ales, pentru că industria prelucrătoare, care ar fi putut exploata acest potenţial, e deja la pământ – un exemplu local, cazul Zagna Vădeni.

Cititi mai departe AICI.

15 Responses to De la ridicol la absurd

  1. pavelionut spune:

    Uite unul dintre motivele pentru care nu mai mancam sanatos si nu mai iesim odata din criza. In loc sa-i ajutam pe taranii nostri sa cultivele inmensele suprafete de pamant preferama sa-i facem pe altii cu bani. Cum spuneam si intr-un articol de la mine de pe blog, fratilor daca vrem sa schimbam ceva in tara asta trebuie sa fie mentalitatea.

  2. incertitudini spune:

    Cati,
    Am citit cu atenție și revoltă, în același timp, pentru că și eu văd cele semnalate de tine, zilnic.
    Și simt efectul- în starea de disconfort după ce mănânc un ardei roșu, de exemplu. Sau roșii mici, că așa se zice , că ar fi bune. Aiurea..
    Mergem des la țară- suprafețe întinse sunt nelucrate, eu însămi am pământ nelucrat, nu din cauza mea.
    O vreme , m-am ocupat de plata tuturor lucrărilor, deloc ieftine.
    Când a venit vremea recoltei, nu am avut ce să facem cu grâul. Apoi cu porumbul.
    Nu există asociații, totul este de izbeliște..ne plângem unii către alții.
    Rezultatul?
    Cu fiecare an, este mai rău…

    • Cati Lupaşcu spune:

      Este asa pentru ca asta se vrea. Politicile agricole in ultimii 20 de ani au fost frectii la picior de lemn sau pomeni electorale. Si nu o sa schimb nimic daca mergem in continuare pe acest drum. Trebuie schimbata calea , Gina.

  3. […] Onin, Carmen, Cati Lupaşcu, Călin Hera, Flavius Obeadă, G1b2i3, Gabriela Elena, Gabriela Ilieş, Gabriela Neagu, Geocer, […]

  4. Mirela spune:

    Și mâna de lucru e cam plecată afară. Uite, Cati, am auzit de sate de bătrâni. Unde nu mai locuiesc decât oameni foarte bătrâni. Cei până în 40 -55 de ani au luat calea căpșunilor spaniole (de astea ai uitat, mai ales că ajung la noi mucegăite). Și nu de bine ce le-a fost au luat-o pe căile astea ale oropsiților. Să zicem că ar exista un sistem, că s-ar pune la punct ceva. De unde mână de lucru la țară? Am văzut în Franța niște ferme și terenuri cultivate, ceva de admirat! Sau în Italia… Măcar să luăm exemplu. Oare se așteaptă ca noi, orășenii, să demarăm ceva? Cine știe!
    Numai bine, Cati!

  5. […] Grişka, Theodora Marinescu, Onu,  Gabi123, Haicăsepoate,  Supravieţuitor, Gabriela Neagu, Cati Lupașcu, Gabriela Elena,Carmen […]

  6. jbw spune:

    Aici,in Madrid,nu stiu daca am mai scris,nimic din ce mancam nu are gust:din legume,in afara de ceapa si usturoi(care macar miros si ustura),doar au formele si culorile care-ti amintesc ce sant,iar carnea,daca o lasi pe masa 3 ore nu se impute ci se schimba culoarea si se oxideaza.Daca te-a suparat careva si-i repezi o rosie-n frunte,poti fi condamnat pentru lovitura cauzatoare de moarte.

  7. incertitudini spune:

    Cati, dacă veneai într-o scurtă vizită, ai fi găsit o surpriză.

  8. Cati Lupaşcu spune:

    vin acum niciodata nu e prea tarziu
    abia am ajuns la mine 🙂

  9. Cati Lupaşcu spune:

    dar pe asta o stiu, doar ca aveam nevoie de putin timp de gandire

  10. buuuuun articol!
    La inceput am crezut si eu ca-i vorba doar incompetenta intr-ale politicilor agrare – acum insa sunt mai rezervat!

Lasă un comentariu