Imposibila iubire

De anul şcolar viitor, toate unităţile de învăţământ din România vor funcţiona după noua Lege a Educaţiei, care va schimba din temelii sistemul educaţional românesc. Profesorii, elevii, părinţii sunt avizi de informaţii, aşteaptă dezbateri, discuţii, prognoze. Da’ de unde! Cei în măsură să le iniţieze, liderii de sindicat din domeniu şi politicienii din opoziţie, o ţin pe-a lor: minorităţile vor învăţa istoria şi geografia în limba maternă. Pact cu diavolul (maghiar) a făcut puterea prin această lege pe care acum ne-o vâră pe gât cu sprijinul Curţii Constituţionale!

Cititi mai departe aici.

43 de răspunsuri la Imposibila iubire

  1. […] Imposibila iubire Fri Jan 07, 2011 8:13 am De anul şcolar viitor, toate unităţile de învăţământ din România vor funcţiona după noua Lege a Educaţiei, care va schimba din temelii sistemul educaţional românesc. Profesorii, elevii, părinţii sunt avizi de informaţii, aşteaptă dezbateri, discuţii, prognoze. Da’ de unde! Cei în măsură să le iniţieze, liderii de sindicat din domeniu şi politicienii din opoziţie, o […] […]

  2. Yana spune:

    „képmutató” ( ipocrit) in maghiara.:P
    Da, istoria predata in scoli este in general o mare minciuna, ca sa nu mai vorbim de cat de greoi sunt prezentate evenimentele, cel putin pentru nivelul unor copii de 10 ani. Dar daca stam sa ne gandim, cam toate manualele dupa care se studiaza la noi sunt facute prost, nu atrag prin nimic,nu reusesc sa il faca pe copilul acela care este in formare sa indrageasca o materie doar dupa acest criteriu. Noroc insa ca mai exista profesori care fac asta si care isi predau materia dupa cu totul alte reguli, doar de ei stiute.Eu,cel putin, am avut acest noroc si ma bucur.Asa am indragit limba si literatura romana, „boala” care nu o sa-mi treaca niciodata.La istorie nu am avut acelasi noroc…

    • Cati Lupaşcu spune:

      Ei, nu suna chiar asa rau🙂
      Asa e, in general manualele sunt facute in dorul lelii. Noroc cu invatatorii si profesorii. Dar si cu caietele speciale in cazul celor mici🙂
      O zi frumoasa sa ai Yana!

  3. […] simplu, Blogolumea,  Blue Cafe,Caius, Cammely, Carmen Negoiţă, Cati Lupaşcu, Cella, Cepeca, Cosmin Ştefănescu, Crina Dunca, Chat Noir, Cristian, Cristian […]

  4. incertitudini spune:

    Cati,
    Tu ești jurnalist și mamă, așa că te implici serios în această nouă problemă.
    Ai putut studia , atent, un manual. Unul care a provocat valuri, nu pentru că ar exista vreun extraordinar interes al adulților, ocupanți ai fotoliilor înalte pentru de sănătatea morală a neamului sau pentru formarea conștiinței naționale.
    Ci, pentru că așa cum spuneai, este vorba de un pact ..
    Ție îți pasă de schimbările , care nu știu cât de profunde vor fi.
    N-am simțit o implicare serioasă a niciuneia dintre categoriile pe care le-ai enumerat mai sus- părinții sunt interesați să le fie admiși copiii la colegiile dorite, copiii vor să plece, cu orice preț ”afară ”, profesorii să rămână titulari, inspectorii să-și păstreze privilegiile, liderii sindicali să aibă, în continuare obiectul muncii..
    Mai departe, Dumnezeu, cu mila!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Si poate cineva sa ii condamne sau judece ca vor sa plece , Gina!?Intr-o tara in care copiii sunt considerati mancatori de alocatii si viitori furnizori de pensii e normal ca lucrurile sa se invarta in acest cerc vicios in care aptitudinile, dorintele, puterile copilului sunt pe ultimul loc. Toata lumea trage de ciolan si atat. Fii convinsa, cineva a luat bani frumosi pentru manualul acesta.

  5. daurel spune:

    Tre’sa citesc si pe forumul ziarului ca sa-mi fac o idee; nu despre lege, ci despre cum vad oamenii viitorul…

  6. Gabriela spune:

    Din pacate aceasta lege ii ingrijoreaza foarte tare pe profesori.
    Oare nu cumva a fost cineva „marcat”, in copilarie, de perioada in care a studiat? Ca prea vrea sa demoleze invatamantul romanesc.

  7. Cati Lupaşcu spune:

    Gabi, nu stiu ce sa spun. Nu stiu cum sa apreciez noua lege. Dar un lucru stiu clar, invatamantul e la pamant din multe puncte de vedere si asa nu se mai poate. O fi vreunul marcat, daca nu mai multi. ideea e ca razbunarea lor se rasfrange asupra copiilor nostri.

  8. Mirela spune:

    Cati, stii parerea mea despre pregatirea majoritatii pofesorilor (exceptiile se exclud), despre manuale, despre programul mult prea incarcat. Manualele sunt de nedescifrat, facute aiurea, multi profesori predau dupa cursurile lor. O scoala fara viitor, daca o tine tot asa. Tone de hartii, portofolii, diplome si aiureli! Repet, ma ocup personal de fetita mea, ii platesc profesori cand se apropie cate un examen (cum a fost cel de intrare in clasa a V-a, cand am luat profesoara la engleza pe bani grei, dar a obtinut nota 10,00 si stie engleza!), in rest, o verific la toate materiile. Nu mai insist, mereu subiectul a facut valuri si chiar nu am intentia de a face rau, vreau numai BINELE copiilor nostri, a tinerilor, adultilor si varstnicilor din tara aceasta. Dar nu e suficient sa vreau eu!
    Despre liderii sindicali, nimic bun. Dimpotriva. Despre directorii care au impresia ca a conduce o scoala inseamna sa te simti pe mosia „lu tata-to” (scuze, n-am gasit alta…rima!), asijderea. Iar despre inspectori, mai bine s-ar desfiinta ISJ-urile, bani aruncati pentru indivizi care iau spaga (stiu ce spun). Aceasta este realitatea. De ce isi trimit mai marii zilei copiii la studii in straintate? Aud? Pai, de-aia!
    Cati, numai bine!O zi buna, un weekend linistit!🙂

  9. Cati Lupaşcu spune:

    Da, Mirela, stiu, am mai discutat aici despre subiectul acesta. Ai , ca si mine, copil de varsta scolara si de aceea te inteleg si te cred. Multe merg anapoda. De aceea am spus ceva mai sus, nu stiu cat de buna sau rea e legea asta, dar oricum ceva trebuie sa se schimbe pentru ca asa nu se mai poate. Pe hartie, suna bine, intentiile mi se par de buna credintta, DAR… stii tu, pana la Dumnezeu te mananca sfintii. Asa ca nu stiu ce o sa se aleaga de ea. De fapt nu stiu ce o sa se aleaga de copiii nostri.

  10. incertitudini spune:

    Cati,
    Dacă ai norocul să aibă copilul învățătoare care l-a ajutat să iubească școala, este un punct câștigat.
    Dacă el iubește cartea, este alt câștig.
    Ajută-l să știe să învețe. Asta contează.
    În rest, cum zice toată lumea pe aici școala este la pământ.
    Nu mai putem folosi pluralul- copiii noștri- pur și simplu nu există o asemenea realitate.
    Fiecare părinte se ocupă de copilul/copiii lui.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Ce simplu ar fi daca ar fi asa. Dar nu e, Gina, iar tu stii cel mai bine asta, cu o cariera atat de lunga in spate. Da, poate, ar fi ok sa ma concentrez doar pe copilul meu, dar nu pot. El este parte a unui colectiv si in acel colectiv el trebuie sa se simta confortabil, in siguranta. Cea ce e foarte greu in conditiile date. NU razbesti de unul singur, crede-ma.

  11. […] This post was mentioned on Twitter by baltazar72. baltazar72 said: Imposibila iubire: http://t.co/kAO4QS0 […]

  12. daurel spune:

    Ce, cum sa spuna in istorie ?
    Moldova a fost infiintata, descalecata, de catre o expeditie a unor maramureseni trimisi de regele Ungariei;pana atunci nu avea „personalitate juridica”…
    Desigur, teoretic mai aveam o posibilitate: sa trimita rusii o expeditie; oricum, nu-i tarziu; pentru rusi…

  13. Cati,
    Intentia ta, de sistematizare a cartii analizate, prin reducere la esente, cred ca ar trebui sa constituie tendinta unui invatamant, in care pedagogul, sa aiba caracterul si personalitatea sa-i replice oricarui politruc post decembrist, ca sustine ineptii contradictorii unui om de cultura pertinenta.
    Imi place analiza ta de intentie benefica. Sa ai un An Prolific, in asemenea ganduri, dupa mine, de bun augur romanesc.
    Madi si Onu

    • Cati Lupaşcu spune:

      Tot ce spun aici spun din experienta proprie sau a unor parinti care se lovesc de asemenea probleme. Si, credeti-ma, sunt o groaza de probleme in invatamantul romanesc. Unii nu le stiu, dar cei mai multi nu vor sa le stie.

  14. Bună Cati. Un an nou minunat şi zile senine!Cele bune să se-adune, cele rele să se spele!
    Te îmbrăţişez aici fiindcă astăzi nici n-am respirat.
    Am rămas cu gândul la ciorba de burtă. Azi era ziua „Z” sau vinerea viitoare?

  15. […] Alex Mazilu,  Ana, Ana Usca, Anca,  Blog simplu, Buimacii, Caius, Cammely, Carmen Negoiţă, Cati Lupaşcu, Cella, Chat Noir, Cristian Dima, Cristian Lisandru,  Doina Popescu, Doza de poezie, Flavius […]

  16. VirtualKid spune:

    Cu lege sau fara, educatia nu face exceptie de la trendul dezastrului: stie cineva care este ultima statistica a gradului de alfabetizare din Romania?

    • Cati Lupaşcu spune:

      Da, Kid, e din ce in ce mai greu si pentru copii si pentru parinti sa faca fata degringoladei din sistem. Nu stiu sa iti spun in procente, dar depinde ce vrem sa intelegem din acest cuvant alfabetizare. Ca daca numaram diplomele de studii superioare emise de MEC in ultimii ani, suntem o tara de intelectuali. Ma intreb insa, unde s-or ascunde, ca la varf….

  17. jbw spune:

    Romania s-a mentinut in acest an in categoria tarilor cu nivel ridicat de dezvoltare umana, ocupand pozitia 60, aceeasi ca in 2006, situandu-se insa pe ultimul loc in randul tarilor UE, potrivit clasamentului realizat anual de Programul Natiunilor Un

    Romania s-a mentinut in acest an in categoria tarilor cu nivel ridicat de dezvoltare umana, ocupand pozitia 60, aceeasi ca in 2006, situandu-se insa pe ultimul loc in randul tarilor UE, potrivit clasamentului realizat anual de Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, care include 177 de state.

    Statele plasate intre pozitiile 1-70 sunt incluse in categoria tarilor cu nivel ridicat de dezvoltare umana, cele aflate pe locurile 71-155 in cea a tarilor cu nivel mediu, iar restul au un nivel scazut de dezvoltare umana.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Nu cunosc amanunte despre aceasta ierarhie. O sa ma interesez. ideea este ca avem copii exceptionali care ocupa an de an locuri fruntase in competitiile internationale. Eforturile depuse de acesti copii, de parintii si profesorii lor sunt extraordinar de mari si asta pentru ca, desi la noi se vorbeste mult de performanata, de excelenta, banii alocati de stat pentru acest segment sunt aproape inexistenti. De aceea avem si o groaza de copii exceptionali care se plafoneaza intr-o scoala oarecare pentru ca parintii lor nu dispun de suficienti bani care sa-i ajute sa-si exploateze inteligenta.
      ierarhiile acestea internationale sunt totusi relative, nu m-as baza 100% pe ele. Si asta pentru ca scoala romaneasca se ghideaza dupa alte criterii nu dupa cele pe care se realizeaza aceste teste internationale. Am multe de spus pe acest subiect. Poate altadata.

  18. jbw spune:

    Procentul de alfabetizare in Romania era de 97,3%,

  19. […] aloes.  Este un lemn preţios si a fost introdus în Europa de către arabi. I se mai spune si aloes dar nu are nimic de-a face cu aloe, respectiv cu aloe vera. Lemnul de aloe distilat are un miros […]

  20. […] i-au provocat moartea. Zadarnic, i-au explicat cei de  la miliţie, n-a mai putut fi salvat. Ea, Miliţia, era vinovată de moartea fetiţei. La morgă, cu tot frigul, ţesuturile deja distruse, din […]

  21. jbw spune:

    Indicele calculat pentru Romania a fost de 0,813 puncte, in usoara crestere de la 0,805 puncte, in urma cu un an.

    La stabilirea indicelui au fost luate in calcul speranta de viata, produsul intern brut pe cap de locuitor, rata de alfabetizare si gradul de scolarizare.

    In cazul Romaniei, speranta de viata la nastere este de 71,9 ani, iar produsul intern brut pe locuitor, in functie de paritatea puterii de cumparare, se situeaza la 9.060 dolari.

    Rata de alfabetizare a fost, in 2005, de 97,3%, iar rata de scolarizare de 76,8%.

    Bulgaria devanseaza Romania, situandu-se pe locul 53, in urcare cu o pozitie fata de anul trecut.

    Slovenia este statul din Europa Centrala cel mai bine plasat in clasamentul PNUD, ocupand pozitia 27, urmata de Cehia – 32, Ungaria – 36, Polonia – 37, Slovacia – 42 si Croatia – 47.

    Lituania, Estonia, Letonia, se afla, in ordine, pe pozitiile 43-45.

    In urma Romaniei se afla state precum Belarus, pe locul 64, Rusia – 67 si Albania – 68.

    Ucraina, situata pe locul 76, se afla in categoria statelor cu dezvoltare umana medie.

    Primele trei pozitii in clasamentul realizat dupa indicele dezvoltarii umane sunt ocupate de Islanda, care a devansat liderul de anul trecut, Norvegia, plasata pe locul al doilea, si Australia.Mediafax
    Statele Unite si Japonia se afla pe pozitiile 12, respectiv 8, iar Franta, Italia si Germania ocupa, in aceasta ordine, locurile 10, 20 si 22.

    Pe ultimul loc al clasamentului se afla Tanzania.

    Si ca un fapt divers,pib-ul in Isle of Man,o insula cu 2mii si ceva de km2 de teritoriu si cu cateva zeci de mii de locuitori,7-8,este de:2.719.000 dollars.EEEEEE?life, nu?

  22. Mirela spune:

    Cati, buna dimnieata de luni!
    Draga mea, ignora offline-ul de pe mess, oricum, de data asta i-am ras definitiv din Blogroll si cale de intoarcere nu mai e, nu acord a treia sansa, a fost desrul o a doua.😉
    Noi sa fim sanatosi!
    OK.
    In legatura cu flaconul defect, iti pot da cateva sugestii, cu conditia sa imi spui pe mail provenienta acestuia. Daca e achizitionat online, nu mai este cale de intoarcere. Doar daca e din magazin. Si pe loc.
    Mai vorbim.
    O zi cat mai buna!🙂

    • Cati Lupaşcu spune:

      Ok, vorbim pe mail sau mess.
      In legatura cu flaconul. L-am cumparat de la distribuitori, l-au trimis deja la Bucuresti. Acum asteapta si ei sa vina comanda. Stii ce avea? Ii lipsea furtunasul acela🙂

  23. Aliosa spune:

    @ Cati,
    Bună dimineata !
    Am trimis un comentariu ieri dar constat că nu a apărut . Nu stiu ce s-a intâmplat si tocmai de aceea mă abtin de a trage vreo concluzie. Doresc să se retină că sunt NEUTRU dpdv politic, nu sunt membrul nici unui partid politic, nu sunt purtătorul de cuvânt al nimănui si cu atât mai putin plătit de cineva. Eu, sunt EU si-mi exprim liber gândurile si opiniile si asa cum ai constatat si din articolul PARVENITUL ,demasc tot ce-i putred. Oi fi dat clic pe altceva in loc de „ trimite un comentariu ” ? E posibil si tocmai de aceea am indrăznit să intreb . Era primul meu comentariu pe acest blog pe care l-am trecut deja la „ bloguri preferate” !
    O săptămână minunată !

    • Cati Lupaşcu spune:

      Buna dimineata Aliosa. Eu nu moderez comentariile, intra de la sine. Rar se intampla sa treaca vreunul in spam si asta numai daca contine cun link mai lung sau in primele cuvinte. IN rest nu am probleme. Si nu sterg niciun comentariu decat daca nu indeplineste criteriile decentei, ceea ce nu cred ca e cazul tau. Eu respect opiniile comentatorilor mei chiar daca sunt contadictorii cu parerile mele. Deci nu a ajuns pe blogul meu niciun comentariu ieri de la tine, am verificat si in spam. Singura explicatie, un buton jucaus care ti-a jucat o festa.
      Astept nerabdatoare acum comentariul care ti-a dat atata bataie de cap.

      • Aliosa spune:

        @ Bună seara,Cati.
        Da, ai dreptate, „ un buton jucăus ” mi-a jucat o festă ! Sau poate am visat ? Parcă apăruse o fereastră cu niste conditii cu care trebuia să fiu de acord, comentariul era deja scris, am dat clic că sunt de acord cu termenii după ce in prealabil m-am logat, si,…..totul a dispărut iar eu am crezut că a mers acolo la „ IMPOSIBILA IUBIRE” !Acum am inteles perfect modul tău de lucru si mă fericesc că nu am tras vreo concluzie pripită . Eu am gresit si-mi cer scuze pentru intrebarea pusă. Cât despre comentariu cu pricina, avea ca idee de bază „ politica pasilor mărunti promovată de UDMR incă din 1996 pentru dezideratul ei suprem : AUTONOMIA teritorială a Tinutului Secuiesc ” si mai putin cele legate de predarea ISTORIEI si GEOGRAFIEI ROMÂNIEI in limba maghiară si făceam trimitere la un articol de-al meu postat pe : http://absolventi1969.wordpress.com/2009/09/05/trezeste-te-ostire in care semnalam incă din anul 2009 ce s-a intâmplat deja acum prin vointa celor ce vor cu orice pret la putere. Apropo, am scris si linkul articolului „ Cu orice pret la putere” să fie asta pricina ? Nu sunt permise mai multe linkuri in acelasi comentariu ?
        Lasă, nu mai contează.Ca să nu uit, am răspuns la PARVENITUL la cele două intrebări. Important că m-ai lămurit si promit că voi fi mai atent pe viitor. Până atunci, salutări sotului fost „ năsturas” ca si mine si, o seară minunată vă doresc.

  24. mikejr spune:

    Thank you.
    I added your site to my favorites.

    my site: wikilog

Lasă un răspuns

