Cea care sunt!…

Nu sunt ce par a fi –
Nu sunt
Nimic din ce-as fi vrut sa fiu!…
Dar fiindca m-am nascut fara sa stiu,
Sau prea curând,
Sau poate prea târziu…
M-am resemnat, ca orice bun crestin,
Si n-am ramas decât…

Cea care sunt!…

Si cel mai mult in lumea asta imi place ca sunt mama, dar.. nu-s nici pe departe atat de buna pe cat as vrea sau as putea sa fiu. Imi iubesc la nebunia meseria, dar.. nu-s nici pe departe atat de buna pe cat as vrea sau as putea sa fiu. Si tot la nebunie mi-a placut vremea in care am fost profesoara… Dar n-a fost sa fie…
Prima meserie pe care mi-am dorit-o a fost cea de „musafir”… sa-ti faca toata lumea, toate poftele. Apoi de „tata”… sa poti citi zi si noapte, fara sa te certe nimeni. Am vrut apoi sa fiu „reparatoare de masini si de papusi” si, intr-un final, „plantatoare de flori”. Ce a urmat dupa… banalitati… medic, avocat, invatator, bla bla bla.
Demna de mentionat mai e si perioada din clasa a III a, in care ma visam… „cautator in stele”. Si asta pentru ca am venit pe lume dintr-o eroare. Si as fi vrut sa stiu … de unde.
Mama, ajunsa deja la o varsta la care, pe vremea aceea, nu era chiar o „fudulie” sa ramai insarcinata, a intrat in panica. A mers din timp la medic, dar acesta a linistit-o… menopauza… desi, sincer, era mult prea devreme pentru asta. Abia dupa 4 luni misterul a fost elucidat, cand… menopauza a miscat. Dar, era deja prea tarziu! Si uite asa am aparut eu, mai bine zis am dat buzna.
De aceea cred ca cel mai important lucru este ca SUNT. Cea care sunt!…

In rest, despre meserii, functii, la cum merg lucrurile acum prin tara, si ce sanse sunt sa faci ceea ce doresti sau esti inzestrat sa faci, las imaginea de mai jos sa vorbeasca….


Acesta este raspunsul meu la o leapsa pe care am primit-o de la Gina (Ce as fi vrut sa fiu!), si pe care o transmit mai departe la: Andi, Carmen, Cristi,  CellaDan,  GanditorDaurel, Gabi, Madi, Mirela, Oana, Cami, Secretosul, Teo, Onu. Si oricui vrea sa se serveasca, e la LIBER!!!!!

42 Responses to Cea care sunt!…

  1. Mirela spune:

    Cati, am citit!
    Uite, am raspuns si eu lepsei lansata de Gina.
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/%C8%99i-totu%C8%99i-arta/
    „De aceea cred ca cel mai important lucru este ca SUNT.”.
    Asa este, important este ca esti. Si esti un om bun, o MAMA iubitoare si un ziarist excelent! 🙂

  2. A, dacă se ajunge la asta, pe final, e grav de tot. Numai că – fie vorba între noi, fiindcă ne lovim de foarte multe situaţii – pupincuriştii nu vor dispărea. Se pare că plaiurile mioritice le merg la suflet, aici totul le prieşte şi se dezvoltă corespunzător pe lângă toate instituţiile.

    Gânduri bune la final de săptămână, Cati!

  3. VirtualKid spune:

    Noi te-am cunoscut in ipostaza de mama si ti se potriveste!

  4. CELLA spune:

    eşti un OM ! minunat şi împlinit
    şi DRUMUL continuă
    ţi-l doresc împletit în minuni împlinite 🙂

    şi eu am scris dar a trecut neobservat ca mai toate ale mele. cu bucurie am spus ce voiam

    exerciţiu : răbdA(rea) 🙂

    şi mi-a rămas BUCURIA 🙂

    • Cati Lupaşcu spune:

      E foarte frumos si complex ce ai scris tu, acolo. Refuz sa cred ca trecut neobservat doar ca, uneori, complexitatea … indeparteaza.
      Bucuria cu care ai scris insa conteaza enorm si… se vede.

  5. incertitudini spune:

    Cati,
    Știi cum e- cine râde la urmă râde mai bine!
    Tu ai venit pe lume, râzând de bună seamă, devreme ce prezinți totul în cel mai simpatic mod.
    Mă bucur că ai preluat leapșa ca o provocare!
    A fost fain la întâlnirea aceea pentru care te-ai pus la patru ace?

  6. Cati Lupaşcu spune:

    Eu cred ca da, m-am descurcat onorabil.

  7. psipsina spune:

    mă bucur să te cunosc şi aşa, cati, ca omul care ai fi vrut să fii, cu venirea ta mai deosebită pe lume, cu gândurile tale de om bun. chiar dacă nu te-am cunoscut personal, cred cu tărie că eşti un om bun şi o mamă asemenea.
    pentru că, aşa cum ai văzut deja, la mine tronează deja o leapşă îţi voi răspunde aici despre ce aş fi vrut să fiu şi voi încerca să fiu succintă.
    m-am dorit mai mereu învăţătoare, încă de dinainte de a şti prea bine cu ce se mănâncă această profesie. îmi aliniam şi îmi educam păpuşile, iar mai apoi prietenii de joacă, ceva din visul acesta s-a conturat în munca de trainer pe care sper să o reiau cândva.
    mi-am dorit să lucrez printre retorte şi eprubete, să descopăr tainele fiecărei substanţe chimice şi ştiu că ceea ce astăzi este doar o pasiune se datorează în mare parte profesoarei mele de chimie din clasa a şaptea dar şi celor patru ani de liceu în care chimia a fost materia de bază.
    mi-am dorit ceva mai târziu să fiu şi am fost ani buni analist financiar, toată ziua cu nasul în bugete şi previziuni, într-o lume a cifrelor aparte şi tăcută, total opusă a ceea ce fac acum.
    şi mi-am dorit să nu mai am stăpân, să fac ceva cu mâinile mele şi cu mintea mea. la asta lucrez acum, de o vreme. fac încă paşi mici, dar nu mă plâng.
    interesant este că scriu de prin copilărie, dar nu mi-am dorit niciodată să fac din scris o muncă ci numai o joacă…

    • Cati Lupaşcu spune:

      Am predat fizica si chimie 5 ani. Facultatea pe care am urmat-o s-a bazat 50% pe chimie, deci iti inteleg pasiunea. Contabil, economist, nu mi-am dorit ever si nici nu cred ca as putea vreodata sa fac asta.
      Cred ca de aia eu ma simt bine la „stapan”, n-as avea curaj sa-mi deschid o afacere proprie… cel putin nu in vremurile astea tulburi.

  8. carmen spune:

    Cati, ce bine ca esti, ce bine ca te cunosc!
    Ganduri bune!

  9. CT spune:

    Complicata chestia asta cu ce ai fi vrut sa fii… eu nu imi amintesc prea multe in legatura cu dorinta mea de a deveni ceva anume… Insa musafir pentru nimic in lume nu mi-ar fi dat prin cap sa fiu. Toata viata?… Amuzant…

  10. Costin Rbsv. spune:

    „De aceea cred ca cel mai important lucru este ca SUNT. Cea care sunt!”
    Asta mi-a adus aminte de un vers, dintr-o poezie a lui a lui N. Stanescu.

    Ce bine că eşti, ce mirare că sunt!

    Poezia se numeste, Ce bine ca esti! Imi place mult si am zis sa o impart cu cititorii tai.

    „E o întâmplare a fiinţei mele
    şi atunci fericirea din launtrul meu
    e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
    pe care mi le scrişneşti într-o îmbrăţişare
    mereu dureroasă, minunată mereu.

    Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
    lungi, sticloase, ca nişte dălti ce despart
    fluviul rece în delta fierbinte,
    ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

    Du-mă, fericire, în sus, şi izbeşte-mi
    tâmpla de stele, până când
    lumea mea prelungă şi în nesfîrşire
    se face coloană sau altceva
    mult mai înalt şi mult mai curând.

    Ce bine că eşti, ce mirare că sunt!
    Doua cântece diferite, lovindu-se amestecându-se,
    doua culori ce nu s-au văzut niciodată,
    una foarte de jos, întoarsă spre pământ,
    una foarte de sus, aproape ruptă
    în înfrigurată, neasemuită luptă
    a minunii că eşti, a-ntâmplării că sunt.”

  11. Costin Rbsv. spune:

    Sper să nu fi fost inoportun, şi să placă tuturor poezia.

    Revin cu mare plăcere aici si simt că pot spune „multe”.

  12. […] Cati Lupașcu și Mirela Pete, provocatoare și visătoare cum le știm, mi-au oferit un loc în tramvaiul dorințelor dezvăluite cu plăcere. Știam că îi zice leapșă, dar când am văzut încântarea copilărească și senină cu care au răspuns ele, mi-e cumva să o mai numesc doar așa. Și-am sărit și eu din fugă pe scări, într-un moment când caii își încetiniseră galopul și admirau peisajul. […]

  13. Andi Bob spune:

    Mulțumesc, am preluat legătura 🙂

    Emoționantă dezvăluirea ta …

  14. […] poate unii care se dau prea fără măsură, vor realiza, că în fapt, sunt  tot material de R.B. Fie şi pentru motivul, că nu-şi conştientizează poziţia penibilă, sau ne cred pe noi […]

  15. daurel spune:

    Am primit provocarea, multumesc.
    Tocmai voiam sa scriu ceva despre cum s-au straduit cei din jur sa ma transforme dupa mintea lor…

  16. Cati,
    Ca intotdeauna, ai un efect ciudat asupra mea.Dar, multumindu-ti, nu pot prelua leapsa, pe motiv de pedigriu.Oricum, am avut si eu, vise:sa fiu taran, cioban, medic.
    N-am reusit nici unul din ele.
    AZI,Mi-as dori sa fiu macar cel mai dobitoc, dintr-un guvern de cretini, sa vad, chiar nu se poate?
    Dar nu am sanse, concurenta este prea mare.
    Madi si Onu

  17. Cati Lupaşcu spune:

    Vorba romanului, decat codas la oras, mai bine in satul meu fruntas!
    Asta ca alternativa la a face parte dintr-un guvern de cretini…. parerea mea.

  18. […] Lupaşcu,  Ioan Sorin Usca,   Giana, se-cret,  Zinna,  Gina, Gabi Ilieș, Daurel, Grişka,  Cati, Gabi123,  Vania, Supravieţuitor,Loc de iubit.Tano, Redsky,Elisa, Scorpiuța, Gabriela Neagu, […]

  19. […] happy day, Arici de mare, Alexandrescu Daniela, Andrei Mituca, Bolboretas Galegas, Cati Lupascu, Costin Comba, Gabriela Elena, Ioan Usca, Intre vis si realitate 2, Madi si Onu […]

  20. Mirela spune:

    Cea care esti…autoarea morala a provocarii parfumate, vino si de data asta, e lansata de 10 zile!
    Iata prima poveste a Parfumului Cenusaresei!
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/parfumul-cenusaresei-poveste-parfumata-intre-bloggeri/
    Te astept azi sau maine, cand ai timp, sa lasi linkul cu povestea ta. Stiu ca va fi uimitoare! 🙂
    Te astept cu drag!

  21. […] Sorin Usca,   Giana, se-cret,  Zinna,  Gina, Gabi Ilieș,Redsky, Daurel,Simona, Grişka,  Cati, Gabi123,  Vania, Supravieţuitor,Loc de iubit.Tano, Redsky, Scorpiuța, Gabriela Neagu, Gabriela […]

  22. […] Onin, Buimacii, Carmen, Cati Lupaşcu, Călin Hera, Flavius Obeadă, G1b2i3, Gabriela Elena, Gabriela Ilieş, Gabriela Neagu, Georgiana […]

  23. […] on Fara titluCati Lupaşcu on Cred cã este actualã…Cea care sunt!… on Cred cã este actualã…daurel on Declaratia autoruluicostin comba on […]

  24. Pentru astazi am pus mai jos video Romanii au talent, editia 4, din 11 martie – si daca vreti sa vedeti si celelalte editii puteti intra la sectiunea EMISIUNI SEZON 1 de pe acest site ! Trebuie sa retineti faptul ca trebuie sa aveti viteza de download/upload buna ca sa mearga bine!

  25. Stiu ca nu toti putem sa fim cu ochii pe Pro TV vineri seara pentru a urmari show-ul Romanii au talent, si tocmai de aceea va anunt ca aici pe site puteti revedea video cu cei care s-au prezentat pe scena, poze, interviuri, dar si emisiunile inregistrate, fiecare editie in parte!

  26. Dupa ratarea ”aviator, medic, musafir, pilot f1, fotbalist, macaragiu, actor, cantaret, etc.” e bine sa te impaci cu ceea ce esti. Un copac ajuns la maturitate, nu prea mai merge permutat – asa ca …crengile cat mai destinse: mai o fotosinteza completa, o ploaie acida, un zefir.. mai o scrijelire by gigi alpinistu’ – x+y = love .. :))

    • Cati Lupaşcu spune:

      Sa te simti bine in pielea ta cred ca e cel mai important. Iar eu, cu mici exceptii (crize de nervi, de varsta, de riduri, de kilograme, de fiere 🙂 ) chiar ma simt. 🙂 🙂 🙂

Lasă un comentariu