Povesti. Poeme

 

A fost odata ca-n povesti, a fost ca niciodata… A fost odata, intr-un oras de la malul Dunarii… sambata. Iar sambata aceea era una speciala. Seara, in castelul de la etajul VI, soseau invitati de peste mari si tari. Ei, nici chiar asa, mai degaraba de peste sate si orase. Si, va dati seama, vanzoleala mare, bucate alese, vinuri, flori… Nobilii castelani nu mai pridideau cu treaba, care-incotro, sarcini echitabil impartite, dupa pricepere si puteri.
Introducerea de poveste fiind facuta, permiteti-mi sa trec la persoana I, pentru ca, asa cum banuiti deja, personajele principale ale acestei povestiri cu „iz” vom fi noi. Adica eu, Cenusareasa, si nobilul meu „castelan”. Tot cu permisiunea dumneavoastra, onorati cititori, aduc povestea undeva in jurul pranzului, cand mare parte din treburile grele erau facute. Doar mici retusuri de „dizain”. In rest, forfota mai era doar prin bucatarie. Unde, ca o veritabila stapana, patronam eu. Si cum, „prea nobilul” meu uraste sa ma deranjeze cand sunt in febra „creatiilor culinare”, a decis ca n-ar fi rau sa incepa sa se preocupe si de aspectul lui. Nu de alta,  dar a mai patit-o cand, galant, mi-a permis mie sa ocup prima baia si… nu va mai spun mai departe… orice barbat stie… Si femeie!
Deci, primul pas… frizeria din colt. A incalecat pe-o sa, si dus a fost!
Plecase de vreo jumatate de ora cand am iesit in hol cu niscai treburi si… nebunie curata. Pe masuta de la intrare, intr-o ordine desavarsita, portmoneul, cheile, telefonul mobil. Toate ale lui! El care, nici sa duca gunoiul nu iese fara ele. Le-a uitat!, am decretat disperata, desi nu-l caracterizeaza. Dar, mai stii! Imi si inchipuiam „umilinta” pe care ar fi trebuit sa o indure. Asa ca, fara sa stau pe ganduri, am inchis cuptor, aragaz, tot ce am gasit ustensila miraculoasa prin jur si, cu sortu-n brau… dupa el.
Era o vreme de-a dreptul cainoasa, dar, ca si pe Ana lui Manole, nimic nu m-a intors din drum. Nici macar faptul ca, fiecare pala de vant aducea spre mine, dinspre mine, un miros teribil de fum de gratar, ceapa, usturoi, sarmale, cimbru etc.
Cand am intrat in frizerie, el inca isi astepta cuminte randul. A inmarmurit cand m-a vazut toata o spuma si despletita. Cu ce platesti?, l-am intrebat. Iar el a scos tacticos din buzunarul sacoului 10 lei. Nu uitase, evident… el nu uita niciodata nimic! La fel cum, probabil, nici cei din frizerie nu vor uita vreodata „dara suava” ramasa in urma mea.
Revenind la poveste si la intrebarea ei: „Cum miroase Cenusareasa!?”
Pai, evident, pentru prima parte a zilei, v-am expus tabloul complet. Seara insa, dupa ce m-am dat trei ore peste cap (ups! am vrut sa spun „de trei ori peste cap!”), Cenusareasa din povestea mea a mirosit a Parfum Lancome – Poeme. Adica a narcisa, a frezie, a trandafir si … a mimoza…ce sunt!

Va jur cu mana pe inima, provocarea Mirelei chiar m-a pus in mare dificultate. La parfumuri nu ma pricep, condurii sunt atat de scumpi incat, daca nu reprezinta „stricta necesitate”, nici macar din vitrina nu-i mai privesc… Daramite sa-i pierd! Povesti cu printi si printese n-am mai citit de mult (am baiat!)… Deci…. Ce ma scoate pe mine de fiecare data din incurcatura!? Hazul. Iar cand vine vorba de haz, numai eu stiu ce  tampenii pot sa scriu!

Au mai scris pe aceasta tema, texte extraordinare nu stupizenii ca mine:

Mirela: http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/parfumul-cenusaresei-poveste-parfumata-intre-bloggeri/

Gina , Incertitudini:

http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/03/in-stropi-de-iasomie.html

…Unde puteți citi despre Fabrica Fragonard de parfumuri, din Grasse. E fascinant! La Gina!

Ana :

ana, propune ca parfumul Cenușăresei să fie Vol de Nuit de Jaques Guerlain și un buchet de lăcrămioare . Poate și Ana va putea să scrie, eu îi doresc mult. Vol de nuit e un parfum al zborului prin noaptea întunecată și e foarte potrivit cu fuga Cenușăresei, pe scări!

Gabriela Elena ne propune această excepțională poveste a parfumului Cenușăresei:

http://gabryellehelen.wordpress.com/2011/03/14/parfumul-cenusaresei/

Gabi a găsit în Primăvară parfumul Cenușăresei. Vă tog să citiți, e un post rafinat și frumos!

http://g1b2i3.wordpress.com/2011/03/14/a-revenit-frumoasa-primavara-alexandru-vlahuta/

Carmen ne aduce această minunată poveste parfumată a Cenușăresei moderne și tenace:

http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/03/parfumul-cenusaresei.html

 

42 Responses to Povesti. Poeme

  1. incertitudini spune:

    Cati,
    Felicitări!
    De astăzi, toate cenușăresele ce suntem vom ocoli bucătăria!
    Vivant narcisele, freziile, toporașii, micșunelele, iasomia!

  2. redsky2010 spune:

    cenusareasca cu miros de gratarel si bucate inspirate, yammi! 😀

  3. Mirela spune:

    Cati, m-ai amuzat! Ești o Cenușăreasă căutată, eu așa zic! Ei, bucătăria era arma secretă a Cenușăresei. Mereu m-am gândit că, odată mariajul rezolvat, prințul îi va cere uneori frumoasei sa-i mai facă, acolo, un foietaj, un coque au vin, ceva! Și apoi, n-are decât să se învăluie în Poeme de Lancome!
    Felicitări, Cati! 🙂

  4. […] Virusverbalis, Redsky, Giana, Gânditorul, Teo Negură, Melami,  Gabi My Heart to Your Heart,  Cati,   Zamfir […]

  5. psipsina spune:

    cati, hazul nu numai că te scoate din încurcătură, dar relevă şi o altă latură frumoasă a ta. mi te şi imaginam cu şorţu-n brâu, despletită, mai ană decât ana lui manole, cu dâra de parfum „au cuisine” ca o trenă pe care, după ce te-ai dat de trei ori peste cap, ai transformat-o în juliette binoche, cea care a întruchipat imaginea acestui parfum.
    mi-a plăcut mult scrierea ta. 🙂

  6. VirtualKid spune:

    Primul comentariu vine de la un bucatar profesionist.
    Iti dai seama cat de fericita o sa fie „cenusareasa” careia o sa-i dea condurul?

    Hai ca situatia nu era chiar asa de grie. Era mai rau daca se ducea sa se tunda cartierul „Radu Negru”, sau la vreo frizerie din cartierul brailean al orasului Galati…..

    • Cati Lupaşcu spune:

      Uite si primul comentariu de la un barbat: „Hai ca situatia nu era chiar asa de grie”, logic si realist ca toti barbatii. Chiar asa, daca frizeria era la kilometri distanta! ha ha ha, pleca cu masina si atunci nu mai exista problema, iar postarea mea nu mai avea esenta. Chiar crezi ca s-ar fi deplasat mai mult de 200 metri fara masina!?
      Despre bucatarul profesionist, il ador si imi pare rau ca n-am si o fata 🙂

  7. […] mai scris pe aceeaşi temă: Carmen, Gina, Gabi,  Cati, (vor mai […]

  8. „“Cum miroase Cenusareasa!?””

    O întrebare atipică, te pune neapărat pe gânduri. Această temă a Cenuşăresei a fost deosebită, din punctul meu de vedere… Şi am citit câteva texte frumoase, în aceste zile. Da, se scrie în blogosferă, indiferent de unele opinii.

    O seară cât mai frumoasă!

    • Cati Lupaşcu spune:

      Si eu le-am citit, Cristian, cu sufletul la gura. Liniste si impliniri am gasit in ele. Da, in blogosfera chiar sunt unele texte care merita promovate.
      Zi linistita sa aveti si voi.

  9. g1b2i3 spune:

    Mie-mi place povestea asta a Cenusaresei moderne cu castelul intrun apartament de bloc! 🙂

  10. CARMEN spune:

    Simpatica foc povestea ta! o noua-veche Cenusareasa 🙂 care trabaluieste ca-n basmul original, are simtiri de Ana-lu-Manole si la fel de bine stie când sa… îsi dea „trei ore peste cap” 😀 Mi-a placut mult!
    O seara faina! 🙂

  11. Gabriela spune:

    Am avut impresia ca e .. Hypnose!

  12. daurel spune:

    Ma tot minunez cat de asemanatoare sunt grijile, evenimentele si preocuparile romanilor, romancelor…
    Doar preturile la frizerie difera…

  13. […] ,Bogdan Marinescu ,Basarica ,fragmentarium ,Madi si Onu ,Mariana Ciutacu ,Oana ,Sfinx ,Theodora ,Cati Lupascu ,Corina Cretu si […]

  14. Cum vad Romanii au talent? Cum vad Pro TV live? Unde pot vedea Romanii au talent editia 4? Unde pot vedea Romanii au talent 11 martie? Unde vad emisiunea Romanii au talent in reluare? – Intrebari care si-au gasit raspunsul pe acest site.

  15. Stiu ca nu toti putem sa fim cu ochii pe Pro TV vineri seara pentru a urmari show-ul Romanii au talent, si tocmai de aceea va anunt ca aici pe site puteti revedea video cu cei care s-au prezentat pe scena, poze, interviuri, dar si emisiunile inregistrate, fiecare editie in parte!

  16. incertitudini spune:

    Cati,
    Pe la tine miroase a zambile roz!!

  17. […] Negura, Theodora, Carla, Gabriela Elena, Ioan Usca,  Madi, Caty Lupascu, Raveda, Lucia Verona, No Justice, Proortodox, Proscris,   […]

  18. […] Giana, Gânditorul, Teo Negură, Melami, Napocel, Gabi My Heart to Your Heart, Ioan Usca Vania, Cati, Zamfir […]

  19. Mirela spune:

    Îți întorc cu drag salutul de bună dimineață! Afară-i primăvară, să ne fie frumoasă ziua! 🙂

  20. […] Negura, Theodora, Carla, Gabriela Elena, Ioan Usca,  Madi, Caty Lupascu, Raveda, Lucia Verona, No Justice, Proortodox, Proscris,   […]

  21. Aliosa spune:

    @ Cati,
    E primăvară si la mine-n locul unde-ntoarce trenul de trei ori pe zi dar astăzi a stat in gară mai mult cu două ore ca altădată ( CFR-istii stiu de ce ) . Eu am fost prin capitală cu treburi si tocmai de aceea nu te-am mai vizitat in ultimile zile dar tu nu te superi, nu-i asa ? Mi-a plăcut mult povestea , comentariile doamnelor dar si răspunsurile tale si parcă si oboseala acumulată in ultima perioadă a dispărut.
    Cu respect, Alioșa.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Aliosa, de la noi, am impresia ca tocmai a fugit putin primavara… e deja mult mai frig decat ieri si, parca, sta sa ploua.
      Aici nu incape suparare. Pe prietenul cel mai bun, la care te gandesti in fiecare zi, dar il suni, poate, o data luna, te superi!? NU. Deci si aici usa e larg deschisa. Intra cine vrea, oricand doreste si are putina vreme.
      Ma bucur insa ca te-am destins putin. Astazi am un subiect „negru”.

  22. […] Negura, Theodora, Carla, Gabriela Elena, Ioan Usca,  Madi, Caty Lupascu, Raveda, Lucia Verona, No Justice, Proortodox, Proscris,   […]

  23. […] Elena,  Stropi de suflet, Gina, Gabi Ilieș,  Virusverbalis, Gânditorul,  Melami, Napocel, Cati, Zamfir […]

  24. baltazar72 spune:

    Cenusareasa mica ce esti!

  25. […] Melami, Gabriela Elena,  Stropi de suflet, Gina, Gabi Ilieș,   Gânditorul,   Napocel, Cati, Teo Negură,Caius, Scorpio, Dispecer, Gabi123, Gânditorul, Gabriela Elena, Gabriela […]

Lasă un comentariu