Când normalitatea şochează

Dezastru, prăpăd, nenorocire. Tragedie naţională. Ţară înecată în lacrimi amare. Nervi, acuzaţii, reproşuri. Unul din doi absolvenţi de clasa a XII-a din judeţul Brăila a picat examenul de bacalaureat. În multe judeţe din ţară situaţia e şi mai gravă, abia unul din patru sau unul din trei absolvenţi reuşind să treacă peste acest „hop”. Părinţi, profesori, copii caută deopotrivă vinovaţi. Cei mai mulţi se declară şocaţi de rezultate.
Nu ştiu ce credeţi dumneavoastră, dar eu vă spun cu toată sinceritatea: nu am fost luată prin surprindere. Cel puţin după prima probă, când au fost daţi afară din săli sute de candidaţi care încercau să fraudeze. Mi-a fost clar că anul acesta „copiuţa” a intrat în dizgraţie şi că, în aceste condiţii, şi rezultatele vor fi „pe măsură”.  Cititi mai departe in „Obiectiv – Vocea Brailei”. 

23 Responses to Când normalitatea şochează

  1. Daniel Tudose spune:

    Downfall…oare…

  2. […] Cati, Giolly, Addicted, Chinezu, Dojo, Ex-silentio, Grapefruits, Iancu Ionuţ, Laurenţiu, Leneşu, […]

  3. psipsina spune:

    era momentul, cum spunea daniel ieri, „tăierii cireşului”, cati. numai că preluarea celebrei scene din „der untergang” mi se pare o deplasată încercare de haz de necaz. este momentul asumării, nicidecum al râsului şi al aruncatului de vină.eu aşa cred.

  4. Aliosa spune:

    @ Cati,
    Bună ziua !
    Am comentat mai multe dincolo pentru ziar dar nu a apărut imediat . Probabil că va apare după ce administratorul va da acceptul. Indiferent de rezultat, te rog să intri pe : http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/06/29/SE-INTÂMPLĂ-DOAR-LA-NOI-BACALAUREAT-2011 si vei constata că, am aproape aceleasi opinii despre BAC 2011 ca si tine iar http://incertitudini2008.blogspot.com/ ( Gina ) a punctat in comentariul ei chiar mai bine ca mine acest subiect.
    Felicitări pentru modul deschis si curajos al descrierii cauzelor rusinosului esec de la bacalaureat 2011 si mai ale pentru sugestivul titlu : „ Când normalitatea șochează ” !
    Cu resapect, Alioșa.

  5. Neofit Iulian spune:

    situatia vazuta de un fost profesor.
    1)in primul rand eu o vad ca o actiune a puterii impotriva profesorilor:profesorii sa nu mai aiba motiv de a cere marirea salariilor.
    2)de demotivare a elevilor pt invatare[daca nu sunt locuri de munca pt ce sa invete?].
    3)mascarea incapacitatii guvernului de a gasi solutii pt pregatirea fortei de munca.
    4)deteriorarea relatiei profesor-elev
    5)elaborarea legii genocidice cu privire la consumul de etnobotanice.
    6)programa scolara fara caracter politic.ea trebuie sa tina cont de cerintele desvoltarii economice si a altor domeniipeste 20-25 ani.=>viitorologi+economisti+medici+alte domeniide activitate.

  6. CT spune:

    Este primul examen de bacalaureat sustinut „pe bune” si asta ma bucura foarte foarte tare fiindca, poate, de aici inainte se va lua in serios viitorul acestei tari, adica: educatia, invatamantul. Poate se va intelege ca nu poti sa faci educatie, cultura, cu 900 de lei(salar/luna) cu scoli neincalzite, cu o scoala la nu stiu cate sute de kilometri, etc… Altfel ne trezim pe mana unui doctor chirurg care a furat la BAc, a furat la facultate, a furat peste tot… si sa vezi atunci operatie stil Ciomu…. E mult de discutat. Ma opresc aici.
    Seara Frumoasa, Cati. :).

  7. Iulia spune:

    De vina sunt si profesorii dar si elevii.Multi din ei din facebook si twitter nu stiu sa iasa ,dar de citit o carte ori de recomandat ceva nici nu se obosesc.Multi dintre profesori nici nu ar trebui sa fie la catedra ,iar maririle de salariu sa fie pe merit ,nu pe cadouri de -8martie ,Craciun ,Paste etc .
    Iar stimulentul trebuie sa vina de la profesor ,oricat de prost ar fii platit .Nu toata lumea este facuta sa ia bac-ul ,si nu toti sunt facuti sa fie la catedra !

    • John from London spune:

      Iulia ce placere , cum iti merge? iti urez toate cele bune , sa ai grija de tine, pe curand
      Jonathan

  8. CT spune:

    stimulentul trebuie sa vina de la Putere, nu de la profesor. cand cheltui jumatate de salar pe naveta si mai ai si doi copii nu stiu daca iti mai arde de texte gen „oricat de prost ar fii(?!) platit”… Trebuie investiti bani in sistemul de invatamant nu in posetele si in buzunarele politicienilor… ca ei nu au ce ne invata bun… sa nu mai stea elevii cu paltonul pe ei in timpul orelor sau cu umbrela deasupra capului cand ploua… ma rog… vorbesc si eu sa nu adorm. nu se vor indrepta niciodata lucrurile.

  9. […] : Andi Bob, Alex Mazilu,  Bogdan,  Blogdefuraciuni, Caius,  Cati, Călin Hera, Cristian Dima, Carmen Negoiţă, Flavius, Gabriela Savitsky, Lunapătrată, Mirela […]

  10. […] are blog si ar mai scrie cate ceva, Bogdan Onin ar scrie PA-uri, Calin Hera ar organiza concursuri, Cati Lupascu s-ar plimba  prin orasul de cuvinte, Flavius Obeada ar sta pe genunchii lumii, Gabriela Savitsky  […]

  11. Neofit Iulian spune:

    subiectele[problemele]pot fi de doua feluri:unele sa vizeze volumul de cunostinte si altele inteligenta.volumul de cunostinte depinde de instruire si autoinstruire.cu inteligenta ne nastem.ce apreciem?acum se pune accent pe inteligenta.rezultatul unui examen se poate manevra prin baremul de notare

  12. daurel spune:

    Tinerii sunt mult mai orientati decat cred planificatorii invatamantului; se pare ca majoritatea sunt convinsi de inutilitatea unor discipline sau capitole; unii s-au bazat pe copiat, altii au strans din dinti si au invatat, insa sunt hotarati sa uite imediat…
    Fiica-mea, fiind decisa sa intre la drept la stat, a invatat in timp record istoria si,din fericire, a intrat; prin anii 2-3 de studii am intrebat-o un amanunt din manual; m-a privit ca pe un extraterestru si mi-a spus ca sunt depasit…; acum sunt si convins !

  13. virtualkid spune:

    Cu toate ca am ras cu lacrimi (aici am vazut pentru prima data filmuletul), nu imi pare a fi ceva de ras.
    Am vazut la stiri o declaratie a unui absolvent al liceuluin meu si m-am crucit. Nu am putut sa cred ca pe individul ala l-au lasat sa intre pe poarta liceului. Si cu toate acestea, el vorbea despre cat de „kul” este „sa lucrezi numai cu copiute”, iar incheierea m-a dat pe spate: „E bun ala care stie unde sa caute, nu ala care invata ca papagalul”.

  14. Neofit Iulian spune:

    cenzurati si stopati.eu am terminat cu invatamantul.si pt copii si…doar pt nepoti,solutii prin internet sau telefon.daca textul cerintei nu e clar,si „rezolvarea” va fi pe masura.si atunci faci ceva in scafarlia autorilor textelor.dupa gauss procentul de inteligenti scade sub mie la suta.de aceea nota care vizeaza IQ trebuie sa fie dupa 8[opt].baculnu urmareste IQ.urmareste volumul cunostintelor si ce poti face cu aceste cunostinte.nu este olimpiada.si nici examen politic.singura politica=prosperitatea producatorilor de produse materiale si spirituale.

  15. […] : Andi Bob, Alex Mazilu,  Bogdan,  Blogdefuraciuni, Caius,  Cati, Călin Hera, Cristian Dima, Carmen Negoiţă, Flavius, Gabriela Savitsky, Lunapătrată, Mirela […]

  16. vlad spune:

    Buna Seara!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

  17. incertitudini spune:

    Cati,
    Până și o victorie câștigată cu forța pumnului devine anormală..

  18. […] Nastase,  Andi Moisescu ,Alecu Racoviceanu  ,Aliosa Popovici , Amza Carmen , Cati Lupascu , Cristi Marcus  ,Madi si Onu ,Sfinxul ,Theodora, Theo , Oana Niculescu Mizil, Rinder Razvan […]

  19. […] Bun, acum să vedem ce aveţi de spus dragilor şi dragelor: Angelo, Doina Popescu, Marian Sabo, Pato, Florin, Baltazar, Cati Lupascu. […]

  20. […] aveţi o vară frumoasă! Eu deocamdată mă “delectez” cu […]

  21. Daca inveti constant, in toti cei patru ani de liceu, poti sa fii un viitor student fericit. 🙂

Lasă un comentariu