Aşa cred eu că miroase Dumnezeu!

Pe Silviu l-am cunoscut acum mulţi ani. Mai mult de 10. Totul a început cu un e-mail simplu, pe adresa redacţiei, prin care anunţa o acţiune. De loc din satul Cuza Vodă, comuna Salcia Tudor, Silviu Pîrlea, un cetăţean oarecare, plecat de ani buni în Italia în căutarea unui trai mai bun, se întorcea acasă. Nu singur, ci cu o delegaţie de consilieri locali şi oameni de afaceri din satul în care îşi strămutase viaţa. Dorea să le arate italienilor diferenţa dintre satul de aici şi cel de acolo şi, împreună, să caute nişte soluţii menite a mai acoperi din prăpastia ce le făcea atât de diferite. Am fost desemnată eu să consemnez evenimentul, numai că o parte a delegaţiei a ajuns la şcoală, o alta la primărie. Cumva, atunci, drumurile noastre nu s-au intersectat. Am păstrat însă legătura pe e-mail.

Mai departe cititi AICI.

Pentru imagini multumesc prietenului si colegului meu Nicu MIRCEA.

Trebuie sa va mai spun si ca inaugurarea a avut loc in ultimele zile ale lunii februarie. Venita din gerul napraznic de afara , caldura si linistea care m-au intampinat acolo mi-au dat o senzatie de calm, de pace. Sala era gatita ca de sarbatoare, la fel si oamenii. Mirosea a speranta, a prietenie,  a credinta. Mirosea discret a flori de primavara. De aceea am considerat ca cele scrise de mine se pot incadra in „tema” propusa de Mirela.

Au mai raspuns provocarii ei:

papagigli

Provocare parfumata – Il profumo della vita

http://v2valmont.wordpress.com/2011/03/02/provocare-parfumata-il-profumo-della-vita/

Carmen, o fină cunoscătoare de parfum:

Provocare parfumată. Regina primaverii*

http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/03/provocare-parfumata-regina-primaverii.html


Gabi- My Heart to Your Heart, a răspuns cu un videoclip despre Liliac, așa cum este această parfumată floare în pictură!

Liliacul

http://g1b2i3.wordpress.com/2011/03/01/liliacul/

Și videoclipul făcut de Gabi:

http://www.youtube.com/watch?v=DjG2MREjETQ&feature=player_embedded


Silavaracald

Parfum de primăvară – Fără

http://silavaracald.cotcodacii.ro/2011/03/03/parfum-de-primavara-fara/


Gina

Parfum efemer

http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/03/parfum-efemer.html

Gabriela, Fata din vis

Provocare parfumata. Parfumul primăverilor copilăriei

http://gabrielailies.wordpress.com/2011/03/03/provocare-parfumata-parfumul-primaverilor-copilariei/


Daurel

Parfumul primei cãsãtorii

http://daurel.wordpress.com/2011/03/03/parfumul-primei-casatorii/

si, bineinteles, ea:

Mirela
En Avril, Un Soir
http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/provocare-parfumata-en-avril-un-soir/

Mi-ar placea sa citeasca asta si: Aliosa, Ana, Andi, Baltazar, Caius, Camelia, Cammely, Carmen, Carmen, Cella, Cosmin, Costin, Cristi, Cristian, Daurel, Nabadaiosul, Gabitzu, Felix, IoanGabriela,  Gabi, Ganditorul, Gabriela, Dan, Flavius, George, Gina, Vania, Kid, Madi, Mika, Oana, Popa Teapa, Cami, Redsky, Razvan,  Secretosul, Star, Ragnar, Aura, Teo, Tibi, Doina, Umograf, Onu si Zolty.

54 de răspunsuri la Aşa cred eu că miroase Dumnezeu!

  1. Mirela spune:

    E o aromă de viață, ai scris foarte sensibil și tipic unui ziarist bun, dar și unei femei cu inimă de mamă, la fel de bună! Felicitări, Cati!:)
    ”Mirosea a speranta, a prietenie, a credinta. Mirosea discret a flori de primavara…”

    Cati, ei uitat sa pui linkul către mine!🙂

    Mirela
    En Avril, Un Soir
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/provocare-parfumata-en-avril-un-soir/

  2. Cati Lupaşcu spune:

    Pai pe MIRELA am pus chiar linkul asta. Dar il mai pun o data si in lista. E in regula asa?

    • Mirela spune:

      Da, e bine să fie toate. Sunt 11 răspunsuri în total, e un mare succes, autor moral ce ești! Nu uit, o să te provoc și eu să lansezi o provocare! A fost o experiență foarte interesantă și o voi continua, numai timp să fie!🙂

  3. psipsina spune:

    Dumnezeu miroase a pâine caldă şi a oameni buni.🙂
    te citesc cu drag, te citesc cu plăcere şi cred ca şi tine că aşa miroase Dumnezeu.
    îţi mulţumesc mult.

  4. Aliosa spune:

    @ Cati,
    Asa cred si eu că miroase Dumnezeu ! Indiferent de opinia unora sau altora, ai mare dreptate si te stimez peste măsura posibilului pentru sinceritatea opiniei si gândului bun. Avem nevoie de cât mai multe sincere destăinuiri, de cât mai multe aduceri la cunostintă de gesturi omenesti, milostive si de buni crestini. Gestul domnului SILVIU PÂRLEA ar trebui urmat de cât mai multi români mai ales dintre aceiia care inainte de 1989 vindeau castraveti la aprozar, nechezol la alimentare si nationale la tutungerii iar după 1989 au ajuns si prin munca lor dar si prin eludarea legilor ( in mod deosebit a fiscului ),in topul miliardarilor români si-ai lumii iar conationalii lor de-aceeasi vârstă au ajuns pe drumuri, fără pensie si casă poate, si din cauza răutătii oamenilor si-a legilor făcute ca unii să moară de foame iar altii de imbuibeală.
    Felicitari Cati pentru articol !
    Un buchet de lacramioare dragi tie pleaca pentru 8 MARTIE de ZIUA FEMEII din partea mea spre tine.
    Cu respect, Aliosa.

  5. daurel spune:

    Silviu Pirlea, un Om, un Crestin curajos.

  6. incertitudini spune:

    Am citit de curând undeva-”Dumnezeu le dă preaiubițior Lui pâinea ca în somn.”

  7. pavelionut spune:

    Sunt pe lume oameni care reusesc sa faca fapte marete, toata cinstea lui, da dovada de o inima mare. Ii urez succes in tot ceea ce vrea sa intreprinda in viitor.

  8. Cati,
    „Am vorbit mult atunci, l-am sfătuit şi eu cum m-am priceput mai bine, dar înainte de orice l-am îndemnat să îşi urmeze calea” Frumos indemn ezoteric:”sa-si urmeze calea,visul” Orice cale este un inceput de vis;incepe cu visul. „Iar cel stapanit de un vis nu mai cunoaste indoiala”(Sharmas O’Sheel)Argument, foto postate.Imi pare bine, sa te fi cunoscut intr-o alta ipostaza a personalitatii tale deosebite.
    Madi si Onu

  9. MBS spune:

    Toata stima pentru Silviu Parlea! Este mare lucru sa aduci alinare batranilor si persoanelor nepunticioase. Dar tot raman la parerea ca daca vrei sa saturi un om intr-o zi, da-i de mancare, daca vrei sa-l saturi pentru toata viata, invata-l sa prinda peste.

  10. cammely spune:

    MBS iartă-mă dar nu pot fi întru totul de acord cu tine. Da. Ajută-i să îşi gestioneze criza şi să-şi găsească singuri resurse de a ieşi din ea, însă sunt segmente de asistaţi pe care nu mai e nevoie să-i înveţi să prindă peşte, au făcut asta toată viaţa şi acum când au ajuns loviţi de ani şi boli, statul în loc să le dea plata pentru munca lor,ridică din umeri că nu are de unde să le dea o pensie şi aşa amărâtă.
    Mâncal-ar mama de stat, ce se ingrijeşte de bunăstarea cetăţeanului obligându-l să pescuiască în alte ape(ţări), să-şi lase copiii pe seama amărâţilor de bătrâni care şi aşa de abia-şi duc bătrâneţile, pentru că proprii lor copii sunt nevoiţi astfel automat să cotizeze la fondul de pensii în altă ţară.
    Şi atunci mă întreb retoric cine e neputinciosul care ar trebui învăţat să prindă peşte, statul sau cetăţeanul asistat?!

    Până la urmă trebuie să recunoaştem că e nevoie şi în Românica noastră de cât mai mulţi oameni care să se implice prin acţiune. E nevoie şi de voluntariat.

    Cu adevărat domnul Silviu Parlea a dat dovadă de o conduită creştinească. Poate multi alţii ar dori să facă asemenea lui, dar cad în defetism şi nu ajung la stadiu de acţiune.

  11. […] Gabi123, Gabi Rotaru, Bogdan Onin, Răzvan Rinder, Supravieţuitor, Shayna, Verovers, Cati Lupaşcu, Onu, Theodora Marinescu, Zalmoxys, Simon, Mirela Pete, […]

  12. popateapa spune:

    Toata considerațiunea pentru o astfel de intreprindere!Din păcate implicarea autorității locale,recte primăria poate dauna acestei inițiative. De ce nu vine cu astfel de inițiative BOR. Ei sunt ocupati cu construirea de palate!

    • Cati Lupaşcu spune:

      NU nici vorba, cel putin in acest caz, primarul orasului s-a implicat foarte mult. Rar il laud, dar acum chiar merita si el toata stima mea.
      Bisericile noastre, ortodoxe, cel putin cele din Braila, au (cele mai multe)asemenea cantine sociale. Se intretin prin milostenia credinciosilor, si functioneaza sa stii! Aceasta mi s-a parut deosebita si demna de consemnat in primul rand pentru ca ideea a venit de la un om plecat din Braila de foarte multa vreme, si apoi a reusit sa adune trei Biserici importante ale religiei crestine. Plus o implicare consistenta a autoritatilor.

      • cammely spune:

        Pot sa confirm si eu ca si la noi in Baia Mare exista cantine sociale pe langa biserica ortodoxa.
        Dar aici era vorba despre un crestin care s-a implicat direct si asa cum a spus Cati a reusit sa adune 3 biserici, deci nu vorbim de religii,ci de crestinii care nu sunt doar crestini prin botez ci si prin fapta.
        Cinste lor!

  13. […] | Madi şi O… on Bombardament cu gheataTheodora on Bombardament cu gheataAşa cred eu că miroa… on Bombardament cu gheatadictaturajustitiei on Preluaridictaturajustitiei on Datorita faptului […]

  14. razvanserbu spune:

    Am citit si mi-a placut mult. Multa bafta in continuare si succes celor care au mintea deschisa si sunt in stare de fapte de omenie.

  15. […] nu doar la a-şi mai pune întrebări, ci şi să raţioneze minimal, Robert îl urmă pe necunoscut într-un birt sordid, […]

  16. […] tuturor: Alex Mazilu,  Caius, Cati, Dispecer, George Valah,  Link Ping, Mesterul Manole, Mirela Pete, Nea Costache, Pe fuga, […]

  17. […] Se poate, Teo Negura, Theodora, Georgiana, Vania, Vania,Carmen Negoiță, Ganditor de Hamangia, Cati, Veronicisme, Carmen și cine mai […]

  18. Frumoase poze – calm, pace, simplitate, indestulare. Pacat c-au fost doar patruzeci.

  19. […] sora mea are ochii de o culoare neobișnuită; un amestec între verde și albastru. Totuși, este ceva mai tânără decât Tarja, cu vreo opt ani. Nu-mi amintesc exact când am descoperit-o. Cred că […]

  20. […] de suflet, Cella, Cati, Dispecer, Link Ping,Caius, Nea Costache, Se poate,  Teo Negura, Theodora, Vania, Buimacii,  […]

  21. g1b2i3 spune:

    Nu-mi vine sa cred ca inca se gasesc astfel de oameni in aceasta lume plina de rautate si indiferenta.
    Un gest minunat.
    Titlul articolului e atat de frumos… sper intro lume mai buna

    • Cati Lupaşcu spune:

      Multumesc mult Gabi. E o onoare pentru mine vizita ta in oraselul meu. De mult te curtez, am facut-o insa discret. Acum imi iau inima in dinti si o sa imi si marchez prezenta.

  22. […] de suflet, Cella, Cati, Dispecer, Link Ping,Caius, Nea Costache, Se poate,  Teo Negura, Theodora, Vania, Buimacii,  […]

  23. VirtualKid spune:

    Imi duc copilul aproape in fiecare duminica la biserica, fara sa fim habotnici. Casa parohiala este la jumatatea bisericii. Anafura se imparte la iesire, pusa intr-un cos langa care se afla un altul, pentru mici donatii. Toate slujbele se incheie cu indemnul de a completa „formularul pentru 2%”….
    …si cu toate acestea nu se gasesc resurse pentru gesturi de acest fel! Ne raman doar mataniile, ca alea sunt la liber.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Stiu ca, de cand criza ne-a lovit asa crunt, si donatiile catre biserica s-au micsorat considerabil. Dar mai stiu si ca, acolo unde exista interes pentru sarmani, banii ajung cumva. Cu donatiiile sunt de acord catre biserica, cu 2% nu. Din punctul meu de vedere Smurd are mai multa nevoie de el. Dar, asta e parerea mea doar.

      • VirtualKid spune:

        Ai fi surprinsa daca ai afla cate astfel de declaratii reusesc sa adune. Asta in conditiile in care nu ofera nimic in schimb, ba chiar iti vand lumanarile pe care sa le aprinzi mortilor tai la pretul cel mai mare de pe piata.
        Popa Daniel este mare marketer!

  24. incertitudini spune:

    Cred în forța ajutorului!

  25. Gabriela spune:

    O frumoasa lectie de omenie. De multe ori constat ca oamenii simpli dau astfel de lectii celor „cu pretentii”.

  26. Cati Lupaşcu spune:

    Sunt foarte rare cazurile in care satulul in crede pe flamand. Poate de aceea, de fiecare data cand e nevoie de ajutor sar in primul rand cei care stiu ce inseamna „sa ai nevoie de ajutor”. Ganduri bune Gabriela!

  27. […] Diana Mihai, La bulivar, Word of Solitaire, Incertitudini, Giana, Nice, Photographis, Arcadia, Cati Lupașcu, Zina, Mircea Suman, G1b2i3, Gabriela Elena, Melami, Mirela Pete, Link-Ping, Verovers, Vania, […]

  28. […] Onin, Buimacii, Carmen, Cati Lupaşcu, Călin Hera, Flavius Obeadă, G1b2i3, Gabriela Elena, Gabriela Ilieş, Gabriela Neagu, Geocer, […]

  29. zoltybogata spune:

    Bună, nu vreau să consideri acest mesaj spam. Ajutăne să ajungă scrisoarea asta la Boc http://zoltybogata.wordpress.com/2011/03/05/scrisoare-catre-unchiul-boc/ daţi-o şi voi mai departe în lista voastră şi poate reuşim :-bd . multă sănătate

  30. salut ! daca esti interesat/a sa faci link exchange cu portalul meu de informatii online (http://www.portalio.ro) te rog sa pui linkul meu la tine in site cu denumirea (Portal de Informatii Online ) si sa imi dai un mail ca sa te pun si eu la mine: portalio@yahoo.com .multumesc frumos

  31. […] Mihai, La bulivar, Word of Solitaire, Incertitudini, Giana, Nice, Photographis, Arcadia, Cati Lupașcu, Zina,Mircea Suman, G1b2i3, Gabriela Elena, Melami, Mirela […]

  32. cand intreaga societate va fi asa v-om atinge perfeciunea:)

  33. Catalin spune:

    De foarte multe ori oamenii simpli au dat dovada de multa umanitate.Chiar dacă nu ai bani să dai şi celorlalţi, nimic nu te împiedică să-i ajuţi cu atât cât poţi. Nu trebuie să dai din buzunar, ci din suflet.Am eu o vorba:sa fii om nu te costa nimic…e gratis.

Lasă un răspuns

