Sunt doar un visator lucid. Nimic mai mult

 

Nu am sa va vorbesc astazi despre motiune. Nici despre asumarea raspunderii pe Legea Educatiei. Nici despre migrarea in masa a asistentelor medicale din Braila. Nici de vreme nu am sa ma plang, desi e frig, macar zambeste soarele, asa printre dinti.  Astazi am sa va vorbesc despre mine.

Si am sa incep prin a va marturisi ca imi place sa visez. Sa inchid ochii si sa fac proiectii de viitor. Dintotdeauna am fost asa. In ultimul timp insa, fortareata mea de vise da semne ca se clatina. Mai e bine sa visez?, ma intreb tot mai des in ultima vreme. In Romania de astazi, imprevizibila, incoerenta,  inconsistenta, are rost sa mai visez!? Si, dupa clipe de deruta, imi spun categoric: DA. Cand visezi inseamna ca speri.
Visam de exemplu cu ochii deschisi ca va veni o zi in care voi scapa de chinga comunistilor, care ma incorseta din ce in ce mai tare. Iar cand ma temeam ca o sa raman fara aer, s-a intamplat ceva ce multi romani aproape nici nu-drazneau sa viseze. Ce-i drept n-a fost meritul meu. Altii au murit pentru asta. Si, macar din respect pentru ei, trebuie sa visez. Si visez, desi e trist sa vad cum, chiar si dupa mai bine de 20 de ani, tot nu ne gasim rostul. Suntem tot in tranzitie, inca ne razboim cu mentalitati, inca mai facem comparatii. N-a fost usor, nu e usor. Dar, repet, un lucru am invatat in urma cu 20 de ani. Ca e important sa visezi, pentru ca visand speri.
De aceea, acum, in clipele in care ma simt coplesita de griji si responsabilitati, in clipele in care nu vad iesirea, ma adun si incep sa visez. Inchid ochii si ma vad peste ani. Peste 5, 10, 15, peste alti 20 de ani. Pentru ca mie imi place sa visez. Si visez. Dar fiti linistiti, sunt un visator lucid.

111 Responses to Sunt doar un visator lucid. Nimic mai mult

  1. […] Alex Mazilu, Altcersenin, Ana Cazacu, Ana Usca, Anca, Andrei, Blue Caffe, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Chat Noir, Collector, Cristi Lisandru, Deceneu, Dispecer, Doar cuvinte, Flavius, Florin, Flory, […]

  2. […] Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabitzu, Dan – Ziarul de la 5, Doina Popescu, Carmen, Gabriela […]

  3. […] Bob, Ardeiul zilei, Athe, Blonda deşteaptă, Boghi, Caius, Camelcutza, Carmen, Carmen Negoiţă, Cati Lupaşcu, Călin Hera, Cella, Chat Noir, Consiliul Naţional al Blogosferei, Cosmin Ştefănescu, Cristian […]

  4. […] Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabitzu, Dan – Ziarul de la 5, Doina Popescu, Carmen, Gabriela […]

  5. […] Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabriela Elena, Dan – Ziarul de la 5, Carmen, Simion Cristian, […]

  6. […] că boala lui Parkinson cunoscută şi ca paralizia tremurătoare, este provocată de carenţa unei substanţe, numită dopamină, şi care în zonele din creier, funcţionează, ca […]

  7. […] frumoasei vârste de 4 ani, –  La mulți ani i-am urat și îi urăm din nou atât noi, cât și prietenii internauți, ca să nu mai vorbim de prietenii și clienții noștri, care văd în noi, respectiv […]

  8. […] era destinat unei aeronave care sa poata fi refolosibila in zborul spre Marte, dar s-a dovedit interesanta si in transportul pe Pamant… In Iunie, anul acesta, un “scram jet” experimental a […]

  9. […] Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabriela Elena, Dan – Ziarul de la 5, Carmen, Simion Cristian, […]

  10. […] Nistor, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Caius, Calin Hera, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, […]

  11. […]  prin desfăşurarea tainică în care se petrece,  nu numai o stare de plăcere palpitantă,  “trăită cu sufletul la gură”, ci şi un  învătământ profund pentru viaţa de zi cu zi a fiecăruia dintre noi. Pentru că […]

  12. […] Nistor, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Caius, Calin Hera, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, […]

  13. EO spune:

    Visezi, deci existi.
    La ce visezi indeobste?

  14. […] Cella, Daurel, Cristian, George, Gabi, Onu, Carmen, Teo, Mircea, Mirela, Camelia, Karla, Ciprian, Cati, Aurora, […]

  15. […] ajuta un iepuraş să ţopăie… 9 noiembrie 2010 CATI LUPAŞCU – ÎN ORAŞUL DE CUVINTESunt doar un visator lucid. Nimic mai mult 28 octombrie 2010 FLORENTIN COMAN – FOTOGRAFIEGropile noastre 5 noiembrie 2010 MIRELA PETE […]

  16. […] Sunt doar un visator lucid. Nimic mai mult […]

  17. […] Caffe, Caius, Cammely, Carmen,  Călin Hera, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Consiliu, Cati Lupaşcu, Dale de cultura, Dispecer, Dispecerita, Erase […]

  18. […] numită glicemie, care, pe stomacul gol, înainte de a mânca, are o mărime normală, de 1 gram pe litrul de […]

  19. […] Blue Caffe, Caius, Cammely, Carmen, Cella, Chat Noir,  Cristi Dima, Cristi Lisandru, Consiliu, Cati Lupaşcu, Dale de cultura, Dispecer, Dispecerita, Erase Rewind, Flavius, Florin Matei, Florin,  Flory,  […]

  20. […] Nistor, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Caius, Calin Hera, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, […]

  21. […] Nistor, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Caius, Calin Hera, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, […]

  22. […] Caffe, Caius, Cammely, Carmen,  Călin Hera, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Consiliu, Cati Lupaşcu, Dale de cultura, Dispecer, Dispecerita, Erase […]

  23. […] Caffe, Bogdan, Caius, Cammely, Carmen, Cella, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Consiliu, Cati Lupaşcu, Dale de cultura, Dispecer, Dispecerita, Erase […]

  24. Gabriela spune:

    Recunosc ca si eu visez, uneori chiar si cu ochii deschisi. Suntem lucizi datorita experientei de visator. Cel putin, noi romanii, avem vechime in campul … visarii.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Bine ai venit in oraselul meu Gabriela.
      E bine ca visam, e bine sa visam. E ca o speranta pe care ne-o modelam in functie de asteptari.
      Multumesc pentru vizita.

      • Gabriela spune:

        Eu visez la o Romanie prospera. Oare vom mai apuca astfel de vremuri?

      • Cati Lupaşcu spune:

        Sper din tot sufletul ca DA.

      • Cati Lupaşcu spune:

        Buna din nou Gabriela. Tocmai m-am intors de pe pagina ta. Tu ai inchisa rubrica comnetarii? Nu permiti, sau e o eroare de moment?
        Oricum iti spun aici ce as fi vrut sa spun acolo. Si eu cant la chitara, in clasa I am inceput. Si, de asemenea, am predat stafeta fiului meu. El a inceput in clasa a II a, e inca la inceput, dar tinteste sus. Pana la Andrii Popa si Cantec despre haiduci am tinut pasul cu el, cand a trecut la AC/DS, m-am lasat pagubasa, deja ma depaseste 🙂
        Iti doresc o zi frumoasa si numai bine chitaristului tau.

      • Gabriela spune:

        Nu am inchis accesul la comentarii. S-ar putea sa fie o eroare in pagina.
        In ceea ce-l priveste pe fiul meu, muzica il face fericit.

  25. […] doar un visator lucid. Nimic mai […]

  26. […] 300 g de făină – 100 g unt – 100 g de miere de salcâm – 50 g zahăr – 2 linguri pudră de cacao – 250 g iaurt – 3 ouă – o linguriţă de bicarbonat – un praf de scorţişoară – zahăr pudră – […]

  27. […] de ştiri şi poveşti, blogul lui cati este un blog de ziarist, de om învăţat să privească lumea cu atenţie şi să o descrie cu […]

Lasă un comentariu