Inima mea, alb infinit

Imi socotesc anii dupa florile lor. Si asta pentru ca de ziua mea infloresc salcamii. De fiecare data, pentru mine inca o primavara incepe cu ei. De fiecare data, dau petrecere in cinstea lor si le asez florile in capul mesei, ca pe niste oaspeti de seama. Trimit soli in toate colturile zarii, iar acolo unde solii nu ajung, razbate in zorii diminetii strigatul meu. Venitiiii, au inflorit salcamii, haideti sa ne imbatam! M-am intrebat mereu, oare eu sunt cauza pentru care imi stiti orasul drept ”orasul cu salcami”, sa fie responsabile petrecerile mele, carora li s-au dus vestea in toata tara, la est si la vest, inclusiv in trecut? Oare rochia mea de gala, pe care de o mie de ani o port doar in ziua in care infloresc salcamii, va da senzatia asta de nebunie, de pofta de joaca? Ea imprastie in jur mirosul asta dumnezeiesc!? Nebunia asta de alb!? Astazi inima mea miroase a alb, a floare  de salcam. Iar eu aleg prin ungherele ei ca o smintita. Nu ma opresc, pasii mei nu vor sa o faca. Nebunii, cauta margini, dar margini nu-s. Pentru ca astazi inima mea miroase a alb infinit. Un infinit pe care l-am trimis pana hat, departe la voi. Il simtiti? Nu-i asa ca vreti sa alergati, vreti sa fiti putin nebuni!? Haideti sa fim nebuni impreuna, macar pentru o clipa.

Au innebunit salcamii

De atata primavara, 

Umbla despuiati prin ceruri

Cu tot sufletu-n afara

Si l-au scos de dimineata

Alb si incarcat de roua

Cu miresme tari de ceruri

Smulse dintr-o taina noua

Nu-mi vezi sufletul cum iese 

In haotice cuvinte, 

Au innebunit salcamii

Si tu vrei sa fiu cuminte?

Acesta este raspunsul meu la provocarea lansata de Mirela Pete, pe o tema propusa saptamana aceasta de Gabriela Elena

Puteţi citi povestea şi la:

Gina,
Gabriela Elena

Gabi
,
LeeDee P.,

Cammely,

Creve

Marin

Carmen

54 Responses to Inima mea, alb infinit

  1. Mirela spune:

    Cati, draga mea, suntem tot mai multi in grupul de Povestitori bloggeri, si chiar as vrea ca dintre cei care citesc si scriu la tine, sa ni se alature cine doreste!
    Da, au innebunit salcamii, nu putem sa fim cuminti! Saptamana trecuta au inflorot si teii (deocamdata pe bloguri, in Povestea Parfumata) la Carmen, la Gabriela Elena, la Danielle Wolf, la Gabi si la mine!
    Salcamii tai au o mireasma divin fermecatoare, magic varatica, pentru ca salcamii anunta primavara implinita si mersul ei senzual catre vara cea asteptata. Nu stiu OM caruia sa nu-i placa VARA! Om care sa nu se bucure de flori, de iarba, de zumzet harnic de albine, de capsuni si cirese la urechi sau de VACANTA!….Pentru ca aceste magnifice si simple miresme si bucurii, fac din vara aliatul nostru, al celor care stim sa ne bucuram!
    NEBUNIA TA E MOLIPISTOARE, SE CHEAMA FERICIRE SI E CONTAGIOASA, ASA CA, HAI SA ALERGAM IMPREUNA. Magic cuvant: IMPREUNA!
    Te pup!Superbe randuri! 😛

  2. Clipe De Cluj spune:

    Odata cu nebunia salcamilor, sa ciocnim impreuna o cupa de nectar sampanizat, asa cum doar zeitele si zeii au parte!
    LA MULTI ANI CU SANATATE!
    Cati, iti dorim tot ceea ce iti doresti si tu! Multa fericire! 🙂

  3. Cati Lupaşcu spune:

    Mirela, draga mea, promit: cum vor inflori teii (nu pot sa scriu despre ei daca nu le simt mirosul, exact ca si in cazul salcamilor, abia acum cateva zile au inflorit)le inchin si lor un post pe masura. Putin mai tarziu voi pleca la festivaul florilor, va povestesc in detaliu cum a fost. Duminica frumoasa va doresc.
    Impreuna, evident totul capata farmec aparte impreuna.

  4. Si-n orasul meu, salcamii dau petreceri parca etnobotanice. 🙂
    Parfumul lor te-nvaluie, iti intra-n suflet, in porii pielii, devii parca un burete care se imbiba cu albul parfumat al acestor flori.

    Inteleg de ce parfumul lor a devenit si parfumul inimii tale, Cati.
    Este imposibil sa nu-l iubesti! 🙂

  5. […] Simion Cristian, Amalgammax, Vio, Verovers, Transildania, Teo Negură, Simona Ionescu, Simon, Cati Lupaşcu, Cella, Ivona Boitan, Lilick, Mihaela di Toscana, Mircea Suman, Nicu, Adele Onete, Oana Clara, […]

  6. silavaracald spune:

    Și eu ce să fac dacă de ziua mea nu înfloresc decât, eventual câteva flori de gheață, pe geamurile zgribulite?
    Oricum, salcâmii îmi plac. Mai ales când sunt în pădure. Fantastice sunt pădurile asta în care vezi până hăt departe…

  7. […] Gina, Gabriela Elena Gabi, LeeDee P., Cammely, Creve Cati […]

  8. John from London spune:

    Buna ziua compatrioti!
    pai imi place topicul , imi place sa „inebunim” un picut , floare de salcam maiiiiiiiiii , multumim!
    Johnathan

  9. daurel spune:

    La multi ani cu bucurii !

  10. CARMEN spune:

    La multi ani! deci tu esti cea care lasa sa ne-nbete parfumul florilor de salcâm?! minunat moment sa te nasti! 🙂 Sa ai parte de bucurii si sanatate si anul întreg sa-ti fie pur ca albul salcâmilor!

    Parfumul inimii este tema pe care am abordat-o si eu: http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/05/parfumul-inimii.html

  11. Shayna spune:

    Da, au innebunit salcamii si noi odata cu ei… Cum sa mai fiu cuminte cand e atata frumusete si bucurie in jur? 🙂

  12. […] Cati Lupaşcu.Inima mea, alb infinit 45.766430 22.920679 […]

  13. […] Azi, tot brăileanul, cu mic cu mare, a ieșit la plimbare în Grădina Mare, să mai cumpere o floare, că doar e sărbătoare… […]

  14. […] Floare de salcâm Din primăvară timpurie Trezeşti în mine amintiri De pe raftul […]

  15. g1b2i3 spune:

    La multi ani cu multa sanatate!
    Parfumul salcamilorse simte si la noi.Au inflorit de cateva zile, se simte si cel al iasomiei, tot alba si parfumata.Teii inca mai au pana sa infloreasca.
    Fericiti sunt cei nascuti in anotimpul florilor!

  16. incertitudini spune:

    În livada mea toți salcâmii trăiesc o dulce nebunie!
    I-am înțeles!
    Se întâmplă o singură dată pe an!

  17. […] Gabriela Savitsky, Ioan Sorin Usca, Mirela,  Se poate,  Nea Costache, Daniel, CARMEN, Vania, Cati,Coolnewz, Caius, Melami, Teo Negura, Simion Cristian, Stropi de suflet, Theodora, Vania, […]

  18. […] Theodora,    Rokssana,    Hai ca se poate,    Vania,    Mesterul Manole,   Cati,    Vis si realitate,    World of Solitaire,    Andrei,    Cristi,   […]

  19. Aliosa spune:

    @ Cati,
    Parfumul florilor de salcâm, din urbea ta natală, a urcat in sus pe fluviul cel bătrân,până la fereastra casei mele !
    „ Au inebunit salcâmii ” spune Tudor Gheorghe-n a lui cântec !
    Da, asa este dar mirosul lor e inconfundabil !
    O săptămână minunată iti dorec !
    Alioșa.

  20. Zamfir POP spune:

    În ultimele zile, am fost în mod repetat pe la Durgău – lacurile sărate – şi, de fiecare dată am adus o crenguţă de salcâm ca să-mi miroase frumos în casă.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Eu nu trebuie sa rup, doar sa las ferestrele deschise. Miroase dumnezeiesc seara, am cativa salcami in fata blocului si la fiecare adiere de vant dau buzna la mine in casa.

  21. […] Simion Cristian, Amalgammax, Vio, Verovers, Transildania, Teo Negură, Simona Ionescu, Simon, Cati Lupaşcu, Cella, Ivona Boitan, Lilick, Mihaela di Toscana, Mircea Suman, Nicu, Adele Onete, Oana Clara, […]

  22. […] Gabi, Gabi Cimpoca, Gabriela Neagu,Georgiana,Ioan Sorin Usca,  Nea Costache, Daniel, CARMEN, Vania, Cati,Coolnewz, Caius, Teo Negura, Stropi de suflet, Theodora, Vania, […]

  23. psipsina spune:

    ce frumoasă eşti cati cu salcâmi prinşi în zâmbetul tău! 🙂

  24. razvanserbu spune:

    E ziua ta?

    Varianta 1:
    Afirmativa – La multi ani!

    Varianta 2:
    Fals – La multi ani! (ca nu strica)

  25. VirtualKid spune:

    Mama mea iubea bujorii si salcamii. In fiecare an mergeam in excursii doar pentru a-i vedea infloriti.

    Numarati in felul acesta, nu pot sa fie decat ani frumosi!

  26. Cati Lupaşcu spune:

    Ce frumos! Stii, undeva la granita dintre noi, adica Braila si Galati, aproape de locul unde se varsa Buzaul in Siret, exista o rezervatie de bujori. N-am fost niciodata acolo, sotul meu mi-a povestit. De doi ani si-a propus sa ne duca si pe noi acolo. Pana acum n-am fost, dar promit ca daca voi ajunge o sa ma rog pentru mama ta.
    Padurea de salcam de la Hanu Conachi ai vazut-o? Este superba

  27. La Multe Primăveri Înflorite, Cati!
    Pînă la cafea, închin în sănătatea ta o cupă plină cu gînduri frumoase şi-ţi urez să ţi se împlinească toate dorinţele. 🙂
    La Mulţi Ani!

  28. Cati Lupaşcu spune:

    Multumesc Tibi. Le primesc cu draga inima.

  29. […] tuturor: Adrian Voicu, Alecu Racoviceanu, Alex Mazilu, Ana Usca, Androxa, Caius, Cati, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, George Valah, Griska, Ilarie, Ioan Sorin Usca, Luna Patrata, […]

  30. […] se stinge şi se aprinde la cuvântul iubirii. Tocmai de aceea este atât de încrezută: pentru că ştie că […]

  31. […] ,Clipe de Cluj, Gabi123, Gina, Coolnewz, Stropi de suflet, Vania, Ana Usca,  Caius, Vera, Zina, Cati, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky,  Teo Negura, Griska,Gabi Cimpoca ,Verovers, Gabriela […]

  32. […] ,Clipe de Cluj, Gabi123, Gina, Coolnewz, Stropi de suflet, Vania, Ana Usca,  Caius, Vera, Zina, Cati, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky,  Teo Negura, Griska,Gabi Cimpoca ,Verovers, Gabriela […]

  33. […] ,Clipe de Cluj, Gabi123, Gina, Coolnewz, Stropi de suflet, Vania, Ana Usca,  Caius, Vera, Zina, Cati, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, Loc de iubit, Griska,Gabi Cimpoca , Teo Negura, Verovers, […]

  34. Florina spune:

    Brăila e chiar „Oraşul cu salcâmi”, nu-i aşa?!

  35. […] de mai jos, puteți descoperi și alte miresme! Mirela Pete; Gabriela Elena; Cammely; Carmen; Cati; Creve; Danielle Gabi; Gina; Marin; Tudor […]

Lasă un comentariu