Miroase a melci, a ciocolata si castani

Am privit, ieri, pe furiş, o fetiţă care se gătea în oglinda unui râu. Şi-a pus cireşe la urechi şi flori de tei în păr. S-a privit o clipă în luciul apei, şi-a netezit rochiţa şi a zbughit-o. A alegat către un băieţel, aflat la o aruncătură de suflet, credinciosul ei tovarăş de joacă. Mult timp el n-a bagat-o în seamă, patruns probabil de ceea ce făcea. Fata a tăcut preţ de cateva clipe, apoi, ca să îşi facă simţită prezenţa, a început să fredoneze uşor, într-un glas cu el: „Melc, melc codobelc…”.

Fetiţa aceea sunt eu, dar la fel de bine poţi să fii tu. Priveşte doar o secundă în urmă. Te vezi? Fetită sau băiat, te vezi?

Te vezi pe malul unui râu alergând, jucându-te cu frunzele, cu peştii, cu şipotul apei? Te vezi lângă tovarăşul/tovarăşa de joacă ascunzându-te după măceş, culegând mure, râzând de iarbă, de vânt, de propria-ţi imagine reflectată în ochii celuilalt? Îţi simţi sufletul zburdând laolaltă cu foşnetul pădurii, cu unduirea firului de iarbă, cu greierele mic ce te priveşte întrebător? Te vezi gătindu-te vreodată cu rochiţa rândunicii? Ţi-ai făcut vreodată colier din maci sau păpădie, pălărie din frunză de custură? Te-ai prins vreodată în horă cu timpul, ţi-ai odihnit vreodată tâmpla pe umărul universului, culegând planete în loc de mere?

Dacă nu, doreşte-ţi asta, timp e destul. Dacă da, vino, alătură-te mie, hai să vorbim despre inocenţă. Sa imi spui daca te vezi alergand spre marele bal calare pe un cal naravas din lemn, pe umeri purtand mantie din vise veritabile. Te vezi valsand manjit cu ciocolata pe toata fata?

Inocenta are de fiecare dată alt nume, altă formă, alt mister, alt miros. Astăzi, însă, eu o simt cum răspândeşte în aer aromă de cireşe şi căpşuni. Astăzi, inocenţa din povestea mea miroase a tei, a floare de castan şi ploaie, a melci şi rândunele. A codru, a râu, a câmp, a soare. A odihnă şi gânduri vechi. Da, azi simt inocenţa cum miroase a vacanţă, a tălpi goale, a fugă nebună printre copaci, a fluturi. A libertate, a abandonare totală în braţele verii.

Acesta este răspunsul meu la provocarea Mirelei, pe tema, propusă de această dată de mine – Parfumul inocenţei – al copiilor din viaţa noastră sau al copilului din noi.

Au mai scris pe aceasta tema:

Gina:
http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/06/parfumul-inocentei.html

Mirela:

http://mirelapete.dexign.ro/2011/06/poveste-parfumata-parfumul-inocentei/

Gabriela Elena:

http://gabryellehelen.wordpress.com/2011/06/04/parfumul-inocentei/

Gabi:

http://g1b2i3.wordpress.com/2011/06/04/parfumul-inocentei-parfumul-copilariei/

George:

http://georgevalah.wordpress.com/2011/06/03/fotografii-din-copilaria-de-alta-data/

Vero:

http://veronicisme.blogspot.com/2011/06/parfumul-inocentei.html

Danielle:

http://popasuriprincopilarie.blogspot.com/2011/06/parfumul-inocentei-cascada-albastra.html

Oana

http://diversediversificate.wordpress.com/2011/06/05/parfum-de-copilarie/

Cammely

http://cammely.wordpress.com/2011/06/05/parfumul-inocentei-miroase-a-rai/

Ionut:

http://pavelionut.eu/parfumul-inocentei

Acestea fiind spuse, nu-mi mai rămâne altceva de făcut decât să vă provoc  să-mi deconspiraţi povestea voastra despre parfumul inocenţei: AliosaAndiB(alt)azarCarmenCarmen NegoitaCellaClipe de ClujDaurel,DeepinyGabitzuGabriela ElenaGabriela SavitskiGabiGeorgeGinaVaniaKidLeeDeeMirela,  OanaPopa teapaPsyRedskyShaynaMel,StarAuraTeoTeodoraTiberiuMihaiOnu, Gabriela Neagu, Cammely, Teodora, Costin, Dan, Ionut, Razvan, Nabadaiosul… si lista e deschisa…

64 Responses to Miroase a melci, a ciocolata si castani

  1. […] Ana Pauper, Nicu, Piperusha, Mircea Suman, Deepiny, Daurel, Cella, Vio, Dumitru Agachi, Se-cret, Cati Lupaşcu, Gabitzu, Octavia Sandu, Dan Văideanu, Mădălin Ciortea, Evergreen, Augustin […]

  2. […] Câteva mofturi de-ale mele, de vreme ce visatul e gratuit: 30. Să-i strâng mâna lui W.A./ Shake hands with W. A. […]

  3. redsky2010 spune:

    in fiecare vara imi pun cirese la urechi mai ales cand gust prima oara din ele. e un ritual secret pe care daca vi-l impartasesc isi pierde din putere 😉
    miroase a iarba fierbinte, unduind fara zgomot in caldura aurie a soarelui, a greieri ascunsi in iarba la umbra, a pasari ciripind harnice si gurese la prima geana de lumina, a zgomot de viata traita la maxim si a gust de fericire ca esti viu si ai mai rapit o zi vesniciei!

  4. […] Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate! […]

  5. Aliosa spune:

    @ Cati,
    Nu cumpăr ZIARE că nu merită să dau bani pe slugărnicia si linguseala celor ce vor cu orice pret să intre la masa bogatilor pe spinarea săracilor pentru lauri si avantaje. Nu cumpăr ziare ca să citesc ineptii si bârfe ! Cites pe INTERNET articole ca cele scrise de tine si de distinsele tale vizitatoare si concurente in „ PARFUMUL INOCENTEI ” si nu numai !
    INOCENTA ( curătenia sufletească,candoarea,nevinovătia ),caracteristică COPIILOR si BĂTRÂNILOR ( ajunsi la mintea copiilor ), este un substantiv de genul feminin provenit din franceza contemporană si latina veche si care spune multe . Toti am fost INOCENTI si vom mai FI, cândva ! Depinde cum am gestionat si cum vom gestiona această stare ! Articolul tău mă transpune in clipele maxime ale INOCENTEI mele când credeam că, „ tot ce zboară se mănâncă ” , când, descult cutreieram pădurea-n lung si lat după fragi si mure, melci si fluturasi ! Iti mai amintesti de „ tovarăsa ” de BIOLOGIE care ne cerea să facem INSECTAR căci altfel, media la STIINTE NATURALE scădea cu 50 % ? Sunt convins că DA si tocmai de aceea mă opresc aici cu comentariile mele , nu inainte de ti spune că mă bucur că te-am „ cunoscut pe NET ! Acesta este răspunsul meu la ARTICOLUL tău si provocarea MIRELEI care , din motive doar de ea stiute ( nu le vreau publice ) , nu intră in dialog cu mine nici pe blogul tău nici pe blogul meu ! Să fie oare de vină , http://ABSOLVENTI1969.WORDPRESS.COM/2009/09/05/TREZESTE-TE-OSTIRE ?
    Dacă da, atunci imi cer scuze !
    Felicitări pentru incă o probă de OSCAR !
    Weekend plăcut !
    Alioșa.

  6. […] Poveste parfumată. Parfumul inocenţei ShareTema Parfumul inocenţei, un episod din seria Poveştii parfumate de sâmbătă,  a fost propusă de Cati Lupaşcu. […]

  7. Mirela spune:

    Cati, minunat! Inocenţa miroase la fel pentru amândouă, şi nu mă mir, dar deloc! 😛
    Aici e povestea mea:
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/06/poveste-parfumata-parfumul-inocentei/
    Revin, o zi fericită în continuare! 🙂

  8. […] , Ioan Usca, Klausen , Proscris, Madi, Gabi,  Veronica,  Katy Lupascu,    Schtiel   […]

  9. […] on Sebastian Lazaroiu este noul m…Theodora on Sebastian Lazaroiu este noul m…Miroase a melci, a c… on Sebastian Lazaroiu este noul m…Miroase a melci, a c… on In […]

  10. […] Cati Lupaşcu,  Costin Comba, Gabi, Ana Usca,  Gina,   Caius, Cati, Melami, Daurel, Coolnewz, Cella, Vania, […]

  11. […] Tema Parfumul inocenţei, un episod din seria Poveştii parfumate de sâmbătă,  a fost propusă de Cati Lupaşcu. […]

  12. Ieri am citit un articol de-al tău despre un bătrân care și-a pierdut casa.

    Mi-a plăcut în mod deosebit omenia ta.
    Da, nu ți-ai pierdut inocența și bunătatea.

    • Cati Lupaşcu spune:

      Multumesc pentru cuvintele frumoase. Oricand te astept aici cu placere, e o nebunie blogul acesta al meu in ceea priveste abordarea subiectelor si alegerea loc. Sper sa mai gasesti si altadata lucruri interesante. Bun venit!

  13. […] Cati Lupaşcu.Miroase a melci, a ciocolata si castani […]

  14. […] recente Miroase a melci, a c… on Ziarul lui IpuSibilla on Ziarul lui IpuLa bolnavii Romaniei… on CIDRAP […]

  15. […] De la 1 iunie nu se mai eliberează reţete compensate, nu se mai fac analize gratuite, nu se mai acorda asistenta primara pacienţilor decât prin bunăvoinţa medicilor. Condiţiile aberante prevăzute în contractul cadru, despre care am scris într-un articol anterior, au făcut pe medici să nu îl semneze. De fapt condiţiile de internare spun cam aşa : […]

  16. Cati, am raspuns: prezent, la aceasta frumoasa provocare!
    Acesta este link-ul postarii mele:
    http://gabryellehelen.wordpress.com/2011/06/04/parfumul-inocentei/
    Saptamana trecuta am fotografiat un melc indragostit de verdele crud al unui dud. M-a bucurat faptul ca si-a aratat cornitele dupa ce i-am cantat putin, in soapta:
    „Melc melc, codobelc
    Scoate coarne bouresti
    Si te du la balta
    Si bea apa calda” 😀

    • Cati Lupaşcu spune:

      Tare inteleapta postarea ta, m-ai cucerit complet. Si ca sa fac pofta de citit si altora, am sa citez aici ceea ce mie mi s-a parut cel mai frumos: „Inocenţa reprezintă înţelepciunea de a nu-ţi vinde sufletul nici chiar atunci când ţi se spune că toate au un preţ. Inocenţa înseamnă să poţi trăi într-o lume imperfectă, păstrând perfecţiunea sufletului intactă”.

  17. Shayna spune:

    Se simte mirosul de tei si floare de castan, se simte gustul cireselor coapte…miroase cumva a vacanta? A copilarie la mine miroase mereu… 🙂

  18. g1b2i3 spune:

    Anul asta inca nu mi-am pus cercei de cirese la urechi.Cred ca am doar un cercel pe care-l voi pune chiar acum!

  19. […] cu putina intarziere provocarii parfumate lansata de Mirela, cu o tema propusa acum de Cati: Poveste parfumată. Parfumul […]

  20. […] , Ioan Usca, Klausen , Proscris, Madi, Gabi, Veronica, Katy Lupascu, Schtiel […]

  21. Lorena spune:

    Cercei din cirese…ce frumos…imi aminteste de copilarie

  22. […] Cati Lupaşcu,  Costin Comba, Gabi, Ana Usca, Aurora, Gina,   Caius, Cati, Melami, Daurel, Coolnewz, Cella, Vania, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, Griska, Ilarie, Irina Comba, Ioan Sorin Usca, Nea Costache, Georgi, Vero si Griska,  Teo Negură, Haicasepoate, Aurora Stropi de suflet, Carmen Vis si realitate. […]

  23. […] promis lui Cati ca voi scrie ceva despre parfumul […]

  24. […] tuturor: Adrian Voicu, Alecu Racoviceanu, Alex Mazilu, Ana Usca, Androxa, Bogdan Onin, Caius, Cati, Cella, Clipe de Cluj, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, George Valah, Griska, […]

  25. […] recente Parfumul inocenţei … on Pomenirea celor treisute si op…Miroase a melci, a c… on Hristos S-a Înălţat!rokssana on Hristos S-a Înălţat!ajutoooor « ps… […]

  26. cammely spune:

    Nu cred să reuşesc un articol atât de sensibil şi plin de iubire ca al tău, n-am acum starea necesară, dar am răspuns prin http://cammely.wordpress.com/2011/06/05/parfumul-inocentei-miroase-a-rai/
    O zi plină de iubire îţi doresc!

  27. […] Cam asta cred dragă Cati, despre parfumul inocentei. […]

  28. […] Jocuri cu cuvinte, Ana Usca, Clipe de Cluj, Ioan Sorin Usca, Ilarie, Caius, Cati Lupaşcu, Rokssana, Schtiel, Shayna, Nea Costache, Teo Negură, Melami, Grişka, Mirela Pete, George Valah, […]

  29. […] Ana Usca,  Bogdan Onin, Teo Negura, Caius, Costin Comba, Cati, Cella, Gabi Cimpoca, Clipe de Cluj, Gabi123, Gabriela Elena, Coolnewz, Gabriela […]

  30. […] Carla, Theodora, Luna Patrata, Proortodox , Ioan Usca, Klausen , Proscris, Madi, Gabi, Veronica, Katy Lupascu, Schtiel, […]

  31. john from London spune:

    Bunaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Dimineataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Frumos imi place , pai ca tot ai adus vorba , melci nu am dar am o cutie cu scoici in sos de unt si cu usturoi , merge si o ciocolata cu fistic dupa langa un pahar de vin alb , azi sunt LIBERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, sa inceapa distractia , karen nici nu vrea sa auda de scoici dar mai vedem noi …hihihihihihihi!
    sunt un micut diavol ce sa fac? hihihihi
    PS: nu am uitat nici de castane , aici se gasesc proaspete si sunt delicioase cand le coci , le ti in apa un pic vreo 3 ore dupa care le crestezi in cruce in pic dupa care le arunci in cuptorul gata incalzit , la gaz 5 iar la electric 200 c

    Pofta buna ! dupa care merge si ceva pe lumina , asta casa mearga ciocolata dupa…hihihihihi hai treaca de la mine o cafea frape.

    Cu stima Jonathan

  32. Cati Lupaşcu spune:

    Yamii, yami ce bine scrii tu … n-am mancat niciodata nimik din ce ai insirat, da la cum le prezinti tu…. yami yamiiiii.

  33. […] reî… on Ziarul lui Ipudictaturajustitiei on A început faza finală a purifi…Miroase a melci, a c… on Ziarul lui IpuSibilla on Ziarul lui IpuLa bolnavii Romaniei… on CIDRAP […]

  34. […] tuturor: Adi Voicu, Alecu Racoviceanu, Alex Mazilu, Ana Usca, Androxa, Caius, Cati, Cella, Clipe de Cluj, Cool Newz, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, Gand licitat, George […]

  35. silavaracald spune:

    A brad miroase inocența mea. Și a staul de vaci, a lapte proaspăt muls, a înserare, cu bunica… a cărare ce coboară abrupt spre drumul pietruit ce mărginește pârâul de munte din apropierea casei…

  36. […] Carla, Theodora, Luna Patrata, Proortodox , Ioan Usca, Klausen , Proscris, Madi, Gabi, Veronica, Katy Lupascu, Schtiel, […]

  37. VirtualKid spune:

    Este una dintre cele mai frumoase povesti pe care le-am citit aici, poveste care m-a dus cu gandul la un gand mai vechi…

    Cirese, tei…

  38. […] : Andi Bob, Alex Mazilu,  Bogdan,  Blogdefuraciuni, Caius, Cati, Călin Hera, Cristian Dima, Carmen Negoiţă, Flavius, Gabriela Savitsky, Lunapătrată, Mirela […]

  39. […] Primul candidat comun al USL (PSD,PNL plus PC) a eşuat la alegerile locale din comuna Scorţeni, judeţul Prahova. Pe lângă nelipsita mită electorală care se aduce în discuţie la fiecare scrutin de alegeri, se pare ca eşecul a fost cauzat în mare parte de disputa dintre PNL şiPSD. De altfel, Crin Antonescu, liderul PNL, a lipsit de la Scorţeni. Candidatul PDL Mihai Neacşu a obţinut 67,5% dintre voturi, prezenţa la urne fiind de 72%. De ce un candidat propus şi susţinut de un partid aflat într-o evidentă cădere electorală (PD-L) scoate un scor aproape dublu în faţa celui susţinut de USL? Se pare că PSD şi PNL nu prea….continuarea aici în Ziarul Văleni de Munte […]

  40. […] Xaba, Dexign, Costin Comba, Cati, Cella,  Mirela Pete ,Coolnewz, Danielle, Melami, Gabi Cimpoca, Gabriela Elena, Scorpio, Teo […]

  41. […] lideri USL. Acum în al doisprezecelea ceas. Publicat în 7 iunie 2011 de popateapa Primul candidat comun al USL (PSD,PNL plus PC) a eşuat la alegerile locale din comuna Scorţeni, judeţul […]

  42. […] Alex,     Alicee,     Andrei,     Aura,    Bogdan Onin,     Calin,     Cati,    Costin,      Cristi,    Deea Dulce,    Erase Rewind,     Flavius,    […]

  43. […] una dintre cele mai mari realizări ale unui personaj este aceea de a înţelege povestea altuia, în propria […]

  44. […] de Cluj, Coolnewz,  Gabi123,Danielle , Gabriela Elena , Aurora,  Xaba, Dexign, Costin Comba, Cati, Ana Usca,  Caius, Scorpio, Cella,Teo Negura,Melami, ,Gabriela Savitsky Giana,Gabi Cimpoca, […]

  45. […] Bilete de papagal, Linia viselor, Fructe, Joc, Genunchi, Castraveti, Pasare, Lisabona, Carte, Melci, Dulce, Povesti, Miorlaua, Bucurie, Vacanta, Maramures,  Relax Related Posts:UPDATE- Imunitatea […]

  46. […] Luna Patrata, Schtiel,   Proortodox , Ioan Usca, Klausen , Proscris, Madi, Gabi, Veronica, Katy Lupascu , […]

  47. Deny spune:

    Copilaria mea miroase a zmeura si capsuni, a agrise si a piersici tomnatice deopotriva. Bunicul meu imi aducea totdeauna fructe, imi spunea povesti sau imi explica pasaje din Biblie.(normal, ce puteam eu sa inteleg atunci). Era foarte frumos. Bunica imi arata cum se citeste si cum se coase frumos, pt ca si ea cosea…dar cusutul recxunosc ca nu m-a prins

  48. deepiny spune:

    Of Cati, ultima data cand m-am bagat intr-o tufa de mure la munte si mancam pe rupte, acum doi ani, chiar m-a salvat si spun fara falsa modestie, inocenta, fiindca nu intelegeam de ce prietena mea incepuse cu ochii cat cepele sa-mi faca niste semne ciudate, si parea ca apucata, dar fara sa spuna nimic, pe mine care cantam din toti rarunchii Marseilleza, profitam si eu ca sunt in padure si nu ma aude nimeni, si eram atat de cuprinsa de „fenomen” m-a pufnit rasul, ea nimic, continua, eu si mai tare hohoteam uitandu-ma ce face, pana la urma vazand ca n-are incotro cu nebuna, a indraznit sa -mi spuna doar ca trebuie sa mergem „Acum!” eu, i-am zis „Aş! mai bine hai si tu sa vezi ce bune sunt! si dăi la maximum volum, numai ce o vad ca o zbugheste la fuga urland la mine „Dana fuuugi, ursu!” M-am uitat dar n-am vazut nimic, e drept ca tufele erau aproape ca un zid in fata mea.
    „La naiba, mi-am zis, a doua oara nu mai scap!”
    si in timp ce dadeam sa ies din rugul de mure s-o iau la goana, ceva m-a indemnat sa nu fac miscari bruste si sa cant in continuare.
    Mareseilleza mea s-a transformat in cele mai infioratoare sunete „inteligente” scoase de un om vreodata, insa cand am reusit sa ma indepartez destul ca sa o iau la goana si sa-mi arunc un ochi in spate, ursul era tot in rugul de mure fiindca de data asta l-am auzit trosnind, fosnind si cred ca nici nu se sinchisise de versurile mele de lupta.
    Asa ca recomand cu caldura, reteta tuturor scaparilor :Sa fii destul de tampitel incat sa nu stii ce te paste, astfel incat sa se ingrijeasca dumnezeu de tine, fiindca tu oricate socoteli ti-ai face, cand e sa fie, e, cand nu e sa fie, nu e!

  49. […] promis lui Cati ca voi scrie ceva despre parfumul […]

Lasă un comentariu