Mos Nicolae trebuie sa vina!

– As vrea sa vorbesc ceva cu tine, foarte important, numai noi doi. Vreau sa fii sincera.

Asa a inceput, in urma cu doua seri, discutia de noapte buna cu fiul meu.

– Vreau sa imi pui daca exista Mos Nicolae.

– Tu ce crezi, exista!?

– Eu am intrebat primul.

– Bine. Da, exista… Dar mi s-a parut ca zaresc in ochii lui un licar de ironie. Si atunci mi-am zis, ok, a aflat.Asa ca timid am incercat sa tatonez terenul. Trebuia sa aflu ce si cat stie, ce si cat intuieste.

– Sau, poate, nu exista… In urmatoarea secunda insa ochii ii erau plini de lacrimi. A intors brusc fata catre perete si printre sughituri a intrebat, aproape cu disperare: – Chiar nu exista!?

Mi-am amintit atunci cat a suferit in vara, cand dintr-o eroare prosteasca a fost demascata Zana Maseluta. Si cat a fost de dezamagit apoi cand si-a luat adio de la urmatorul premolar. Era ceva banal acum sa mai piarda un dinte, magia disparuse. Dar Zana Maseluta era doar o biata zana, asa, mai mult pentru fetite, pe cand mosul…..

Discutia a mai durat pret de o jumatate de ora, cu argumente si contraargumente, cu indoieli si sperante, si s-a incheiat apoteotic:

– Dar eu i-am scris deja, trebuie sa vina.

– Pai daca trebuie, va veni!

Cred ca in fiecare dintre noi exista un pusti care in asemenea seri speciale iese din ungherul in care a stat ascuns peste an si asteapta o magie. Fiecare dintre noi spera plin de emotii sa primeasca subtile dovezi de iubire. Si, indiferent de realitate, in sufletul nostru fiecare dintre noi stim ca Mosul exista si ca in sacul lui magic are cate ceva pentru toti.

86 Responses to Mos Nicolae trebuie sa vina!

  1. Cati Lupaşcu spune:

    Da, e foarte trist, iar ei chiar sufera. Cei care nu sunt parinti nu inteleg lucrul acesta, dar nici n-ai cum sa crezi pana nu vezi. Ceva asemanator am patit si noi anul trecut de Mos Craciun. Dar am rezolvat usor pentru ca acel copil care strigase in gura mare era cel mai obraznic din clasa. Si ei toti stiu asta. Atunci i-am spus foarte simplu si cu ton normal ca nici nu aveam cum sa vina Mosul la el, la cat de obraznic. Si parintii lui, saracii, ce sa faca!? Normal, cumpara ei ca sa salveze aparentele fata de prieteni, cunostinte. Probabil acasa si alti colegi au primit cam acelasi raspuns, ca a venit apoi de la scoala si mi-a spus fericit ca este exact asa cum am banuit. Asa le-au spus patintii si lui X, Y, Z.
    Multumesc pentru vizita, oricand te astept cu mare placere, mai ales ca, se pare, „vorbim aceeasi limba”, cel putin pe acest segment.
    Seara frumoasa!

  2. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  3. […] iar tuturor: Ada, Adrian Voicu, Alex Mazilu, Altcersenin, Ana Usca, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupascu, Chat Noir, Cristi, Cristi Dima, Cristian Lisandru, Doza de poezie, Flavius, Florin Morosan, Flory, […]

  4. […] Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius […]

  5. […] Voicu, Alex Mazilu, Altcersenin, Ana Usca, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupascu, Chat Noir, Cristi, Cristi Dima, Călin Hera, Cristian Lisandru, Doza de […]

  6. […] intreb, oare si Alex Mazilu, Alt cer senin, Ana Cazacu,  Andrei Neagu, Carmen Negoita, Cati Lupascu,  Cristian Dima, Ela,  Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Geocer,  Gina, Mirela Pete, Noapte buna […]

  7. […] jur miros de sfanta sarbatoare; Copii cu ochii limpezi se uita prin feresti, Privesc tacuti, departe-n zare S-apara mosul din […]

Lasă un comentariu